H Σαουδική Αραβία ακύρωσε την παραγγελία τεσσάρων κορβετών τουρκικής κατασκευής τύπου Milgem, αξίας 2 δισ. δολαρίων, στα ναυπηγεία Tuzla, μετά την εμπλοκή της Τουρκίας υπέρ του Κατάρ στην μετωπική σύγκρουση με την Σαουδική Αραβία τον περασμένο χρόνο.
Πρόκειται για σημαντικό κτύπημα στην τουρκική ναυπηγική βιομηχανία που είχε δοθεί από το 2014 και αποτελεί το έτερο μέρος της συμφωνίας για τις τέσσερις κορβέτες MILGEM που υπογράφηκε στην πρόσφατη IDEF 2017 με το Πακιστάν, αν και οι οικονομικές «ενέσεις» από το Κατάρ, σίγουρα ισοσκελίζουν και με το παραπάνω την απώλεια.
Το γεγονός είναι ότι η πρώτη εξαγωγική επιτυχία (ακολούθησε αυτή του Πακιστάν με τέσσερις κορβέτες) της Τουρκίας σε ότι αφορά τα σκάφη επιφανείας, ακυρώθηκε σίγουρα θα μειώσει την αλαζονεία της Αγκυρας.
Τα πρώτα σύννεφα στην πώληση των MILGEM εμφανίστηκαν πέρσι όταν το από το Ριάντ έξι ελαφρών φρεγατών LCS από τις ΗΠΑ.
Τότε ο διευθυντής του τουρκικού υπουργείου αμυντικής βιομηχανίας SSM δήλωσε «Την πεποίθηση του ότι το πρόγραμμα των σαουδαραβικών MILGEM συνεχίζεται και θα υλοποιηθεί τελικά», αλλά όλα άλλαξαν όταν ξεκίνησε η κρίση του Κατάρ.
Πριν από δέκα μήνες η Σαουδική Αραβία θα είχε μετατρέψει σε επαρχία της το κράτος του Κατέρ, αν η Τουρκία δεν είχε παρέμβει και δεν είχε χαρακτηρίσει casus belli, οποιαδήποτε προέλαση εντός του Κατάρ, των σαουδαραβικών Ταξιαρχιών, στέλνοντας δύο μηχανοκίνητα Τάγματα!
Εν συνεχεία, η Αγκυρα εγκαινίασε με λαμπρότητα την βάση της στο Κατάρ και έχει ήδη 5.000 Τούρκους στρατιώτες ως προσωπικό στην βάση της για προστασία του κράτους απέναντι στην Σαουδική Αραβία.
Αυτό δύσκολα θα το «κατάπινε» η Σαουδική Αραβία.
και η . Αντίστοιχα σχολίασε και την παλαιότερη σαουδαραβική πρόθεση να αποκτήσει τουρκικής κατασκευής ελικόπτερα T129 ATAK για τις δυνάμεις (εσωτερικής ασφάλειας) της εθνοφυλακής (τον εσωτερικό σαουδαραβικό στρατό).
Οπως αναφέρει η τουρκική εφημερίδα «Χουριέτ», «Η ακύρωση είναι οριστική και τίθεται ζήτημα σε ότι αφορά την χρηματοδότηση στρατιωτικών αγορών από το Πακιστάν, όχι μόνο για τις MILGEM, αλλά και για άλλα προγράμματα, όπως το επιθετικό ελικόπτερο Τ-129».
To 1996 η Τουρκία ξεκίνησε να σχεδιάζει και το 2004 να ναυπηγεί την συγκεκριμένη κλάση κορβετών. Επρόκειτο για το σχέδιο MILGEM.
Το 2011 η πρώτη κορβέτα αυτής της κλάσης ανέλαβε αποστολές.
Το σχέδιο ΜILGEM προέρχεται από τις τουρκικές λέξεις Milli Gemi που σημαίνει «εθνικό πλοίο» και στόχος ήταν η Άγκυρα να αποκτήσει ένα σύγχρονο πλοίο που θα ενσωμάτωνε τις αρχές στελθ.
Στο τουρκικό Ναυτικό κλάση ονοματίστηκε ως «Ada» που σημαίνει «νησί» , υποκοριστικό της νήσου Πρίγκιπος στην θάλασσα του Μαρμαρά.
Το πρώτο πλοίο της κλάσης ονομάστηκε, «TCG Heybeliada» χάριν του νησιού στο οποίο βρίσκεται η τουρκική σχολή ναυτικών δοκίμων.
Το δεύτερο πλοίο είναι το «TCG Büyükada» ενώ μέχρι το 2019 και 2020 αναμένεται η παράδοση των «TCG Burgazada» και «TCG Kinaliada»
Σύμφωνα με τα σχέδια του γραφείου MILGEM του ναυπηγείου της Κωνσταντινούπολης η κορβέτα αυτή καλύπτει τις ανάγκες ενός πλοίου περιπολίας που μπορεί να αναλάβει και άλλες αποστολές όπως η ναυτική κυριαρχία, επιχειρήσεις κατά υποβρυχίων, κλπ.
Έχουν γίνει πολλές προσπάθειες για να μειωθεί το ακουστικό, μαγνητικό, υπέρυθρο ίχνος καθώς και το ίχνος στα ραντάρ.
Το σχέδιο του πλοίου και το προφίλ των αποστολών που καλούνται να αναλάβουν έχουν πολλές ομοιότητες με τα αμερικανικά παράκτια πλοία κλάσης Freedom αν και τα τουρκικά πλοία είναι πιο βαριά οπλισμένα και διαθέτουν πιο ικανά ραντάρ και σόναρ.
Τα αμερικανικά πλοία έχουν μεγαλύτερη ταχύτητα και ικανότητα διαφορετικών διαμορφώσεων ανά αποστολή.
Το πλήρωμά των τουρκικών πλοίων μπορεί ανάλογα με την αποστολή να φτάσει και τα 106 άτομα και τα κύρια οπλικά συστήματά του είναι ένα πυροβόλο 76 mm (3 in) OtoMelara Super Rapid, 8 πύραυλοι κατά πλοίων τύπου Harpoon, δυο εκτοξευτές τορπιλών, ένα ελικόπτερο για ανθυποβρυχιακές επιχειρήσεις, ένα τηλεχειριζόμενο ελικοπτεράκι για κατάδειξη στόχων και αντιαεροπορικοί πύραυλοι RAM.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.