Οδηγήσαμε το ολοκαίνουργιο Nissan Micra 5ης γενιάς στην έκδοση Acenta με τον 1000άρι κινητήρα που αποδίδει 100 ps. Η πρώτη και πιο σημαντική επισήμανση είναι ότι το καινούργιο αυτοκίνητο δεν έχει καμιά σχέση με την έκδοση 4ης γενιάς Micra που απέρχεται.
Στην Ελλάδα θα είναι διαθέσιμο με τους δύο ολοκαίνουργιους βενζινοκινητήρες 1.0 cc λίτρου σε τρεις επιλογές. Η 1η θα είναι με τον αναβαθμισμένο και αποδοτικότερο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα. Θα έχει αυτόματο κιβωτίο Xtronic.
Η έκδοση αυτή δεν υπήρχε στην πανελλαδική παρουσίαση και αναμένεται να έρθει στη χώρα μας τους επόμενους μήνες. Το Micra με το αυτόματο κιβώτιο Xtronic θα συνεργάζεται με τον καινούργιο κινητήρα IG-T 100 PS.
Τα τρία νέα υπερτροφοδοτούμενα κινητήρια σύνολα βενζίνης που είναι διαθέσιμα στο Nissan MICRA -με εξαίρεση το Xtronic- αντιπροσωπεύουν ότι πιο φρέσκο υπάρχει σε τεχνολογία.
Το αυτόματο σύστημα Xtronic είναι μια προηγμένη μονάδα συνεχούς μεταβαλλόμενης μετάδοσης (CVT). Διαθέτει τεχνολογία D-step, η οποία προσφέρει μια πιο “εκλεπτυσμένη” παροχή ισχύος και εμπειρία οδήγησης για τον οδηγό, σε σύγκριση με ένα συμβατικό CVT. Αυτό γίνεται εμφανές, όταν πατηθεί “επιθετικά” το πεντάλ του γκαζιού.
Η τεχνολογία D-step, προσφέρει ταχύτερα downshifts (κατεβάσματα) και καλύτερη οικονομία καυσίμου.
Οι δύο νέοι κινητήρες του MICRA πλαισιώνουν την γκάμα του μοντέλου, σε συνδυασμό με τον ήδη γνωστό μας πετρελαιοκινητήρα των 1.5 λίτρων που αποδίδει 90PS.
Το νέο Micra που οδηγήσαμε στην Πανελλαδική παρουσίαση (όλα τα Micra κατασκευάζονται στη Γαλλία) ανταποκρίνεται στις ανάγκες της Ευρωπαίων αγοραστών της κατηγορίας Β. Κάτω από το καπό υπάρχει ο νέος 1000άρης ΙG-T και είναι αυτός που αντικατέστησε τον βενζινοκινητήρα TCe 0.9 λίτρων που απέδιδε 90 ίππους.
Αν συγκρίνουμε τον 0.9 λ κινητήρα που πλέον αποχωρεί με τον καινούργιο κινητήρα που θα «φοράνε» τα νέα Micra θα δούμε ότι ο καινούργιος είναι πιο δυνατός κατά 10 ίππους και έχει +20 Nm ροπής ενώ χαμηλότερα είναι οι εκπομπές CO2 (-13 έως -15 g / km ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού). Το συγκεκριμένο μοτέρ- είναι σύμφωνα με τους κανονισμούς Euro6d-Temp- αποδίδει τους 100 ίππους στις 5.000 σ.α.λ. και 160 Nm ροπής στις 2.750 σ.α.λ.
Οι εργοστασιακές μετρήσεις δίνουν τελική ταχύτητα 184 χλμ ενώ χρειάζεται από 0-100 χλμ./ώρα μόλις 10,9’’. Το νέο Micra χρησιμοποιεί μηχανικό κιβώτιο των 5 σχέσεων.
Όπως ξέρετε στο πλαίσιο της Συμμαχίας Alliance (Nissan-Renault-Mitsubishi) κατασκευάστηκε αυτός ο βενζινοκινητήρας προδιαγραφών Euro 6d-temp και το Micra είναι το πρώτο αυτοκίνητο που τον χρησιμοποιεί.
Η επίσημη μέτρηση αναφέρει κατανάλωση από 4,5-4,6 λίτρα για κάθε 100 χλμ ενώ οι εκπομπές C02 είναι από 103-105 γρ./χλμ. Στη δοκιμή μας η κατανάλωση από Αθήνα προς Κόρινθο ήταν 6.4 ενώ από Κόρινθο προς Αθήνα όπου η κίνηση ήταν αυξημένη ανέβηκε στα 6.7 λίτρα.
Η νέα ναυαρχίδα στη γκάμα του Nissan MICRA, είναι ο υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας 1.0 λίτρου DIG-T που αποδίδει 117 PSl και συνδυάζεται με ένα χειροκίνητο κιβώτιο έξι ταχυτήτων.
Δεν πρόκειται απλά για μια βελτιωμένη και ισχυρότερη έκδοση του IG-T 100 PS, αλλά για έναν εντελώς διαφορετικό κινητήρα. Έχει αναπτυχθεί σε συνεργασία με τη Daimler, παράλληλα με τον βενζινοκινητήρα 1,3 λίτρων που έγινε πρόσφατα διαθέσιμος στο δημοφιλές crossover SUV του Nissan Qashqai.
Με τρεις κυλίνδρους, ο κινητήρας DIG-T 117 PS διαθέτει ροπή 180 Nm (συν επιπλέον 20 Nm σε λειτουργία overboost).Αυτή ή έκδοση αναμένεται άμεσα. Η έκδοση με τους 117 PS είναι λογικό να έχει μεγαλύτερη επιτάχυνση, αλλά και μεγαλύτερο εύρος στροφών.
Έχει περισσότερη ισχύς, αλλά και περισσότερη ροπή με μέγιστη απόδοση σε χαμηλότερες στροφές (180 Nm στις 1.750 σ.α.λ. στον 117 PS, έναντι 160 Nm στις 2.750 σ.α.λ. στον 100 PS). Από 0-100 χλμ / ώρα χρειάζεται 9,9 δευτερόλεπτα έναντι των 10,9 δευτερόλεπτα που χρειάζεται η έκδοση με τους 100 ίππους.
Σύντομα όταν τα αυτοκίνητα με τους 117 ίππους έρθουν στην Ελλάδα θα έχουμε την ευκαιρία να τα οδηγήσουμε.
Προς το παρόν οδηγήσαμε κυρίως σε αυτοκινητόδρομο το αυτοκίνητο με τον ΙG-T κινητήρα που αποδίδει 100 PS. Ο συγκεκριμένος βενζινοκινητήρας αναπτύχθηκε στο πλαίσιο της Συμμαχίας Alliance (Nissan-Renault-Mitsubishi) και το Micra τον χρησιμοποιεί πρώτο.
Το νέο Micra κινείται ξεκούραστα. Παρά το γεγονός ότι ο κινητήρας είναι τρικύλινδρος ,δεν υπάρχουν ενοχλητικοί κραδασμοί. Στο νέο Micra υπάρχει και ενισχυμένη ηχομόνωση.
Το χειροκίνητο κιβώτιο των 5 σχέσεων έχει σωστή κλιμάκωση και εκείνο που έχει σημασία για τον οδηγό είναι ότι δεν χρειάζεται να κάνει κατεβάσματα για να κρατηθεί στο ρυθμό που θέλει. Οι ταχύτητες «κουμπώνουν» εύκολα.
Νέο σύστημα ψυχαγωγίας NissanConnect
Το ολοκαίνουριο σύστημα πληροφοριών και ψυχαγωγίας της Nissan, είναι τώρα διαθέσιμο στο MICRA, με σημαντικά βελτιωμένη λειτουργικότητα Υποδέχεται το νέο σύστημα πολυμέσων NissanConnect με κεντρική οθόνη αφής 7 ιντσών, ενώ η οθόνη που βρίσκεται ενσωματωμένη στον πίνακα οργάνων έχει επανασχεδιαστεί, ώστε να εμφανίζει πρόσθετες πληροφορίες.
Το νέο NissanConnect είναι ένα ολοκαίνουριο προηγμένο σύστημα ψυχαγωγίας που βελτιώνει περαιτέρω τη σχέση μεταξύ οδηγού και οχήματος. Μπορείτε να χρησιμοποιείτε το smartphone με το αυτοκίνητο. Υπάρχει η δυνατότητα ενημερώσεων του χάρτη και του λογισμικού με τη μέθοδο Over The Air (OTA). Τα Apple CarPlay και Android Auto συμπεριλαμβάνονται ως στάνταρ από την έκδοση εξοπλισμού Acenta.
Οι οδηγοί του Micra μπορούν να κατεβάσουν στο smartphone τους την εφαρμογή “Door T Door Navigation” στην οποία μπορούν να ορίσουν τον προορισμό τους ενώ βρίσκονται στο σπίτι ή στο γραφείο και έπειτα να τον στείλουν στο σύστημα πλοήγησης εξοικονομώντας έτσι χρόνο. Επίσης το νέο σύστημα πολυμέσων με τη βοήθεια του “TomTom Premium Traffic” ενημερώνει σε πραγματικό χρόνο τον οδηγό για την κίνηση στους δρόμους.
Οι χρήστες ενθαρρύνονται να κατεβάσουν μια ολοκαίνουργια εφαρμογή, που ονομάζεται Πλοήγηση από Πόρτα σε Πόρτα (Door to Door Navigation), στο smartphone τους. Με αυτό τον τρόπο έχουν στη διάθεσή τους βελτιωμένες λειτουργίες, όπως ο προγραμματισμός μιας διαδρομής, προτού βγουν από το σπίτι ή το γραφείο τους, στο τηλέφωνό τους.
Μόλις αυτό ολοκληρωθεί, μπορούν να στείλουν τον προορισμό απευθείας στο αυτοκίνητο για να ξεκινήσει η καθοδήγηση κατά τη διαδρομή, τη στιγμή που βρίσκονται πίσω από το τιμόνι.
Οι νέες δυνατότητες του συστήματος περιλαμβάνουν:
– Αναζήτηση με μία γραμμή: αυτή η νέα λειτουργικότητα στο σύστημα πλοήγησης, επιταχύνει και απλοποιεί τη διαδικασία εύρεσης θέσης
– Εξατομίκευση: η αρχική οθόνη είναι πλήρως προσαρμόσιμη μέσω λειτουργιών “drag and drop”, έτσι ώστε οι χρήστες να μπορούν να δημιουργούν συντομεύσεις για συνήθεις λειτουργίες
– Αναγνώριση φωνής: έχοντας πρόσβαση μέσω των αναθεωρημένων πλήκτρων του τιμονιού, η πραγματοποίηση τηλεφωνικών κλήσεων, η διαβίβαση μηνυμάτων και ο έλεγχος της μουσικής μπορεί να πραγματοποιηθεί με φωνητική εντολή
– Apple Carplay και Android Auto: στάνταρ από την κατηγορία εξοπλισμού Acenta
– Χάρτες 3D: στάνταρ λειτουργία για βελτιωμένη σαφήνεια, καθώς και δυνατότητα πολλαπλής αφής για μεγέθυνση και σμίκρυνση, για καλύτερη ευκρίνεια και προβολή λεπτομερειών
– Λειτουργία Find My Car : το σημείο στάθμευσης μπορεί να καταγραφεί, καθώς οι χρήστες “γυρίζουν” την πλοήγηση πίσω στο smartphone τους, προκειμένου να περπατήσουν στον τελικό προορισμό τους
– Premium Traffic από το TomTom: ακριβείς πληροφορίες κυκλοφορίας σε πραγματικό χρόνο, παρέχοντας εκ νέου δρομολόγηση σε περίπτωση κίνησης, με σκοπό την ελαχιστοποίηση του χρόνου ταξιδιού. Αυτή η υπηρεσία είναι δωρεάν για τρία χρόνια και μεταβιβάζεται σε επόμενο ιδιοκτήτη.
– Εφαρμογή Πλοήγησης από Πόρτα σε Πόρτα: Διαθέσιμη από το Apple Store ή το Google Play, ο χρήστης την κατεβάζει στο smartphone του για να αποκτήσει πρόσβαση στις πλήρεις λειτουργίες του Nέου NissanConnect
– Προγραμματισμός ταξιδίου πριν από την αναχώρηση / αποστολή του προορισμού στο αυτοκίνητο: Σε συνδυασμό με την εφαρμογή “Πλοήγηση από Πόρτα σε Πόρτα”, ο χρήστης μπορεί να εντοπίσει τον προορισμό του στο smartphone του, όταν βρίσκεται στο σπίτι ή στο γραφείο και να τον αποστείλει στο MICRA. Η καθοδήγηση για τη διαδρομή, θα αρχίσει μόλις ξεκινήσει το όχημα
– OTA ενημερώσεις λογισμικού και χαρτών : οι χρήστες μπορούν να τις κατεβάσουν, όταν το επιθυμούν, μέσω wifi ή με το πακέτο δεδομένων των smartphone τους.
Η οθόνη του πίνακα οργάνων, που βρίσκεται στο κέντρο του και μπροστά από τον οδηγό, έχει και αυτή επανασχεδιαστεί για να εμφανίζει πρόσθετες πληροφορίες, κατά τη λήψη τηλεφωνικών κλήσεων ή μηνυμάτων SMS. Επίσης, εμφανίζει την πλοήγηση σε μορφή “turn – by – turn”.
Τιμές
Η τιμή του Micra με τον 1.0 ΙG-T βενζινοκινητήρα των 100 ίππων και το μηχανικό 5αρι κιβώτιο διαμορφώνεται στα 14.290 ευρώ στην έκδοση Energy και στα 15.350 ευρώ στην ίδια έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο Xtronic CVT.
Με το νέο βενζινοκινητήρα 1.0 DIG-T των 117 ίππων και το μηχανικό κιβώτιο των 6 σχέσεων στην έκδοση High Acenta το Micra κοστίζει 15.890 ευρώ.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.