Το ΝΑΤΟ μετά από συνεδρίαση εκπροσώπων 15 χωρών-μελών του αποφάσισε στις 20 Ιουνίου επίσημα τη δημιουργία της Υπηρεσίας Στρατηγικών Αερομεταφορών, επικυρώνοντας έτσι την απόφαση που πάρθηκε τον περασμένο Νοέμβριο στη Ρίγα.

Ο γραμματέας της συμμαχίας Jaap de Hoop Scheffer χαιρέτησε την απόφαση σημειώνοντας ότι μέσα από την εξέλιξη αυτή η Ευρώπη θα κάνει το πρώτο βήμα προς το να αποκτήσει δυνατότητα στρατηγικών αερομεταφορών, κάτι που δεν έχει στη διάθεσή της σήμερα. Υπενθυμίζεται, ότι στην αγορά, την υποστήριξη και την επάνδρωση των τριών ή τεσσάρων αεροσκαφών C-17A Globemaster ΙΙΙ που θα αποκτηθούν, θα συνδράμουν και οι 15 χώρες που συνυπέγραψαν (Βουλγαρία, Τσεχία, Δανία, Εσθονία, Ουγγαρία, Ιταλία, Λετονία, Λιθουανία, Ολλανδία, Νορβηγία, Πολωνία, Ρουμανία, Σλοβακία, Σλοβενία, ΗΠΑ) καθώς και η Σουηδία με την Φιλανδία. H αμερικανική Boeing εν τω μεταξύ αποφάσισε να παρατείνει την λειτουργία της γραμμής παραγωγής των αεροσκαφών του τύπου τουλάχιστον μέχρι το 2010, περιμένοντας την υπογραφή συμβολαίου με το ΝΑΤΟ. Το περασμένο Φθινόπωρο είχε ανακοινωθεί από εκπροσώπους της συμμαχίας ότι η υπογραφή του συμβολαίου για την προμήθεια τεσσάρων βαρέων μεταφορικών C-17A θα γινόταν το αργότερο μέχρι το Μάρτιο του 2007 με την προοπτική να παραληφθεί το πρώτο αεροσκάφος έξι μήνες αργότερα. Προχθές ανακοινώθηκε ότι στόχος είναι η παραλαβή του πρώτου αεροπλάνου να γίνει περί τα μέσα του 2008, αν και συμβόλαιο δεν έχει ακόμη υπογραφεί. Σημειώνεται ότι υπό κανονικές συνθήκες η Boeing σχεδίαζε το κλείσιμο της γραμμής παραγωγής του C-17 το 2009. Τέλος θα πρέπει να αναφερθεί ότι με βάση την πρόσφατη απόφαση στη νέα Υπηρεσία Στρατηγικών Αερομεταφορών θα υπαχθούν και αεροσκάφη Α400Μ, από τη στιγμή που εφτά χώρες της συμμαχίας θα τα αξιοποιούν επιχειρησιακά μετά το 2010.