H EADS Defence & Security ανακοίνωσε στις 15 Ιουνίου ότι πραγματοποιήθηκε με επιτυχία η πρώτη πτήση του μη επανδρωμένου αεροσκάφους (ελικοπτέρου-αεροσκάφους περιστρεφόμενης πτέρυγας) επίδειξης τεχνολογίας Sharc.

Με βάση τη σχετική ανακοίνωση της εταιρείας, το μήκους 2,5 μέτρων ελικόπτερο επέδειξε άριστα πτητικά χαρακτηριστικά κατά την πρώτη του αυτή πτήση, η οποία και σηματοδοτεί την έναρξη του προγράμματος των πτητικών δοκιμών του. Το μέγιστο βάρος απογείωσης του Sharc ανέρχεται σε 190 κιλά. Από αυτά τα 60 είναι το βάρος του εξοπλισμού που μπορεί να φέρει, στον οποίο συγκαταλέγεται και ένα μικρών διαστάσεων ραντάρ συνθετικού διαφράγματος (SAR-Synthetic Aperture Radar). Με τη χρήση του συστήματος αυτού το μικρό ελικόπτερο θα έχει τη δυνατότητα να αποστέλλει σε κέντρα διοίκησης και ελέγχου εικόνες υψηλής ευκρίνειας στόχων σημείου ή περιοχών, ανεξάρτητα από τις επικρατούσες καιρικές συνθήκες και τις συνθήκες ορατότητας (καπνός, ομίχλη και νέφωση). Το πλάτος της ατράκτου του σκάφους είναι 70 εκατοστά και το ύψος της φτάνει τα 120, που σημαίνει ότι υπάρχει αρκετός για την εγκατάσταση στο εσωτερικό ακόμη και συστημάτων με σχετικά μεγάλο όγκο. Από εκεί και πέρα θα πρέπει να σημειωθεί ότι το Sharc είναι προϊόν προηγμένης τεχνολογίας καθώς για λόγους περιορισμού του βάρους του δεν φέρει υδραυλικά συστήματα. Τα δύο αντιπεριστρεφόμενα στροφεία του κινούνται με ηλεκτρικούς ενεργοποιητές, ενώ η υιοθέτηση της συγκεκριμένης διάταξης (των αντιπεριστρεφόμενων στροφείων) έγινε τόσο για λόγους περιορισμού του συνολικού μήκους του σκάφους, δεδομένου ότι δεν απαιτείται ουραία άτρακτος και στροφείο, αλλά και για λόγους αύξησης του μεταφερόμενου ωφέλιμου φορτίου. Οι τεχνικοί της εταιρείας υπολόγισαν ότι η υιοθέτηση αντιπεριστρεφόμενων στροφείων αύξησε την άντωση κατά 30% και αύξησε την ευστάθεια του μικρού ελικοπτέρου κατακόρυφα σε σύγκριση με κλασικά σχέδια, εφοδιασμένα με ουραίο στροφείο. Το Sharc προτείνεται ώς ιδανικό UAV για χρήση από καταστρώματα πολεμικών πλοίων, καθώς εκτός από τα εξαιρετικά του πτητικά χαρακτηριστικά, έχει και τη δυνατότητα να απογειώνεται και να προσγειώνεται αυτόνομα.