Οι άνθρωποι χρησιμοποιούν τη μόδα ως μορφή αυτοέκφρασης εδώ και αιώνες. Και δεν είναι μόνο αυτό που φοράμε αλλά και το χρώμα που φοράμε που αποδεικνύεται ότι έχει ένα από τα πιο δυνατά εφέ. «Το χρώμα των ρούχων μας χρησιμεύει ως σήμα στους άλλους, τους λέει ποιοι είμαστε», εξηγεί η εταιρεία μόδας The Good Trade.

Η Susan Gagnon, εμπειρογνώμονας μόδας και αρχισυντάκτρια του Costumes Heaven, λέει πως η ψυχολογία των χρωμάτων, επιδιώκει να προσδιορίσει πώς ορισμένα χρώματα επηρεάζουν την ανθρώπινη συμπεριφορά.

«Ο εγκέφαλός μας είναι συνδεδεμένος με αισθητηριακά ερεθίσματα με συναισθήματα. Κάποιοι πυροδοτούν την ευτυχία, άλλοι τη θλίψη» εξηγεί η Gagnon. «Ως εκ τούτου, διαφορετικά χρώματα έχουν διαφορετικές συναισθηματικές αντιδράσεις από εμάς, όπως η εμπιστοσύνη».

Ευτυχώς, δεν χρειάζεται να ξοδεύετε τον δικό σας χρόνο προσπαθώντας να καταλάβετε ποιο χρώμα σχετίζεται με υψηλότερα επίπεδα εμπιστοσύνης – επειδή οι ερευνητές έχουν ήδη εντοπίσει την απάντηση σε μια πρόσφατη μελέτη.

Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Soochow στην Κίνα προσπάθησαν πρόσφατα να «διερευνήσουν την επιρροή» των χρωμάτων των ρούχων στην αντίληψη της εμπιστοσύνης, δημοσιεύοντας τα ευρήματά τους στο International Journal of Engineering Research & Technology (IJERT) τον Μάιο του 2021.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Οι ερευνητές συγκέντρωσαν 32 συμμετέχοντες και είχαν βαθμολογούν το επίπεδο εμπιστοσύνης που ένιωθαν προς μια ψηφιακή φιγούρα που φορούσε το ίδιο επαγγελματικό κοστούμι με photoshop σε διαφορετικά χρώματα: κόκκινο, κίτρινο, πράσινο, μπλε, μωβ, πορτοκαλί, κιτρινοπράσινο, μπλε-πράσινο και μπλε-μωβ. Σύμφωνα με τη μελέτη, το μπλε χρώμα, ακολουθούμενο από το μπλε-μωβ, θεωρήθηκαν ως τα πιο «αξιόπιστα».