Την παρουσίαση της πρότασης της για το ΒΜΡ-3HEL έκανε σήμερα στο ΓΕΣ…

Την πρόταση της για την επιπρόσθετη θωράκιση του ΒΜΡ-3HEL παρουσίασε σε επιτελείς του Γενικού Επιτελείου Στρατού η ισραηλινή εταιρεία Plasan Sasa, η οποία δραστηριοποιείται στον χώρο των συλλογών θωρακίσεων για τεθωρακισμένα οχήματα.

Η εταιρεία υπόσχεται ότι το σύνολο του βάρους της συλλογής δεν θα ξεπερνάει τους 2,2 τόνους, ενώ θα εξασφαλίζει προστασία επιπέδου 4Β σύμφωνα με τις STANAG του ΝΑΤΟ.

Σύμφωνα με την εταιρεία που έκανε την παρουσίαση, θα παρέχει πλήρη προστασία από βλήματα των 30 mm στο εμπρόσθιο τόξο σε όλες τις γωνίες βολής, ενώ η αντίστοιχη προστασία για το περιμετρικό τόξο θα είναι αρκετή για βλήματα μέχρι 20 mm στις περισσότερες γωνίες βολής.

Παράλληλα, το όχημα αποκτά αντιναρκική προστασία απέναντι σε αντιαρματικές νάρκες μέχρι 10 κιλών.

Ωστόσο, σύμφωνα με την κατασκευάστρια εταιρεία του οχήματος, το ΒΜΡ-3 οφείλει την υψηλή επιβιωσιμότητα του όχι τόσο στον παράγοντα θωράκισής του, την οποία θεωρεί επαρκή (στο εμπρόσθιο τόξο ανάλογα με τη γωνία βολής παρέχεται προστασία από βολίδες των 20 έως 30 mm και περιμετρικά από βολίδες 7,62 έως 12,7 mm ανάλογα πάλι με την γωνία βολής), αλλά στην ιδιαίτερα υψηλή κινητικότητα που οφείλεται στην υψηλή σχέση τόνου προς ίππους ακόμα και με τον κινητήρα UDM-29M των 500 ίππων.

Σε αυτήν την περίπτωση, η απόδοση φτάνει τους 26,73 ίππους/τόνο, ενώ με την επιπλέον θωράκιση θα φτάνει περίπου τους 23 ίππους/τόνο. Μια απόδοση δηλαδή που είναι οριακά αποδεκτή προκειμένου το όχημα να ακολουθεί χωρίς να «ασθμαίνει» τα Leopard 2HEL.

Επίσης, ερωτήματα διατυπώνονται σε σχέση με την διατήρηση της πλευστότητας του οχήματος και εν γένει των αμφίβιων χαρακτηριστικών του οχήματος σε περίπτωση που προστεθεί θωράκιση.

Σε κάθε περίπτωση, το ζήτημα είναι και οικονομικό αφού στο νυν κονδύλι των 1,28 δις ευρώ, δεν έχει προβλεφθεί η επιπλέον θωράκιση.