Λίγους μήνες πριν από την έλευση του χειμώνα, όσοι κατοικούν σε ορεινές περιοχές είναι ώρα να σκεφτούν τον εξοπλισμό του αυτοκινήτου τους με χειμερινά ελαστικά.
Για να καθοδηγήσει τους οδηγούς στην επιλογή τους, το Touring Club Suisse δοκίμασε 31 χειμωνιάτικα λάστιχα διάστασης 225/40 R18 92V. Πάνω από το ένα τρίτο των μοντέλων που αξιολογήθηκαν δεν πέρασαν τις δοκιμές και κρίνονται ως μη συνιστώμενα. Όλα τα μοντέλα που δεν συνιστώνται ανήκουν στη φθηνότερη κατηγορία της δοκιμής.
Σε βρεγμένη άσφαλτο μάλιστα, οι αποστάσεις φρεναρίσματος των πιο αδύναμων μοντέλων μπορεί να είναι μεγαλύτερες κι από 15 μέτρα, γεγονός που αντιπροσωπεύει έναν δυνητικά θανατηφόρο κίνδυνο.
Τα χειμερινά ελαστικά να θυμίσουμε ότι είναι ειδικά σχεδιασμένα για να αντιμετωπίζουν το χιόνι, τον πάγο και τις χαμηλές θερμοκρασίες. Εξασφαλίζουν καλή πρόσφυση και πετυχαίνουν υπό αυτές τις συνθήκες μικρότερες αποστάσεις φρεναρίσματος, συμβάλλοντας έτσι σημαντικά στην ασφάλεια όλων των χρηστών στους χειμερινούς δρόμους.
Εφέτος, το τμήμα Test & Technique του Touring Club Suisse αξιολόγησε 31 χειμερινά ελαστικά στη διάσταση 225/40 R18 92V.
Τα προϊόντα κρίθηκαν βάσει 19 κριτηρίων δοκιμών, κατανεμημένων σε δύο μεγάλες κατηγορίες: «οδική ασφάλεια» και «περιβαλλοντικός απολογισμός».
Τα λάστιχα με διάσταση 225/40 R18 92V ταιριάζουν σε μοντέλα της κόμπακτ και μεσαίας κατηγορίας όπως VW Golf, Audi A3, BMW Σειρά 1, 2 και 3, Hyundai i30, Renault Mégane, Skoda Octavia, Toyota Corolla και ακόμα ακόμα και σε GR Yaris.
Τα μοντέλα που δοκιμάστηκαν καλύπτουν διαφορετικές κατηγορίες τιμής: 6 premium, 11 μεσαίας ποιότητας και 14 χαμηλού κόστους. Από τα 31 μοντέλα, τα 11 κρίθηκαν «μη συνιστώμενα».
Δείτε αναλυτικά τη λίστα των ελαστικών στο drive.gr