
Το Κρεμλίνο διαβεβαιώνει πως το ρωσικό εμβόλιο κατά του κορωνοϊού Spuntik V, είναι αποτελεσματικό κατά των νέων μεταλλάξεων του ιού.
Ο εκπρόσωπος του Κρεμλίνου έκανε την παραπάνω δήλωση σε δημοσιογράφους, ενώ παράλληλα, σημείωσε πως συνεχίζεται η δουλειά για την αναγνώριση των ρωσικών εμβολίων στην ΕΕ.
Προ λίγου διάστημα, επιστήμονες στην Αργεντινή είχαν ορίσει το ρωσικό εμβόλιο ως αποτελεσματικό απέναντι στις μεταλλάξεις Άλφα (βρετανική), Γάμα (βραζιλιάνικη) και Λάμδα (Λατινική Αμερική).
«Δεν υπήρχε καμία δυσκολία στην εξουδετερωτική δραστηριότητα του ιού άτομα που εμβολιάστηκαν με Sputnik V» αναφέρθηκε στο πόρισμα της μελέτης του Proyecto PAIS, της Βιοτράπεζας Μολυσματικών Ασθενειών (BBEI), του Ινστιτούτου Inbris και του νοσοκομείου Jose de San Martin.
Λίγο αργότερα, το Κέντρο Επιδημιολογίας και Μικροβιολογίας Gamaleya, που ανέπτυξε το Sputnik V, σημείωσε πως το ρωσικό εμβόλιο είναι 90% αποτελεσματικό κατά της μετάλλαξης Δέλτα.
Σημειώνεται πως η Ρωσία έχει αναπτύξει τέσσερα εμβόλια κατά της COVID-19, με το Sputnik V να είναι το πρώτο που καταχωρίστηκε παγκοσμίως.
Το Gamaleya και ο Ρωσικό Ταμείο Άμεσων Επενδύσεων αναφέρουν πως η αποτελεσματικότητά του είναι 97,6%.
Το εν λόγω εμβόλιο έχει εγκριθεί σε 67 χώρες ανά τον κόσμο, ενώ έχει ξεκινήσει και η διαδικασία παραγωγής του στο εξωτερικό σε μία προσπάθεια να υπάρξει ανταπόκριση στη ζήτηση.
Να σημειωθεί πως το Sputnik V, είναι ένα εμβόλιο το οποίο έχει απορρίψει η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη.