Συνολικά 13 χώρες του ΝΑΤΟ αποφάσισαν την από κοινού αγορά μεταφορικών αεροσκαφών C-17 Globemaster III για την ικανοποίηση των απαιτήσεων στρατηγικών αερομεταφορών της συμμαχίας.

Με την υπογραφή επιστολής προθέσεων (LOI: Letter of Intent) στις 12 Σεπτεμβρίου οι 13 χώρες ανακοινώνουν την πρόθεση τους για την αρχική προμήθεια τεσσάρων αεροσκαφών με έναρξη των παραδόσεων τα μέσα του 2007. Τόσο το ΝΑΤΟ όσο και η Boeing αρνήθηκαν να σχολιάσουν το οικονομικό κόστος του προγράμματος. Η ανακοίνωση του LOI έγινε από τον Γενικό Γραμματέα της Συμμαχίας Jaap de Hoop Scheffer έξι μήνες μετά την έναρξη των συνομιλιών για τη σύνταξη και υπογραφή του. Οι 13 χώρες που το υπέγραψαν είναι οι: Βουλγαρία, Δανία, Εσθονία, ΗΠΑ, Ιταλία, Λετονία, Λιθουανία, Ολλανδία, Πολωνία, Ρουμανία, Σλοβακία, Σλοβενία και Τσεχία. Η επιχειρησιακή λειτουργία και συντήρηση των αεροσκαφών θα γίνεται για λογαριασμό των 13 χωρών από τη συμμαχική υπηρεσία συντήρησης και εφοδιασμού (NAMSA: NATO Maintenance and Supply Agency), στο Ramstein της Γερμανίας, η οποία και επιτελεί το ίδιο έργο για τον στόλο των αεροσκαφών έγκαιρης προειδοποίησης και ελέγχου που επιχειρεί η Συμμαχία. Η NAMSA θα είναι και ο φορέας που θα διαπραγματευτεί με τη Boeing τις λεπτομέρειες της συμφωνίας. Με βάση τα όσα έχουν συμφωνηθεί η οικονομική συμμετοχή κάθε κράτους στο LOI του διασφαλίζει συγκεκριμένο αριθμό ωρών πτήσης του στόλου των μεταφορικών αεροσκαφών. Το ίδιο σύστημα απέδωσε πολύ ικανοποιητικά και στην ηλικίας δύο χρόνων ενδιάμεση λύση στρατηγικής αερομεταφοράς (Strategic Airlift Interim Solution), όπου μέλη του ΝΑΤΟ κατά μόνας μισθώνουν ρωσικά μεταφορικά An-124 για εθνικές ή συλλογικές αποστολές. Σύμφωνα αξιωματούχους της Boeing και οι 13 χώρες έχουν ζητήσει αντισταθμιστικά ωφελήματα στο πλαίσιο της συμφωνίας, και η εταιρία ετοιμάζει προτάσεις που θα καλύπτουν όλο το φάσμα του αμυντικού και του εμπορικού τομέα.