Τα τελευταία χρόνια η Skoda κάνει άλματα στο τομέα της αυτοκίνησης. Μέσα σε λίγους μήνες μετά την παρουσίαση του Kodiaq κάνει μια ακόμη επίθεση και ταράζει τα νερά στην κατηγορία των SUV.
Η παρουσίαση του ολοκαίνουργιου μοντέλου Skoda Karoq έγινε πριν από λίγα 24ωρα στο Palermo της Ιταλίας.
Αρχικά το Karoq είχε μια σύνθετη ονομασία “Kaa’raq”και “Ruq”. Δηλαδή «αυτοκίνητο» και «βέλος». Οι λέξεις αυτές προέρχονται από μια περιοχή στην Αλάσκα. Η σύνθετη λέξη δεν ήταν εμπορική και έτσι μετά από πολλούς συνδυασμούς το νέο SUV των Τσέχων «βαφτίστηκε» Karoq.
Με το ολοκαίνουργιο Karoq έκανα στο Παλέρμο περίπου 500 χιλιόμετρα. Πριν ξεκινήσω την παρουσίαση θα σας πω ότι θα κάνει τρελές πωλήσεις. Πρώτον γιατί είναι ένα πολύ καλό αυτοκίνητο, αρκετά «φορτωμένο» με ηλεκτρικά βοηθήματα από τη βασική του έκδοση και δεύτερο γιατί έχει ανταγωνιστικές τιμές.
Σχεδιαστικά δεν σε αφήνει αδιάφορο. Από τους μπροστινούς προβολείς μέχρι τις γραμμές στο πόρτ παγκάζ. Πρόκειται για ένα τελείως καινούργιο αυτοκίνητο με μεγαλύτερες διαστάσεις από το SKODA YETI. Το μεγάλο ατού στο Karoq είναι ότι βασίζεται στην μοντέρνα και εξελιγμένη πλατφόρμα MQB του Ομίλου Volkswagen.
Το πολύ σε δύο μήνες το Karoq θα το δούμε και στους ελληνικούς δρόμους. Κανονικά το λανσάρισμα του θα ξεκινήσει τον ερχόμενο Ιανουάριο.
Η αρχική τιμή του είναι μόλις 19.900 ευρώ για το Karoq με τον πολύ καλό 1.0 ΤSI βενζινοκινητήρα στην έκδοση Ambition.
Στην Ελλάδα εκτός από την έκδοση των 1.000 κ.εκ θα υπάρχει και μια άλλη έκδοση με κινητήρα βενζίνης 1.5 ΤSI και μια ακόμη με κινητήρα πετρελαίου. Θα είναι αυτή με τον 1.6 TDi. Οι τιμές και στις δύο εκδόσεις θα ξεκινούν από 21.900 ευρώ.
Οι οικογενειάρχες θα το προτιμήσουν και για τους χώρους του. Το κόμπακτ SUV έχει μήκος 4.382 χιλιοστά, πλάτος 1.841 χιλιοστά και ύψος 1.603 χιλιοστά. Οι μεγαλύτερες διαστάσεις επιτεύχθηκαν χάρη στο μεγαλύτερο μεταξόνιο που έφθασε τα 2.638 χιλιοστά. Ο οικογενειάρχης δεν θα προβληματισθεί για τις αποσκευές.
Το πορτμπαγκάζ έχει χωρητικότητα 521 λίτρα με τα πίσω καθίσματα στην κανονική τους θέση. Με αναδιπλωμένα τα πίσω καθίσματα η χωρητικότητα αυξάνεται στα 1.630 λίτρα, ενώ σε συνδυασμό με τα VarioFlex πίσω καθίσματα, η χωρητικότητα είναι μεταβαλλόμενη και εκτείνεται από τα 479 έως και τα 588 λίτρα.
Το σύστημα VarioFlex αποτελείται από τρία ανεξάρτητα καθίσματα, που μπορούν να ρυθμιστούν ή και να αφαιρεθούν πλήρως τα καθένα μεμονωμένα -στην περίπτωση αυτή το SUV μετατρέπεται σε βαν με μια μέγιστη χωρητικότητα 1.810 λίτρων.
Με την πρώτη ματιά ξεχωρίζουν τα μπροστινά φωτιστικά σώματα δυο επιπέδων. Πίσω αίσθηση κάνουν φώτα LED που φωτίζονται σε σχήμα “C”.
Στη διάθεσή μας στο Παλέρμο είχαμε όλες τις εκδόσεις του νέο Karoq. Το αυτοκίνητο ανάλογα με την έκδοση κινείται σε τροχούς 16,17, 18 και 19 ιντσών.
Η πρώτη δοκιμή έγινε με την πετρελαιοκίνητη έκδοση 2.0 TDI 150 PS 4X4. Με το χειροκίνητο κιβώτιο το αυτοκίνητο θα έχει 32.500 ευρώ ενώ αν ο αγοραστής θέλει το ίδιο αυτοκίνητο αλλά με το κιβώτιο DSG7, η τιμή αυτή στην πιο πλούσια έκδοση Style ανεβαίνει στα 34.900 ευρώ. Αυτές οι εκδόσεις όμως θα έρθουν στην Ελλάδα αρκετούς μήνες αργότερα.
Το ενδιαφέρον μου στράφηκε στην έκδοση με τον βενζινοκινητήρα των 1000 κ.εκ αλλά και σε αυτόν με τον κινητήρα πετρελαίου (1.6 TDI).
Από τα πρώτα χιλιόμετρα που έκανα, οι ενδοιασμοί που είχα -συγκρίνοντας βάρος αμαξώματος και λίγων κυβικών- ξεπεράστηκαν. Ο 1.0 TSI είναι αρκετά δυνατός. Οι 116 ίπποι ανταποκρίθηκαν και με το παραπάνω τόσο στο προσπέρασμα όσο και στα ανηφορικά κομμάτια.
Το οδόστρωμα δεν ήταν και από τα καλύτερα. Θα έλεγα κακό. Αρκετά μπαλώματα στους δρόμους ωστόσο κανένα πρόβλημα στο εσωτερικό. Πολύ καλή η ανάρτηση απορροφά τις ανωμαλίες και δεν κουράζει τους επιβάτες.
Από πλευράς κατανάλωσης δεν θα αναφέρω τις τιμές που σημείωσα. Και αυτό γιατί η οδήγηση δε ήταν υποδειγματική. Όταν οδηγείς με το πόδι στο πάτωμα και όταν συχνά αγγίζεις την ανώτατη τιμή της τελικής ταχύτητας η μέτρηση δεν είναι σωστή.
Θα σας πω μόνο ότι για τη βασική έκδοση της 1.6 TDI, με την ιπποδύναμη των 116 PS και τη μέγιστη ροπή στα 250 Nm οι εργοστασιακές μετρήσεις είναι: Από 0-100 χιλιόμετρα επιτάχυνση σε 10,7 δευτερόλεπτα, μέγιστη ταχύτητα 188 χλμ./ώρα, μέση κατανάλωση 4,5 λίτρα ανά 100 χλμ. Στα δύο πρώτα στοιχεία επιτάχυνση και μέγιστη ταχύτητα ήταν ε σχετικά κοντά με τις δικές μου μετρήσεις. Στην κατανάλωση είχαμε μεγάλες διαφορές.
Το Karoq στην Ελλάδα θα έρχεται με τον χιλιάρη κινητήρα τόσο με το χειροκίνητο κιβώτιο στην τιμή των 19.900 ευρώ όσο και με το DSG7 κιβώτιο. Η τιμή του όμως στη 2η περίπτωση, θα φθάνει τα 21.900 ευρώ.
Μου άρεσε στο δρόμο το «μικρό» Karoq. Είχε καλό πάτημα στο δρόμο, ακόμη καλύτερο φρενάρισμα και φυσικά ξεκούραστο ταξίδι. Ελάχιστα επηρεάσθηκε από τους πλάγιους ανέμους.
Οδήγησα για λίγα χιλιόμετρα – έτσι για να πάρω μια γεύση – και άλλες δύο εκδόσεις που θα έρθουν στην ελληνική αγορά. Η πρώτη ήταν με τον 1.5 TSi κινητήρα που αποδίδει 150 ίππους. Η τιμή του με το χειροκίνητο κιβώτιο στην έκδοση Ambition είναι 21.900 ευρώ ενώ η δεύτερη στην έκδοση Style με το DSG7 κιβώτιο ανεβαίνει στα 26.800 ευρώ.
Δεν ξέρω αν στη Ελλάδα θα προτιμήσουν το Karoq με τον βενζινοκινητήρα των 1.5 κ.εκ η το Karoq με την πετρελαιοκίνητη έκδοση με τα 1600 κ.εκ. Και το λέω αυτό γιατί θεωρώ ότι οι εκδόσεις με κινητήρες πετρελαίου, προτιμούνται ακόμη – και σωστά κατά την άποψη μου- από τους περισσότερους αγοραστές. Το Karoq με τον 1.6 TDi είναι άλλη κλάση. Και μην νομίζετε ότι οι τιμές έχουν μεγάλες διάφορες από τις βενζινοκίνητες εκδόσεις. Η έκδοση Ambition θα έχει 21.900 ευρώ και η Style 26.800 ευρώ.
Όταν έρθει το αυτοκίνητο στην Ελλάδα και μπείτε να δείτε το εσωτερικό του θα εντυπωσιασθείτε. Το Karoq είναι το πρώτο μοντέλο της Skoda που εξοπλίζεται με ψηφιακό πίνακα οργάνων, ο οποίος διαθέτει τέσσερα διαφορετικά προγράμματα για την προβολή των ενδείξεων του. Σε ένα από αυτά η απεικόνιση είναι φοβερή. Νομίζετε πως βλέπετε την περιοχή που βρίσκεται μπροστά σας σαν να είστε σε αεροπλάνο.
Η οθόνη που βρίσκεται τοποθετημένη στο μέσον της κεντρικής κονσόλας είναι αφής και μπορείτε να επιλέξετε την οθόνη που έχει 8 ίντσες η τη μεγαλύτερη που είναι 9,2 ιντσών. Τα προγράμματα που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε είναι τέσσερα. Το κλασσικό, το επεκταμένο, το μοντέρνο και το βασικό.
Το Karoq αναμφισβήτητα θα κάνει μεγάλη ζημιά στην ήδη υπάρχουσα αγορά των SUV. Πιο μοντέρνο αλλά και με περισσότερα βοηθήματα στον στάνταρ εξοπλισμό. Full LED προβολείς και LED πίσω φώτα, full LED προβολείς ομίχλης με λειτουργία δυναμικού φωτισμού στροφής , ψηφιακός πίνακας οργάνων, πίσω καθίσματα VarioFlex και εξατομικευμένο κλειδί που προσαρμόζει για τον συγκεκριμένο οδηγό τις επιλογές του οδηγικού προφίλ.
Ακόμη συστήματα υποβοήθησης, μοντέρνα πολυμέσα, ηλεκτρονικό χειρόφρενο, λειτουργία Auto-Hold , διζωνικό κλιματισμό με σύστημα καθαρισμού “Air Care” του αέρα που εισέρχεται στην καμπίνα. Η έκδοση AMBITION είναι αρκετά πλούσια. Η ακόμη πιο πλούσια έκδοση STYLE απευθύνεται στους πάρα πολύ απαιτητικούς οδηγούς.
Πρωταρχικό ρόλο στο Karoq έχει η ασφάλεια. Εφοδιάζεται με Adaptive Cruise Control (ACC), σύστημα ηλεκτρονικού έλεγχου ευσταθείας (ESC), επτά στάνταρ αερόσακους, σύστημα αυτόματης πέδησης με αναγνώριση πεζών, σύστημα έλεγχου «τυφλού» σημείου και ελέγχου εξόδου από καθετή θέση στάθμευσης, σύστημα προειδοποίησης απόκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας, σύστημα εντοπισμού κόπωσης οδηγού, κάμερα που αναγνωρίζει και προβάλει τη σήμανση οδικής κυκλοφορίας.
Ας δούμε όμως όλη τη γκάμα των κινητήρων που εξοπλίζεται το Karoq. Όλοι οι κινητήρες είναι υπερτροφοδοτούμενοι, άμεσου ψεκάσου και πληρούν τις προδιαγραφές ρύπων Euro 6 ενώ διαθέτουν σύστημα Start/Stop.
Κινητήρες βενζίνης:
1.0 TSI – 85 kW (116 PS), 200 Nm ροπής, τελική ταχύτητα 187 χλμ./ώρα, 0-100 χλμ./ώρα σε 10,6 δευτερόλεπτα, αστική κατανάλωση 6.2 λίτρα ανά 100 χλμ., υπεραστική 4,6 λίτρα ανά 100 χλμ., συνδυασμένη 5,2 λίτρα ανά 100 χλμ., συνδυασμένη εκπομπή CO2 117 γρ./χλμ.
1.5 TSI – 110 kW (150 PS), 250 Nm ροπής, τελική ταχύτητα 204 χλμ./ώρα, 0-100 χλμ./ώρα σε 8,4 δευτερόλεπτα, αστική κατανάλωση 6,6 λίτρα ανά 100 χλμ., υπεραστική 4,7 λίτρα ανά 100 χλμ., συνδυασμένη 5,4 λίτρα ανά 100 χλμ., συνδυασμένη εκπομπή CO2 122 γρ./χλμ.
Κινητήρες πετρελαίου:
1.6 TDI – 85 kW (116 PS), 250 Nm ροπής, τελική ταχύτητα 188 χλμ./ώρα, 0-100 χλμ./ώρα σε 10,7 δευτερόλεπτα, αστική κατανάλωση 5,0 λίτρα ανά 100 χλμ., υπεραστική 4,3 λίτρα ανά 100 χλμ., συνδυασμένη 4,5 λίτρα ανά 100 χλμ., συνδυασμένη εκπομπή CO2 118 γρ./χλμ.
2.0 TDI – 110 kW (150 PS), 340 Nm ροπής, τελική ταχύτητα 207 χλμ./ώρα, 0-100 χλμ./ώρα σε 8,9 δευτερόλεπτα, συνδυασμένη κατανάλωση 4,4 λίτρα ανά 100 χλμ., συνδυασμένη εκπομπή CO2 115 γρ./χλμ.
Όλα τα στοιχεία για τους παραπάνω κινητήρες ισχύουν για μοντέλα με κίνηση στους εμπρός τροχούς και με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων.
2.0 TDI – 140 kW (190 PS), 400 Nm ροπής, τελική ταχύτητα 211 χλμ./ώρα, 0-100 χλμ./ώρα σε 7,8 δευτερόλεπτα, αστική κατανάλωση 5,9 λίτρα ανά 100 χλμ., υπεραστική 4,8 λίτρα ανά 100 χλμ., συνδυασμένη κατανάλωση 5,2 λίτρα ανά 100 χλμ., συνδυασμένη εκπομπή CO2 134 γρ./χλμ.
Επιγραμματικά σήμερα θα αναφέρω (θα κάνω εκτενή αναφορά σε άλλη παρουσίαση) το σύστημα Dynamic Chassis Control (DCC) που προσφέρεται στις τετρακίνητες εκδόσεις. Το συστημα αυτό περιλαμβάνει τρία προγράμματα οδήγησης “Comfort”, “Normal” και “Sport”.
Υπάρχει και το Driving Mode Select με τα προγράμματα “Normal”, “Eco”, “Sport” και “Individual” που το καθένα επηρεάζει αναλόγως τις αλλαγές των σχέσεων στο αυτόματο κιβώτιο DSG, το σύστημα διεύθυνσης και την απόκριση στο γκάζι.
Για τις τετρακίνητες εκδόσεις , για ακόμη καλύτερα κρατήματα υπάρχει το προαιρετικό πρόγραμμα “Off-Road” που βελτιώνει την πρόσφυση σε δύσβατα εδάφη .
Οι επιλογές που έχει ο υποψήφιος αγοραστής για να βρει το χρώμα που του ταιριάζει είναι πολλές. Έχει δέκα διαφορετικές μεταλλικές αποχρώσεις.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.