ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Χριστοπωλητή, όταν σε πλήρωνε το pronews.gr, ήταν καλά;

Πολεμικό Ναυτικό: Θέλει 10 δισ. ευρώ για νέες ναυπηγήσεις και όπλα την επόμενη 15ετία – Αλλιώς «Αντίο Αιγαίο»!

Πολεμικό Ναυτικό: Θέλει 10 δισ. ευρώ για νέες ναυπηγήσεις και όπλα την επόμενη 15ετία – Αλλιώς «Αντίο Αιγαίο»!

Πριν από περίπου δέκα ημέρες, στο υπουργείο Εθνικής Αμυνας βρέθηκαν Γάλλοι, προκειμένου να συζητήσουν τις δυνατότητες που υπάρχουν για πιθανή προμήθεια των φρεγατών μεσαίου τύπου «Belharra» ή των FREMM.

Το κόστος ενός πλοίου αυτού του τύπου υπολογίζεται σε 600 εκατ. ευρώ (δίχως τα οπλικά συστήματα) και το τελικό κόστος για τα δύο πρώτα πλοία (συνολική απαίτηση είναι για έξι πλοία), υπολογίζεται σε 4,8 δισ. ευρώ, δαπάνη που θα πρέπει να γίνει μέχρι το 2033, αν θέλουμε να υπάρχει Πολεμικό Ναυτικό στο Αιγαίο.

Η συνολική δαπάνη μόνο για νεότευκτα πλοία και νέα όπλα στο ΠΝ (χρειάζονται ακόμα τρία υποβρύχια, επάκτιες συστοιχίες πυραύλων, νέες ΤΠΚ κλπ) υπολογίζεται σε 10 δισ. ευρώ μέχρι το 2033, την επόμενη 15ετία, δηλαδή, ένα ποσό της τάξης των 750 εκατ. κατ’έτος, κάτι που δεν είναι απαγορευτικό, αλλά απαιτεί… τετραπλασιασμό του νυν προϋπολογισμού μόνο για τις εξοπλιστικές ανάγκες.

Η εναλλακτική λύση είναι να παραχωρήσουμε έλεγχο, θαλάσσια κυριαρχία, τις πηγές φυσικού πλούτου πιθανόν και χερσαία νησιωτικά εδάφη στη Τουρκία. Τόσο απλά.

Σε ότι αφορά το μέγεθος των 4.000 τόνων (μικρότερο από τις FREMM και μεγαλύτερο από τις κορβέτες «GoWind») θεωρείται ιδανικό για τις επιχειρησιακές ανάγκες του Π.Ν., αλλά δυστυχώς τα σκάφη στερούνται της δυνατότητας εξαπόλυσης χερσαίου στρατηγικού πλήγματος με SCALP Naval.

Εκτός του γεγονότος ότι το πρώτο πλοίο θα είναι έτοιμο το 2023 για το γαλλικό Ναυτικό, άρα πριν το 2025 είναι αδύνατον, ακόμα και σήμερα να γινόταν η παραγγελία, να είχαμε πλοία.

Γι αυτό μια λύση που εξετάζεται τώρα είναι η προμήθεια δύο φρεγατών FREMM στην έκδοση FREDA, που πληροί τα πάντα.

Σε πρακτικό επίπεδο, Αθήνα και Παρίσι έχουν συστήσει τις πρώτες κοινές ομάδες εργασίας, ωστόσο στο ΓΕΝ γνωρίζουν ότι ακόμη και αν υπήρχε η δημοσιονομική δυνατότητα προώθησης μιας τέτοιας συμφωνίας, αυτή δεν θα μπορούσε να οδηγήσει στην προμήθεια της πρώτης φρεγάτας προτού περάσει μια πενταετία.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Γι’ αυτό και στις προτεραιότητες του Π.Ν. εξακολουθεί να περιλαμβάνεται η έστω στοιχειώδης αναβάθμιση των φρεγατών τύπου «ΜΕΚΟ», η οποία κρίνεται απαραίτητη, προκειμένου ο στόλος να διατηρήσει τέσσερις σημαντικές μονάδες του σε υψηλή επιχειρησιακή κατάσταση.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.