Το 60% των εμπορικών επισκεπτών που έρχονται στη Θεσσαλονίκη για να συμμετάσχουν σε εκθέσεις και εκδηλώσεις που διοργανώνει η ΔΕΘ-HELEXPO επιστρέφουν στην πόλη ως τουρίστες. 

Είναι οι λεγόμενοι hosted buyers, που γνωρίζουν σε πρώτη φάση την πόλη ως επαγγελματίες, αλλά η Θεσσαλονίκη καταφέρνει να τους κερδίσει, με αποτέλεσμα να έρχονται εκ νέου, για να κάνουν τις διακοπές τους.

Τα παραπάνω είναι μερικά από τα στοιχεία έρευνας που παρουσιάστηκε στο πλαίσιο του 13ου Διεθνούς Συνεδρίου της Εταιρείας Οικονομολόγων που διεξάγεται στη Θεσσαλονίκη. 

Το θέμα της έρευνας ήταν «Η τουριστική διάσταση του προγράμματος φιλοξενίας εμπορικών επισκεπτών (Hosted Buyers Programme) της ΔΕΘ-HELEXPO. 

Μια πρώτη αποτίμηση για την περίοδο 2014-2016», την οποία διεξήγαγαν η διευθύντρια του Ινστιτούτου Εκθεσιακών Ερευνών (ΙΕΕ) Βίκυ Δαλκράνη, ο ερευνητής του ΙΕΕ Δημήτρης Κουρκουρίδης και ο Δ. Σύμβουλος της ΔΕΘ-HELEXPO Κυριάκος Ποζρικίδης.

Σύμφωνα με την έρευνα, οι προσκεκλημένοι στις εμπορικές εκθέσεις μπορεί να επισκέπτονται τη Θεσσαλονίκη για εμπορικούς λόγους, όμως αυτό τους δίνει την ευκαιρία να γνωρίσουν την πόλη, με συνέπεια να αναπτύσσονται τουριστικές δυναμικές. 

Μάλιστα το 86% των εμπορικών επισκεπτών αναφέρουν, ότι θα πρότειναν τη Θεσσαλονίκη ως τουριστικό προορισμό σε φίλους και συγγενείς.

Ειδικότερα, το 31,5% των συμμετεχόντων στην έρευνα, αναφέρει ότι κατά την επίσκεψή του στη Θεσσαλονίκη επισκέφθηκε τα εστιατόρια-μπαρ της πόλης, το 22% αναφέρει ότι πραγματοποίησε αγορές από τα καταστήματα της πόλης, το 19,2% αναφέρει ότι επισκέφθηκε τους τουριστικούς πόρους της πόλης και το 9,3%, αναφέρει ότι επισκέφθηκε τους τουριστικούς πόρους της γύρω περιοχής.

«Μέσα από το Hosted Buyers Program η ΔΕΘ-HELEXPO δίνει τη δυνατότητα σε ξένους από ολόκληρο τον κόσμο να επισκεφθούν και να γνωρίσουν την πόλη μας κι αυτό το κάνει με πολύ μεγάλη προσπάθεια, αλλά και πολλή αγάπη για τη Θεσσαλονίκη» αναφέρει η κ. Δαλκράνη.

«Η ιδέα της έρευνας προέκυψε μέσα από την εμπειρία μας από την υλοποίηση του προγράμματος τα τελευταία χρόνια», αναφέρει ο κ. Κουρκουρίδης. 

«Παρατηρήσαμε ότι εκτός από το αδιαμφισβήτητο επιχειρηματικό αποτελέσματα που έχει το πρόγραμμα, έχει παράλληλα σημαντική συμβολή και στην τουριστική ανάπτυξη της πόλης. Αυτή τη συμβολή θέλαμε με την έρευνα μας να κάνουμε πιο συγκεκριμένη και όσο το δυνατόν να την πολιτικοποιήσουμε», εξήγησε.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Σύμφωνα με την έρευνα, μέσα σε αυτή την τριετία από 2014 μέχρι και 2016, έχουν φιλοξενηθεί συνολικά 1.176 ξένοι εμπορικοί επισκέπτες σε 23 διαφορετικές κλαδικές εκθέσεις της ΔΕΘ-HELEXPO, πραγματοποιώντας πάνω από 17.000 προκαθορισμένα ραντεβού (b2b meetings) με εκθέτες (περίπου 15 ραντεβού, κατά μέσο όρο, ο κάθε εμπορικός επισκέπτης).