Η κατηγορία CUV/SUV αποκτά διαρκώς καινούργιους οπαδούς και η Opel έχοντας μπει νωρίς στο νόημα αυτής της φιλοσοφίας μετά το Mokka X και το Grandland X παρουσίασε στην ελληνική αγορά το ενδιάμεσο μοντέλο, το Opel Crossland X που δυναμώνει ακόμη περισσότερο την οικογένεια Χ.
Στην Ελλάδα κυκλοφορεί με μεγάλη επιτυχία το Mokka X και οι επικεφαλής της εταιρίας εκτιμούν ότι και το Crossland X θα κινηθεί πολύ καλά ,παρά την κακή ψυχολογία της αγοράς.Το Grandland X παρουσιάστηκε στο Μιλάνο και θα λανσαριστεί στην Ελλάδα τις τελευταίες ημέρες του Οκτωβρίου.
Το Crossland X που απευθύνεται στους αγοραστές της μικρομεσαίας crossover κατηγορίας λανσάρεται με τεχνολογίες που σίγουρα δεν σε αφήνουν ασυγκίνητο. Γνωρίζετε το συστήμα Opel OnStar από άλλα μοντέλα της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Σ αυτό το μοντέλο εκτός από τα infotainment και τα άλλα συστήματα υποστήριξης, υπάρχει και κάτι ακόμη. Το free wifi που μπορείτε να έχετε όσο ταξιδεύετε. Υπάρχει ακόμη το Head up display, η κάμερα οπισθοπορείας 180 μοιρών και το σύστημα καινοτόμων προβολέων Full LED.
Όσοι θέλουν να συνδυάσουν την καθημερινή χρήση και αγαπούν τις αποδράσεις στον ελεύθερο χρόνο τους, χωρίς όμως να έχουν απαιτήσεις για δύσκολες εκτός δρόμου διαδρομές, τότε θα βρουν στο Crossland X αυτό που ζητούν.
Ο οδηγός στο Crossland X (που έρχεται και με διχρωμία στο αμάξωμα) κάθεται ψηλά και ελέγχει καλύτερα το δρόμο. Το μήκος του αμαξώματος είναι 4.212 mm, το πλάτος 1.765 mm και το ύψος 1,605 mm. Είναι 16 cm μικρότερο από ένα Astra αλλά ταυτόχρονα 10 cm ψηλότερο. Φυσικά οι χώροι στο εσωτερικό του είναι μεγάλοι και άνετοι. Μεγάλος είναι και ο χώρος των αποσκευών.
Αλλοίμονο αν σε ένα τέτοιο μοντέλο δεν είχαν φροντίσει οι Γερμανοί να έχουν χώρους. Με όλα τα καθίσματα σε λειτουργία ο χώρος των αποσκευών είναι 410 λίτρα. Εδώ οι Γερμανοί έχουν κάνει μια καινοτομία όπου τα πίσω καθίσματα μετακινούνται και ο χώρος –ακόμη και με πέντε επιβάτες- αυξάνεται στα 520 λίτρα ενώ με πεσμένα τα καθίσματα το πόρτ παγκάζ «φιλοξενεί» 1255 λίτρα. Και κάτι που ακόμη στην Ελλάδα το ζητούν. Οι Έλληνες αγοραστές προτιμούν –σε αντίθεση με τους άλλους ευρωπαίους -τη ρεζέρβα. Και το Crossland X έρχεται με ρεζέρβα .
Στην ελληνική αγορά οι διαθέσιμοι κινητήρες είναι βενζίνης στα 1.200 κ.εκ. με 81 και σε έκδοση turbo 110 ίππων. Τα κιβώτια ταχυτήτων με 5άρια μηχανικά κιβώτια και αυτόματο στην ισχυρότερη έκδοση. Η πετρελαιοκινητήρα έκδοση είναι μόνο μια στα 1.600 κ.εκ. με 99 ίππους και 5άρι μηχανικό κιβώτιο.
Στην πανελλαδική παρουσίαση της Opel οδήγησα και τη βενζινοκίνητη με τους 110 ίππους αλλά και την πετρελαιοκίνητη έκδοση με τους 99 ίππους. Το αυτοκίνητο είναι καλοστημένο αυτοκίνητο με καταπληκτικά φρένα και σωστή αίσθηση στο τιμόνι. Όμως στους δυνατούς πλευρικούς ανέμους , στην εθνική οδό όταν πηγαίνεις με 130 χιλιόμετρα χρειάζεται προσοχή γιατί λόγω του όγκου του επηρεάζεται εύκολα. Μου άρεσε που ο οδηγός με την υπερυψωμένη θέση εκτός από την ευρυχωρία έχει και πολύ καλή ορατότητα. Αν το δείτε από μπροστά θα παρατηρήσετε τη μάσκα με ένα απαστράπτον Opel Blitz. Σε όλο το κάτω τμήμα του οχήματος υπάρχουν προστατευτικά SUV και ασημί ένθετα.
Έκανα συνολικά και με τα δύο αυτοκίνητα 450 χιλιόμετρα ( το ένα τρίτο στην εθνική οδό και τα υπόλοιπα σε επαρχιακά δίκτυα με αρκετές στροφές) και ομολογώ ότι το ταξίδι ήταν άνετο. Αλλά πιο διασκεδαστικό και πιο πρωτοποριακό είναι η διαρκής παροχή WIFI που μπορεί να υποστηρίζει όλους τους επιβάτες στο αυτοκίνητο.
Για το OnStar και την επικοινωνία με τον Έλληνα εκπρόσωπο στο Λούτον που μπορεί να παρακολουθεί τα πάντα γύρω από το αυτοκίνητό σου, δεν χρειάζεται να πω κάτι περισσότερο γιατί έχω κάνει εκτενή αναφορά από την παρουσίαση του Opel Mokka. Θα προσθέσω μόνο ότι με το σύστημα 24ωρης επικοινωνίας Οn Star, μπορείτε ενώ ταξιδεύετε να κλείσετε τη διαμονή σας σε κάποιο ξενοδοχείο όπως θα το κλείνατε από το σπίτι σας διαδικτυακά και χωρίς καμιά επιβάρυνση.
Μου άρεσε το σύστημα προβολέων Full LED που διασφαλίζει εξαιρετική ορατότητα στο σκοτάδι. Το προαιρετικό σύστημα Head Up Display μειώνει τον κίνδυνο διάσπασης της προσοχής, καθώς προβάλλει τα σημαντικότερα δεδομένα για την ταχύτητα, την πλοήγηση και τα συστήματα υποστήριξης στο άμεσο πεδίο ορατότητας του οδηγού. Η μπροστινή κάμερα Opel Eye επεξεργάζεται διάφορα δεδομένα και αποτελεί τη βάση για τα συστήματα υποστήριξης οδηγού όπως Σύστημα Αναγνώρισης Οδικής Σήμανσης (Speed Sign Recognition) και Σύστημα Διατήρησης Λωρίδας Κυκλοφορίας (Lane Keep Assist).
Εάν το σύστημα καταγράψει ότι ο το αυτοκίνητο απομακρύνεται τυχαία από τη λωρίδα του, τότε προειδοποιεί το οδηγό με ακουστικά και οπτικά σήματα. Το Σύστημα διατήρησης σταθερής ταχύτητας με περιοριστή ταχύτητας (Cruise control with speed limit) κάνει την οδήγηση πιο ασφαλή και πιο ευχάριστη.
Υπάρχει ακόμη το σύστημα αναγνώρισης επικείμενης σύγκρουσης (Forward collision alert) με ανίχνευση πεζού και το αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης (Automatic Emergency Braking) βοηθά στην αποφυγή ατυχημάτων και συνδυάζεται με Σύστημα Αναγνώρισης Κόπωσης Οδηγού (Driver Drowsiness System). Πολύ σημαντικό για τους οδηγούς που αφαιρούνται.
Το Crossland X διατίθεται επίσης με Πανοραμική Κάμερα Οπισθοπορείας (Panoramic Rear View Camera) που αυξάνει τη γωνία θέασης στο πίσω τμήμα του αυτοκινήτου στις 180 μοίρες. Η τελευταία γενιά του Προηγμένου Συστήματος Υποβοήθησης Παρκαρίσματος (Advanced Park Assist) διευκολύνει το παρκάρισμα, αναγνωρίζοντας κατάλληλους χώρους στάθμευσης και παρκάροντας αυτόματα το όχημα.
Η μέση κατανάλωση με την έκδοση diesel κυμάνθηκε στα 6,3 λίτρα/100 χλμ. Η εταιρία που εκπροσωπεί τα αυτοκίνητα της Opel στη χώρα μας ανακοίνωσε τιμές που ξεκινούν από τα 17.300 ευρώ για την έκδοση με κινητήρα βενζίνης και από τα 19.900 ευρώ για την diesel. Από εκεί και πέρα, ανάλογα με τις επιθυμίες και τις προτιμήσεις του κάθε αγοραστή η τιμή ανεβαίνει.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.