Για πρώτη φορά εδώ και χρόνια εντοπίστηκαν να πετούν U-2 «Dragon Lady» στην Α.Μεσόγειο. Η USAF έστειλε δύο κατασκοπευτικά U-2 στην περιοχή ώστε να μπορούν να επιχειρούν πάνω από 50.000 πόδια μετά το ρωσικό “σφράγισμα” της Α.Μεσογείου με 15 Notam και 7 Navtex.
Σύμφωνα με πληροφορίες, τα U-2 ήδη ξεκίνησαν τις επιχειρήσεις κατασκοπείας κατά της Ρωσίας στην Συρία.
Το U-2 έκανε το ντεμπούτο του το 1955 από την Lockheed Skunk Works για αποστολές αναγνώρισης πάνω από τη Σοβιετική Ένωση.
Η πρόταση για την κατασκευή ενός αεροπλάνου που θα μπορούσε να πετάξει στα 70.000 πόδια έγινε κυρίως γιατί χρειαζόταν ενα αεροσκάφος που να μπορεί να πετάει πάνω απο τα σοβιετικά μαχητικά, τους πυραύλους και τα ραντάρ.
Η κατάρριψη αμερικανικού U-2 από τους Σοβιετικούς συνέβη την 1η Μαΐου 1960, όταν σοβιετικές δυνάμεις εντόπισαν και κατέρριψαν στα Ουράλια, σχεδόν 2.500 χλμ. μέσα στον σοβιετικό εναέριο χώρο ένα αμερικανικό κατασκοπευτικό αεροσκάφος που ανήκε στην CIA, με πιλότο τον Φράνσις Γκάρι Πάουερς (Frances Gary Powers). Το αεροσκάφος εκτελούσε εναέρια αναγνώριση όταν χτυπήθηκε από πύραυλο εδάφους-αέρος S-75 Dvina και συνετρίβη κοντά στο Σβερντλόφσκ.
Το περιστατικό, που συνέβη κατά τη διάρκεια της προεδρίας του Ντουάιτ Αϊζενχάουερ και της ηγεσίας του Νικίτα Χρουστσόφ, επιδείνωσε σημαντικά τις αμερικανοσοβιετικές σχέσεις.
Το 2013 όπως είχε τότε αποκαλύψει το pronews.gr, υπήρχαν πληροφορίες πως προσγειώθηκαν U-2 στη βρετανική αεροπορική βάση στο Ακρωτήρι Κύπρου.
Τα U-2 μαζί με P8 Poseidon από την Sigonella της Ιταλίας πετούν με κατεύθυνση προς Α.Μεσόγειο και τον εναέριο χώρο του Ισραήλ στα 51.000 πόδια
Τα αεροσκάφη U-2 πετούν σε πολύ μεγάλο υψόμετρο και πραγματοποιούν αποστολές συλλογής πληροφοριών και αναγνώρισης. Σύγχρονες εκδόσεις του αεροσκάφους είναι οι τύποι «U-2S» και «TU-2S» που υπηρετούν μέχρι στιγμής στην USAF. Τα αεροσκάφη αυτού του τύπου αναμένεται να παροπλιστούν έως το 2023.
Aκόμη 3 U-2 παραμένουν στην βάση της RAF στο Fairford.
Η Ρωσία κατέθεσε αιτήματα για ασκήσεις τόσο στην ΑΟΖ, όσο και στο FIR Λευκωσίας.
Οι περιοχές που δεσμεύονται καθίστανται επικίνδυνες για πλεύση και πτήση από άλλα μέσα, πλην των εμπλεκομένων στις ασκήσεις.
Την ίδια ώρα, έντονη δυσαρέσκεια εκφράζει η Άγκυρα, καθώς η ρωσική δραστηριότητα επιβεβαιώνει για άλλη μια φορά τα νόμιμα κυριαρχικά δικαιώματα στην περιοχή γύρω από το νησί, παρά τις περί του αντιθέτου προσπάθειές της.
Τέσσερις ώρες μετά την έκδοση δεσμεύσεων, η Τουρκία επιχείρησε να «καπακώσει» κάποιες από τις νόμιμες NAVTEΧ και ΝΟΤΑΜ, εκδίδοντας δικές της παράτυπες δεσμεύσεις για τις ίδιες ρωσικές ασκήσεις.
Τέλος, εξέδωσε ανακοινώσεις, καταγγέλλοντας ότι οι κυπριακές Αρχές δεν έχουν δήθεν την εξουσιοδότηση για τέτοιoυ είδους ενέργειες
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.