Καθαρή πρωτιά και πάλι για το Χάρβαρντ αλλά και τρία ελληνικά Πανεπιστήμια κατατάσσονται ανάμεσα στα καλύτερα του κόσμου σύμφωνα με την κατάταξη της Σαγκάης.Το ΕΚΠΑ, το ΑΠΘ και το ΕΜΠ βγάζουν την Ελλάδα ασπροπρόσωπη. Τα αμερικάνικα πανεπιστήμια κυριαρχούν και πάλι.

Στη λίστα με τα 500 καλύτερα πανεπιστήμια στον κόσμο βρίσκονται τρία ελληνικά πανεπ[ιστήμια, σύμφωνα με την Παγκόσμια Ακαδημαϊκή Αξιολόγηση των Πανεπιστημίων (ARWU), τη γνωστή και ως «Κατάταξη της Σαγκάης».

Αν και στην κατάταξη κυριαρχούν τα αμερικανικά πανεπιστήμια, από ελληνικής πλευράς, το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών βρίσκεται στις θέσεις 301-400, ενώ στις θέσεις 401-500 βρίσκονται το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο.

Πρώτο το Χάρβαρντ για 16η χρονιά

Πάντως, η πρώτη δεκάδα της κατάταξης παραμένει ίδια με την περσινή.

Στην πρώτη θέση βρίσκεται το Χάρβαρντ, για 16η συνεχόμενη χρονιά, και ακολουθεί το Στάνφορντ.

Τρίτο πανεπιστήμιο θεωρείται το Πανεπιστήμιο του Κέιμπριτζ –το πρώτο μη αμερικανικό, ενώ ακολουθεί το Τεχνολογικό Ινστιτούτο της Μασαχουσέτης (ΜΙΤ). Στην 5η θέση βρίσκεται το Μπέρκλεϊ της Καλιφόρνιας, ενώ την πρώτη δεκάδα συμπληρώνουν το Πρίνστον, το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, το Κολούμπια, το Τεχνολογικό Ινστιτούτο της Καλιφόρνιας και το Πανεπιστήμιο του Σικάγο.

Το πρώτο μη αμερικανικό και μη βρετανικό πανεπιστήμιο της πρώτης εικοσάδας είναι το Τεχνολογικό Ινστιτούτο της Ζυρίχης, στη 19η θέση. Το πρώτο γαλλικό πανεπιστήμιο είναι αυτό της Σορβόνης, στην 36η θέση.

Τι μετρά η Κατάταξη της Σαγκάης

Η Κατάταξη της Σαγκάης θεωρείται μία από τις τρεις σημαντικότερες στον κόσμο. Η σύνταξή της γίνεται με βάση δια΄φορα κριτήρια όπως την ποιότητα της εκπαίδευσης (π.χ. τον αριθμό των σπουδαστών της σχολής που τιμήθηκαν με Νόμπελ ή με άλλα βραβεία), των καθηγητών (με βάση τις διακρίσεις τους), της έρευνας (πόσες δημοσιεύσεις έχουν γίνει σε διεθνώς αναγνωρισμένα επιστημονικά περιοδικά) και άλλα.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Ωστόσο, ορισμένοι αμφισβητούν τη μεθοδολογία που ακολουθείται, καθώς επικρίνουν το γεγονός ότι σταθμίζονται περισότερο οι επιδόσεις του παρελθόντος και όχι η σημερινή ποιότητα της εκπαίδευσης που παρέχουν τα πανεπιστήμια.