Αυτή τη φορά οι Γερμανοί ξέφυγαν από τις τετριμμένες διαδρομές στη Βαρκελώνη και την Μαδρίτη και διάλεξαν ένα πιο όμορφο μέρος στην Ισπανία για να παρουσιάσουν το ανανεωμένο Opel Grandland X Ultimate. Η παρουσίαση του πλούσιου και εξελιγμένου Grandland Χ έγινε στο Bilbao.
Η όμορφη πόλη στη χώρα των Βάσκων , γέμισε από Grandland X Ultimate. Με το αυτοκίνητο αυτό η Opel συμπλήρωσε την πλούσια έκδοση της σειράς Χ για τους πιο απαιτητικούς πελάτες. Το Grandland X είναι το τρίτο και μεγαλύτερο αυτοκίνητο της σειράς Χ . Στην Ελλάδα είχε γίνει η παρουσίαση του Grandland X αλλά με κινητήρα 1.2 βενζίνης και ενός πετρελαίου 1.5 cc.
Στην πανευρωπαϊκή παρουσίαση υπήρχαν δύο εκδόσεις με ίδιους κινητήρες και αυτόματα κιβώτια. Η διαφορά ανάμεσα στη μία και στην άλλη είναι η πανοραμική ηλιοροφή που θα εκτιμηθεί ιδιαίτερα σε χώρες με μικρή ηλιοφάνεια.
Τα καινούργια στοιχεία στο δυναμικό SUV που οδηγήσαμε στο Μπιλμπάο και κυρίως στους δρόμους γύρω από το San Sebastián, είναι δύο:
Το πρώτο και σημαντικότερο ο δίλιτρος πετρελαιοκινητήρας του ομίλου PSA, που αποδίδει 177 hp .
Το δεύτερο είναι το νέο, 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο.
Και ο κινητήρας αλλά και το κιβώτιο είναι ίδια με αυτά που χρησιμοποιεί το γαλλικό Peugeot 3008. Ωστόσο η Opel που έχει δανειστεί ακόμη και το πάτωμα από την Peugeot, διατηρεί τη σχεδιαστική αντίληψη της γερμανικής φιλοσοφίας.
Ο εξοπλισμός στο καινούργιο Opel Grandland X είναι πιο πλούσιος από αυτόν που ήδη γνωρίζαμε και για αυτό έχει τα χαρακτηριστικά Ultimate. Επικεντρώνουμε στην κάμερα 360ο μοιρών , για πανοραμική επισκόπηση της περιοχής γύρω από το όχημα, στο ενεργό cruise control , στα προσαρμοζόμενα φώτα Adaptive LED, στα συστήματα ανίχνευσης πεζών αλλά και στην αυτόματη πίσω πόρτα με το άνετο πορτμπαγκάζ που φιλοξενεί από 514 – 1.652 λίτρα.
Οι πρώτες εντυπώσεις στους καθαρούς και περιποιημένους δρόμους στο Μπιλμπάο ήταν θετικές. Το Grandland X έχει εξαιρετικά καλή κύλιση, δεν σε τρομάζει ακόμη και με πολλά χιλιόμετρα στις γρήγορες κατηφορικές στροφές, τα φρένα του είναι ικανοποιητικά και η ανάρτηση δεν κουράζει ούτε όταν το αυτοκίνητο κινείται σε χωμάτινους δρόμους. Αν και στην παρουσίαση που είχε γίνει στην Ελλάδα στο βενζινοκίνητο Grandland X το τιμόνι έδειχνε κάποιες ασάφειες, στα αυτοκίνητα που οδηγήσαμε στην Ισπανία ήταν εξαιρετικά «υπάκουο».
Ο γαλλικός diesel κινητήρας ( euro 6) που είναι νέας σχεδίασης αποδίδει 130 kW/177 hp στις 3.750 στροφές. Η μέγιστη ροπή είναι 400 Nm στις 2.000 rpm. Η κατανάλωση σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις, στην πόλη είναι 5,3-5,31 l/100 km, εκτός πόλης 4,6-4,51 l/100 km και στο μικτό κύκλο 4,9-4,81 l/100 km, ενώ οι εκπομπές ρύπων είναι 128-126 g/km (CO2).
Η επιτάχυνση από 0 – 100 km/h, είναι 9,1 δεύτερα ενώ η τελική του ταχύτητα είναι 214 km/h. Τα πολλά κοντρόλ της τροχαίας αλλά και η επισήμανση που μας έκανε η Susanne Rohmert, manager international Product Communications, δεν μας άφησαν περιθώρια για υπερβάσεις. Αυτό που ήταν εκπληκτικό – εκτός από τον εξαιρετικό κινητήρα που δεν τον χαρήκαμε – ήταν το αυτόματο κιβώτιο 8 ταχυτήτων . Τη διαφορά ενός καλού αυτόματου κιβωτίου από ένα άλλο της σειράς την καταλαβαίνεις όταν κινείσαι σε συνεχόμενες στροφές που χρειάζονται διαρκώς αλλαγές. Αυτό το 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο είναι από τα καλύτερα που έχουμε δοκιμάσει.
Εξοπλισμός- Ασφάλεια
Το συμπαγές SUV δεν σε αφήνει αδιάφορο και σου κεντρίζει το ενδιαφέρον ειδικά στην έκδοση “Ultimate” με τον πλούσιο εξοπλισμό. Τα βλέμματα μαγνητίζουν οι αλουμινένιες ζάντες των 19 ιντσών σε στιλ BiColor , οι ασημί ράγες οροφής και οι εξωτερικοί καθρέπτες σε diamond black. Μοντέρνας σχεδίασης είναι και οι λεπτοί προβολείς LED σε σχήμα διπλού φτερού.
Το Opel Grandland Χ στον τομέα της ασφάλειας έχει βραβευτεί από το Euro NCAP με πέντε αστέρια. Υπάρχει αυτόματο σύστημα διατήρησης σταθερής ταχύτητας με περιοριστή ταχύτητας (Automatic Cruise Control with speed limiter), σύστημα αναγνώρισης επικείμενης σύγκρουσης (Forward Collision Warning) με ανίχνευση πεζού και το αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης (Automatic Emergency Braking). Όπως όλα τα σύγχρονα αυτοκίνητα έτσι και αυτό έχει σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού (Driver Drowsiness System), σύστημα αναγνώρισης οδικής σήμανσης (Speed Sign Recognition) και σύστημα προειδοποίησης παρέκκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας (Lane Departure Warning), σύστημα προειδοποίησης πλευρικού τυφλού σημείου (Side Blind Spot Alert) με αισθητήρες υπερήχων, ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου πρόσφυσης IntelliGrip με πέντε προγράμματα και αυτόματο Σύστημα Υποβοήθησης Παρκαρίσματος (Automatic Park Assist).
Το εσωτερικό του είναι άνετο, με μοντέρνα αισθητική και ιδιαίτερα ευχάριστο. Το cockpit είναι κομψό και εργονομικό. Η εργονομική κονσόλα δεν κουράζει ενώ η οθόνη είναι αφής.Τα υλικά είναι καλής ποιότητας και ευτυχώς δεν ακούσαμε τριγμούς. Θέσεις για μικροαντικείμενα υπάρχουν πολλές .
Θερμαινόμενα είναι το παρμπρίζ, το τιμόνι, αλλά και τα εμπρός και πίσω καθίσματα. Τόσο για τον οδηγό όσο και για τον συνοδηγό τα εργονομικά καθίσματα είναι πιστοποιημένα από τους ειδικούς του AGR (Καμπάνια για πιο Υγιή Πλάτη).
Οι επιβάτες ακόμη και πέντε δεν θα διαμαρτυρηθούν. Ιδιαίτερα ευχάριστο είναι το Grandland X Ultimate με τη μεγάλη πανοραμική κρυστάλλινη οροφή.
Οι διαστάσεις του αμαξώματος παραμένουν οι ίδιες με το απλό Grandland X ( 4.477 / 1.856 / 1.609 mm (Μήκος/ πλάτος χωρίς εξωτερικούς καθρέπτες / ύψος).
Στην παρουσίαση που έγινε στην Ισπανία τόσο ο Andreas Holl ( manager engineering Integration) όσο και ο Johannes Witting ( product manager ) είπαν τα πάντα εκτός από τις τιμές. Ειδικά για την Ελλάδα με τις διαφοροποιήσεις που υπάρχουν ανάλογα με τα κυβικά και τον εξοπλισμό, αυτό που προσπαθεί να πετύχει η ελληνική Opel είναι μια τιμή λίγο κάτω από τα 40.000 ευρώ. Επίσημα –για την Ελλάδα- οι παραγγελίες του νέου Grandland X Ultimate θα αρχίσουν τον Απρίλιο και οι πρώτες παραδόσεις θα γίνουν στα μέσα Μάιου.
Μετά τους κινητήρες 1.6 Turbo 120 HP και του 2.0 turbo 177 HP, οι Γερμανοί θα παρουσιάσουν την Άνοιξη έναν κινητήρα 1.5 Turbo 100 HP και έναν ακόμη 1.5 Turbo 130 HP ενώ το καλοκαίρι προγραμματίζουν να παρουσιάσουν έναν κινητήρα 1.2 Turbo 130 HP και λίγο μετά έναν άλλον κινητήρα 1.6 Turbo 180 HP. Το 2019 θα δούμε και το πρώτο PLUG – IN HYBRID, δηλαδή το Grandland X PHEV.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.