Την ακύρωση της αμφιλεγόμενης διαδικασίας επιλογής των πομπών εντοπισμού PLB, σύμφωνα με πληροφορίες, αποφάσισε ο ΥΦΕΘΑ Βασίλης Μιχαλολιάκος. Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, το ΥΕΘΑ προτίθεται να προκηρύξει διεθνή διαγωνισμό ο οποίος θα πρέπει να ολοκληρωθεί εντός έξι μηνών.

Ο πομπός PLB σχεδιάστηκε για να φέρεται από άτομα, και ενεργοποιείται  χειροκίνητα. Το πρόβλημα στις Ένοπλες Δυνάμεις από την έλλειψη του συστήματος είναι σοβαρό για την ασφάλεια των στελεχών. Υπενθυμίζουμε ότι δύο άντρες της Μοίρας Ειδικών Επιχειρήσεων (ΜΕΕ) της Πολεμικής Αεροπορίας κυριολεκτικά χάθηκαν στη θάλασσα μετά την επιτυχή εκτέλεση της αποστολής τους. Ο ένας για έξι ώρες και ο δεύτερος για περίπου 20 ώρες, καθώς λόγω του ότι  δεν ήταν εφοδιασμένοι με πομπούς PLB δεν υπήρχε δυνατότητα άμεσου εντοπισμού. Ο ένας εκ των δύο στελεχών που ήταν για 20 ώρες «αγνοούμενος» μεταφέρθηκε με υποθερμία στο νοσοκομείο όπου παρέμεινε αρκετές ημέρες.

Αξίζει να αναφερθεί ότι ο παραδοσιακός τρόπος για να εντοπιστεί η θέση ενός πομπού ο οποίος εξέπεμψε σήμα ανάγκης ήταν, και παραμένει μέχρι και σήμερα, το σύστημα «Εύρεσης Κατεύθυνσης» DF (Direction Finding). Σε περίπτωση που αναφερόμαστε σε εντοπισμό χειριστή ο οποίος εγκατέλειψε το αεροσκάφος του, ικανή και αναγκαία συνθήκη για τον εντοπισμό του πομπού είναι να βρίσκεται στην περιοχή και σε απόσταση που να λάβει το ηχητικό σήμα άλλο αεροσκάφος.

Το  DF παρέχει στο χρήστη μόνο την κατεύθυνση από την οποία προέρχεται το σήμα, και για το ακριβή εντοπισμό εφαρμόζεται η μέθοδος Τριγωνισμού (Triangulation), κατά την οποία η θέση υπολογίζεται από το σημείο που τέμνονται κατευθύνσεις που προέρχονται από περισσότερα του ενός συστήματα με δυνατότητα  DF. Αν και η τεχνική «DF» εξακολουθεί να εφαρμόζεται ακόμη και σήμερα, είναι γνωστό ότι τα σήματα εντοπισμού θέσης των υπαρχόντων συστημάτων είναι πολύ αόριστα, με μεγάλα σφάλματα, πολλές φορές ψευδή, με αποτέλεσμα να χάνεται πολύτιμος χρόνος, και κατά συνέπεια ανθρώπινες ζωές. 

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Μελέτες στον τομέα της Έρευνας και Διάσωσης (SAR-Search & Rescue) έδειξαν ότι, ενώ οι αρχικά επιζώντες από ένα αεροπορικό ατύχημα έχουν λιγότερο από 10% πιθανότητες επιβίωσης αν η επιχείρηση διάσωσης καθυστερήσει πέραν των δύο ημερών, το ποσοστό αυτό εκτοξεύεται στο 60% αν η επιχείρηση ολοκληρωθεί σε 8 ώρες.