Εκατό χρόνια πέρασαν από τότε που ο οραματιστής Andre Citroen κατασκεύασε το πρώτο αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής. Από τότε μέχρι σήμερα, από τα εργοστάσια της Citroen βγήκαν εκατοντάδες μοντέλα που έγραψαν μια λαμπρή ιστορία σε ολόκληρο τον κόσμο.
Οι Γάλλοι υποστηρίζουν ότι πέτυχαν διότι κατασκευάζουν αξιόπιστα προϊόντα για το μέλλον. Τα αυτοκίνητά τους είναι «φορτωμένα» με πάρα πολλά τεχνολογικά βοηθήματα και ταιριάζουν στις επιθυμίες των πελατών. Είναι ασφαλή και προσιτά σε τιμές. Άλλωστε τα 1.100.000 αυτοκίνητα που πουλήθηκαν το 2017 σε ολόκληρο τον κόσμο, αποδεικνύει ότι έχουν τη σωστή συνταγή.
Οι στόχοι τους είναι μεγάλοι. Την ώρα που γίνεται η παρουσίαση του Cactus C4 στην Ελλάδα, ανακοινώνουν ότι στο τέλος της χρονιάς θα παρουσιάσουν το C5 Air Cross ενώ στους επιτελείς των αντιπροσωπειών στην Ευρώπη ανακοινώνουν τα μελλοντικά τους σχέδια για την επόμενη πενταετία.
Ας δούμε όμως το σημερινό μοντέλο, το νέο Citroen C4 Cactus, πού μόλις ξεκίνησε η διάθεσή του στην ελληνική αγορά. Το νέο Citroen C4 Cactus είναι ένα hatchback από προέρχεται από ένα Crossover. Το οδηγήσαμε και πήραμε μια πρώτη γεύση. Μπορεί τα χιλιόμετρα που κάναμε να μην ήταν αυτά που θα θέλαμε όμως ήταν αρκετά για να πούμε ότι η ελληνική αγορά θα το προτιμήσει όχι μόνο για την προσιτή τιμή του αλλά για το γενικότερο στήσιμο που έχει το αυτοκίνητο.
Το νέο C4 Cactus είναι το πρώτο μοντέλο στην Ευρώπη που, στο πλαίσιο του προγράμματος Citroën Advanced Comfort, διαθέτει το νέο σύστημα ανάρτησης με Progressive Hydraulic Cushions (PHC). Στρωτή οδήγηση και προπάντων άνεση. Τι κάνει αυτό το σύστημα; Με απλά λόγια φιλτράρει τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, δημιουργώντας στους επιβάτες την αίσθηση ότι ταξιδεύουν σε «πεντακάθαρο» δρόμο.
Σε αντίθεση με ένα παραδοσιακό μηχανικό στοπ, το οποίο απορροφά μεν ενέργεια αλλά επιστρέφει και ένα μέρος της, το υδραυλικό στοπ απορροφά και διαχέει αυτή την ενέργεια. Αυτό σημαίνει ότι δεν υπάρχει αναπήδηση. Σε μεγαλύτερες αναταράξεις, το ελατήριο και το αμορτισέρ λειτουργούν μαζί με τα υδραυλικά στοπ συμπίεσης ή αποσυμπίεσης, που σταδιακά επιβραδύνουν την κίνηση του συστήματος για να αποτρέψουν το τράνταγμα στο τέλος της διαδρομής του.
Είναι επίσης το πρώτο μοντέλο παγκοσμίως που διαθέτει τα καινοτόμα Advanced Comfort καθίσματα για κορυφαία επίπεδα άνεσης. ‘Όλα τα εμπρός καθίσματα διαθέτουν γέμιση με νέο αφρό υψηλής πυκνότητας. Το σημαντικό είναι ότι ενώ είναι άνετα δεν παρατηρείται καθίζηση. Τόσο τα μπροστινά όσο και τα πίσω καθίσματα διαθέτουν αφρώδες υλικό που είναι κατά 15 mm πιο παχύ.
Οι πέντε άξονες της στρατηγικής της ελληνικής εταιρίας είναι: Συνοχή, ενιαία γκάμα σε διεθνές επίπεδο, πλήρης γκάμα στην καρδιά της αγοράς, τεχνολογία και πολιτική fair pricing (δηλαδή το όλο πακέτο να είναι προσιτό στους αγοραστές).
Η Citroen ξεχωρίζει με τις σταθερές της αξίες που είναι η τεχνολογία, η άνεση, οι κινητήρες, η ασφάλεια. Το νέο αυτοκίνητο που μπήκε στην αγορά (οι τιμές ξεκινούν κάτω από 15.000 ευρώ) έχει έντονη προσωπικότητα. Είναι φρέσκο και προσφέρει υψηλού επιπέδου τεχνολογία, με 12 συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, τρεις τεχνολογίες συνδεσιμότητας και υπερσύγχρονους κινητήρες τελευταίας γενιάς ισχύος έως 130 ίππους.
Ευρύχωρο και ξεκούραστο στο ταξίδι. Πέντε άτομα ταξιδεύουν χωρίς να στριμωχθούν. Οι διαστάσεις είναι (Μήκος: 4,17m,Πλάτος: 1,71m,Ύψος: 1,48m) .Το πορτμπαγκάζ έχει χωρητικότητα 358 λίτρων, ενώ με την ανάκληση του διαιρούμενου (60/40) πίσω καθίσματος, μπορούν να μεταφερθούν έως 1.170 λίτρα αποσκευών. Το μεταξόνιο των 2,60 μέτρων και οι κοντοί πρόβολοι εμπρός και πίσω, προσφέρουν αυτό που θέλει ο μοντέρνος- απαιτητικός οικογενειάρχης.
Αυτοί που ψάχνονται με τα χρώματα και τους συνδυασμούς θα βρουν αυτό που θέλουν από εννέα εξωτερικά χρώματα, τέσσερα χρωματικά πακέτα (Color Packs) και 31 διαφορετικούς συνδυασμούς. Οι τέσσερις χρωματικοί συνδυασμοί είναι διαθέσιμοι για πελάτες που θέλουν να προσθέσουν ακόμη περισσότερη προσωπικότητα και κομψότητα και είναι: Glossy Black, Silver Chrome, Anodised White και Anodised Deep Red. Για αυτούς που θέλουν συνδυασμούς τα χρώματα είναι Polar White, Obsidian Black, Platinum Grey και Cumulus Grey, Sport Red, Tapenade Grey ,Emerald Blue, Pearl White, Deep Purple).
Το εμπρός τμήμα διαθέτει φωτιστικά σώματα «δύο επιπέδων» με τους προβολείς να τονίζονται από μαύρες ενθέσεις που δημιουργούν αντίθεση, ενώ ιδιαίτερα είναι και τα φώτα ομίχλης. Ακόμη τα νέα, αυξημένου μήκους, κομψά 3D LED φώτα κάνουν το αυτοκίνητο να δείχνει μεγαλύτερο σε πλάτος και ταυτόχρονα πιο μοντέρνο. Η εξωτερική σχεδίαση του νέου C4 Cactus ολοκληρώνεται από τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες και τα μαύρα διακοσμητικά στις κολώνες που δημιουργούν την αίσθηση ότι η οροφή αιωρείται πάνω από το αμάξωμα.
Ανάλογα με τον πελάτη το Cactus εφοδιάζεται με ζάντες αλουμινίου 16 αλλά και 17 ιντσών.
Το εσωτερικό του Cactus προσφέρεται με πέντε πακέτα διαμόρφωσης τα οποία είναι εμπνευσμένα από τον κόσμο του ταξιδιού και των πολυτελών αποσκευών.
Οι Γάλλοι έδωσαν μεγάλη βαρύτητα στην ηχομόνωση και τον εξοπλισμό καθημερινής χρήσης. Η ακουστική του νέου C4 Cactus αναβαθμίστηκε συνολικά χάρη στα μεγαλύτερου πάχους τζάμια στα παράθυρα, την ειδική τοποθέτηση των πίσω παραθύρων, τη βελτίωση της στεγανότητας όλων των ανοιγμάτων, το ηχομονωτικό παρμπρίζ και την τοποθέτηση μεγαλύτερης ποσότητας ηχομονωτικού υλικού στο δάπεδο, αλλά και στο διάφραγμα που χωρίζει τον κινητήρα από το χώρο επιβατών.
Η καμπίνα είναι σχεδιασμένη με καθαρά σχήματα, μαλακά υλικά και χαλαρωτικά χρώματα. Στις εκδόσεις με την πανοραμική γυάλινη οροφή το κρύσταλλο έχει υψηλή θερμική προστασία. Περνάει το φώς αλλά δεν ενοχλεί.
Το ταμπλό είναι μελετημένο για να μην κουράζει τον οδηγό. Υπάρχει μια κεντρική οθόνη αφής 7 ιντσών. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων, εμφανίζει βασικές πληροφορίες οδήγησης.
Στο νέο Citroen C4 Cactus υπάρχουν βοηθήματα όπως σύστημα αυτόματης πέδησης (η κάμερα πολλαπλών χρήσεων βρίσκεται στην κορυφή του παρμπρίζ και ανιχνεύει εμπόδια), σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, σύστημα προειδοποίησης απόκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας , ειδοποίηση για στάση, προειδοποίηση προσοχής οδηγού, σύστημα επόπτευσης τυφλών σημείων, υποβοήθηση παρκαρίσματος, κάμερα οπισθοπορείας, υποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφόρα και στατικά φώτα στροφής. Το σύστημα λειτουργεί σε ταχύτητες άνω των 40 km/h.
Αν ο οδηγός θέλει να κινείται σε δρόμους με χιόνι, λάσπη η άμμο, έχει τη δυνατότητα να παραγγείλει το C4 Cactus με Grip Control. Είναι το σύστημα που ελέγχει την πρόσφυση.
Κινητήρες
Το νέο C4 Cactus εφοδιάζεται με τους βραβευμένους 3-κύλινδρους βενζινοκινητήρες PureTech (οι PureTech 110 και PureTech 130 έλαβαν το βραβείο “διεθνής κινητήρας της χρονιάς” 2015, 2016 και 2017) που διαθέτουν τεχνολογίες για μεγαλύτερη απόκριση, χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και μειωμένες εκπομπές ρύπων και κινητήρες πετρελαίου BlueHDi που συνδυάζουν τη χαμηλή κατανάλωση με την οδηγική ευχαρίστηση και το σεβασμό στο περιβάλλον.
Το νέο C4 Cactus είναι διαθέσιμο με τον BlueHDi 100 S&S manual. Το φθινόπωρο του 2018, θα διατίθεται με έναν ακόμη κινητήρα πετρελαίου συνδυασμένο με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων ΕΑΤ6, τον BlueHDi 120 S&S EAT6, για τους οδηγούς που κάνουν πολλά χιλιόμετρα και προτιμούν τα αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων. Το νέο Citroen C4 Cactus διατίθεται με 5 Χρόνια Εγγύηση!
ΤΙΜΟΚΑΤΑΛΟΓΟΣ NEOY CITROEN C4 CACTUS
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.