Παρά τις μεγάλες προσδοκίες που είχαν δημιουργηθεί μετά την άρση του εμπάργκο στη γαλλική αμυντική και αεροδιαστημική βιομηχανία για πωλήσεις στη Λιβύη, εν τούτοις καμία σύμβαση δεν έχει ανατεθεί μέχρι σήμερα.

Έτσι δύο χρόνια μετά την άρση του εμπάργκο η Γαλλία συνεχίζει να στοχεύει στο 20% των Λιβυκών συμβάσεων οπλικών συστημάτων και προϊόντων πολιτικών εφαρμογών που η συνολική τους αξία εκτιμάται σε 20 δις δολάρια ΗΠΑ. Στο πλαίσιο αυτό η διυπουργική επιτροπή για τις εξαγωγές πολεμικού υλικού CIEEMG (Inter-ministerial Commissions for Examining Exports of War Materiel), ενέκρινε την κατ’ αρχή εξαγωγή και υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις του μαχητικού Rafale και του επιθετικού ελικοπτέρου Tiger. Από την άλλη μεριά όμως και η Λιβύη δεν φαίνεται διατεθειμένη τη δεδομένη περίοδο να εμπλακεί στην υλοποίηση γιγαντιαίων προγραμμάτων. Για το εγγύς μέλλον, εκτιμάται ότι η Λιβύη μπορεί να υπογράψει μέχρι τα τέλη του 2006 σύμβαση για να εφοδιάσει τα μαχητικά Mirage F1 που διαθέτει με βλήματα αέρος-αέρος Magic και να αναβαθμίσει τα περιπολικά της σκάφη. Η ASTRAC, κοινοπραξία των Safran και Thales, σε συνεργασία με τη Dassault Aviation είναι επίσης κοντά στο να κλείσουν συμφωνία εκσυγχρονισμού του λιβυκού στόλου των 30 Mirage F1. Αν τελικά επιλεγεί ένα ευρείας κλίμακας πρόγραμμα εκσυγχρονισμού το κόστος ανά αεροσκάφος μπορεί να κυμανθεί από 10 έως και 20 εκατομμύρια ευρώ. Παράλληλα η CNM (Constructions Mecaniques de Normandie) και η Thales συνέστησαν κοινοπραξία για να υποβάλλουν προσφορά για τον ύψους 400 εκατ. ευρώ εκσυγχρονισμό έξι περιπολικών κατευθυνόμενων βλημάτων Combattante-II που διαθέτει το Λιβυκό ναυτικό και είναι εξοπλισμένα με το γαλλο-ιταλικό βλήματα επιφανείας-επιφανείας OTOMAT Mk. 1. Στο μεταξύ πολύ έντονα δραστηριοποιείται στη Λιβύη και η EADS η οποία ήδη υπέγραψε μνημόνιο συμφωνίας (MoA: Memorandum of Agreement) με τη Libya Africa Portfolio για τη δημιουργία κέντρου εκπαίδευσης και συντήρησης. Παράλληλα η EADS και η Afriqiyah Airways έχουν υπογράψει μνημόνιο για την αγορά έξι Airbus Α330 και 14 Airbus Α319 και Α320 συνολικού κόστους 1,7 δις δολαρίων ΗΠΑ. Η συγκεκριμένη αποτελεί τη μεγαλύτερη λιβυκή παραγγελία τα τελευταία 30 χρόνια. Όμως και οι μελλοντικές προοπτικές είναι θετικές. Η εξουσιοδότηση της CIEEMG για τα μαχητικά ελικόπτερα Τiger άνοιξε το δρόμο για την πιθανή πώληση 12 μονάδων του τύπου για τον εξοπλισμό της προεδρικής φρουράς. Επίσης πιθανές είναι οι πωλήσεις ελικοπτέρων γενικής χρήσης Fennec, τακτικών μεταφορικών ελικοπτέρων Super Puma, και αντιαρματικών συστημάτων κατευθυνόμενων βλημάτων MILAN. Προς το παρόν η EADS συναγωνίζεται με την Thales για την προμήθεια συστήματος επιτήρησης συνόρων και πετρελαϊκών περιοχών. Τέλος η Λιβύη έχει εκφράσει ενδιαφέρον για την προμήθεια συστημάτων αντιαεροπορικής άμυνας Aster, για το οποίο όμως δεν εκδόθηκε καταρχήν άδεια εξαγωγής. Για το απώτερο μέλλον εκτιμάται ότι η Λιβύη θα μπορούσε να προχωρήσει στην προμήθεια του Rafale συνεκτιμώντας πέρα από τα επιχειρησιακά του χαρακτηριστικά και την ανεξάρτητη σε σχέση με τις ΗΠΑ πολιτική της Γαλλίας. Είναι δε πολύ πιθανό η υπό προετοιμασία επίσκεψη του συνταγματάρχη Καντάφι στο Παρίσι κάποια στιγμή τους προσεχείς μήνες να περιλάβει και συζητήσεις για αυτό το ενδεχόμενο. Προς το παρόν όμως η γαλλική βιομηχανία ετοιμάζεται να δώσει δυναμικό παρόν στην έκθεση Lavex που διοργανώνεται από τις 3 ως τις 6 Δεκεμβρίου στην Τρίπολη. Μάλιστα εξετάζεται και η περίπτωση όπως επίσημα παρουσιαστεί το Rafale.