Μετά την απομάκρυνση του Γρηγόρη Καραντινάκη στις αρχές του 2016 και την προκήρυξη της θέσης που έγινε το Μάρτιο, το νέο Διοικητικό Συμβούλιο του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου (Ε.Κ.Κ.) προτείνει στον υπουργό Πολιτισμού την Ηλέκτρα Βενάκη για τη θέση του Γενικού Διευθυντή.

Σύμφωνα με ανακοίνωση του Ε.Κ.Κ., το Διοικητικό Συμβούλιο κατά τη συνεδρίασή του και αφού εξέτασε τις υποψηφιότητες που είχαν κατατεθεί, αποφάσισε ομόφωνα να προτείνει στον εποπτεύοντα υπουργό Πολιτισμού και Αθλητισμού την κ. Βενάκη.

Παράλληλα, όπως επισημαίνει η ανακοίνωση, το Διοικητικό Συμβούλιο αποφάσισε ομόφωνα να εισηγηθεί στον υπουργό Πολιτισμού και Αθλητισμού τις αναγκαίες νομοθετικές ρυθμίσεις ώστε να θεσμοθετηθεί περισσότερη διαφάνεια κατά τη διαδικασία επιλογής και χρηματοδότησης σεναρίων, και να διασφαλιστεί η πλήρωση των τεσσάρων θέσεων διευθυντών του Ε.Κ.Κ οι οποίες, παρά τις προβλέψεις του ιδρυτικού νόμου, παραμένουν κενές επί έξι χρόνια.

Η Ηλέκτρα Βενάκη γεννήθηκε στην Αθήνα. Μετά τις σπουδές της στη Σχολή Σταυράκου (1987), απέκτησε το πτυχίο της και μεταπτυχιακό τίτλο στις κινηματογραφικές σπουδές στο Παρίσι (Paris I Panthéon – Sorbonne – 1990).

Έχει διδάξει στο Τμήμα Κινηματογράφου του Α.Π.Θ., (2005-2007), στο Διαπανεπιστημιακό Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών με τίτλο Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας για την Εκπαίδευση, ΤΕΑΠΗ (2008-2009), ενώ από το 2008 είναι συνεργάτης του Εργαστηρίου Περιβαλλοντικής Επικοινωνίας και Οπτικοακουστικής Τεκμηρίωσης (ΕΠΕΟΤ), Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.

Έχει εργαστεί ως μοντέρ (1982-2010) σε πολλά ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους και ταινίες μικρού μήκους.

Έχει διατελέσει υπεύθυνη Οπτικοακουστικών Παραγωγών. Είναι ιδρύτρια της αγγλόφωνης πλατφόρμας altcine.com (2011) για τον Βαλκανικό κινηματογράφο και του online φεστιβάλ ταινιών μικρού μήκους των Βαλκανίων, altcineAction! (2012).

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Έχει δημοσιεύσει πληθώρα άρθρων καθώς και μελέτες για τον ήχο, το μοντάζ και τις νέες τεχνολογίες στον κινηματόγραφο και έχει λάβει μέρος σε αντίστοιχα συνέδρια και ημερίδες.