Η υποθαλάσσια σήραγγα Fehmarnbelt, μήκους 18 χλμ., αναμένεται να ενώσει Γερμανία και ανατολικά δανικά νησιά με το ταξίδι να διαρκεί 10 λεπτά με αυτοκίνητο και 7 με τρένο! 

Μια από τις πιο φιλόδοξες ευρωπαϊκές υποδομές βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη.

Η σήραγγα Fehmarnbelt, μήκους 18 χιλιομέτρων και προϋπολογισμού 7,4 δισ. ευρώ, θα συνδέσει την Γερμανία με τα τα ανατολικά δανικά νησιά και θα καταλήγει στην Σουηδία δημιουργώντας έναν νέο, ταχύτερο «διάδρομο» μετακίνησης και μεταφοράς ανθρώπων και αγαθών.

Σε αντίθεση με τη Σήραγγα της Μάγχης, η Fehmarnbelt δεν θα διανοιχθεί στο έδαφος, αλλά θα κατασκευαστεί από γιγάντια προκατασκευασμένα τμήματα σκυροδέματος, τα οποία θα τοποθετούνται σε ειδική τάφρο στον πυθμένα της Βαλτικής και στη συνέχεια θα καλύπτονται με άμμο και χαλίκι.

Ήδη, τα πρώτα τμήματα μήκους 217 μέτρων και βάρους 73.000 τόνων έχουν βγει από το εργοστάσιο στο Rødbyhavn της Δανίας, σηματοδοτώντας την έναρξη μιας κατασκευής που αναμένεται να ολοκληρωθεί έως το 2030.

Η σήραγγα θα διαθέτει τέσσερις λωρίδες οδικής κυκλοφορίας και δύο ηλεκτροκίνητες σιδηροδρομικές γραμμές, περνώντας κάτω από έναν από τους πιο πολυσύχναστους ναυτιλιακούς δρόμους της Ευρώπης.

Μόλις ολοκληρωθεί, η Fehmarnbelt θα μειώσει τον χρόνο ταξιδιού μεταξύ Rødbyhavn και Puttgarden από 45 λεπτά με το φέρι, σε μόλις 10 λεπτά με το αυτοκίνητο και 7 λεπτά με το τρένο. Επιπλέον, η διαδρομή Αμβούργο – Κοπεγχάγη θα περιοριστεί από πέντε ώρες σε περίπου δυόμισι.

Οι τοπικές αρχές βλέπουν ήδη την επένδυση ως καταλύτη για την ανάπτυξη.