Η υπερατλαντική πτήση μεταφοράς των τεσσάρων πρώτων αεροσκαφών F-16 Block 52+ Fighting Falcon που παρέλαβε τελικά η Πολωνική Αεροπορία εξελίχθηκε σε πραγματικό θρίλερ.

Δεν ήταν βέβαια η πρώτη ούτε και θα είναι η τελευταία φορά που σε κάποιο εντελώς νέο μαχητικό αεροσκάφος παρουσιάζεται ασήμαντη ή σημαντική βλάβη κατά την πτήση παράδοσης του. Στην περίπτωση των τεσσάρων πολωνικών μαχητικών όμως συνέβη κάτι μάλλον πρωτόγνωρο. Στις 6 Νοεμβρίου τα τέσσερα πρώτα πολωνικά F-16 Block 52+ αναγκάστηκαν να επιστρέψουν στις αμερικανικές ακτές όταν το ο χειριστής του ενός από αυτά αντιμετώπισε κάποιο πρόβλημα. Ως εδώ όλα φυσιολογικά, αλλά υπάρχει και συνέχεια… Φαίνεται πώς το πρόβλημα στο συγκεκριμένο αεροσκάφος αποκαταστάθηκε και έτσι και τα τέσσερα μαχητικά απογειώθηκαν ξανά για να πετάξουν πάνω από τον Ατλαντικό με προορισμό την Ευρώπη. Κατά τη διάρκεια της πτήσης τους όμως, δύο από αυτά προσγειώθηκαν αναγκαστικά σε αεροδρόμιο της Ισλανδίας, ενώ τα άλλα δύο συνέχισαν την πτήση τους φτάνοντας στη Γερμανία. Από εκεί απογειώθηκαν ξανά για να προσγειωθούν στην αεροπορική βάση Krzesiny, κοντά στο Poznan. Τα άλλα δύο μαχητικά επρόκειτο να προσγειωθούν εκεί στις 9 Νοεμβρίου. Ο υπεύθυνος του προγράμματος των πολωνικών F-16 από την πλευρά του πολωνικού υπουργείου άμυνας Piotr Lukaszewicz, δήλωσε ότι έχουν ζητηθεί πληροφορίες από την κατασκευάστρια εταιρεία σχετικά με το τι είδους προβλήματα παρουσιάστηκαν και σε ποια έκταση καθώς δεν υπήρχε καμία επίσημη πληροφόρηση. Να υπενθυμίσουμε ότι η σύμβαση ύψους 3,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων (2,9 δισεκατομμυρίων ευρώ) για την προμήθεια 48 νέων F-16 Block 52+ για την Πολωνική Αεροπορία με στόχο την αντικατάσταση των γερασμένων MiG-21 και μέρους του στόλου των MiG-29, υπογράφηκε στο τέλος του 2002. Οι άλλες υποψηφιότητες για το νέο μαχητικό της Πολωνικής Αεροπορίας ήταν το JAS 39C Gripen και το Mirage 2000-5. Βάσει του χρονοδιαγράμματος παραδόσεων, η Πολωνία θα πρέπει να παραλάβει 16 από τα νέα της μαχητικά μέχρι το τέλος του 2006.