Αύριο Παρασκευή πρόκειται να μεταβεί ο Πρωθυπουργός στη Λέσβο για να κόψει την κορδέλα στον οδικό άξονα Καλλονή–Σίγρι μήκους 21 χιλιομέτρων, έπειτα από… 13 χρόνια!
Οι μελέτες για τον δρόμο ξεκίνησαν το 2011 και η σύμβαση υπογράφτηκε το 2012 με προθεσμία περαίωσης 36 μήνες, ήτοι Σεπτέμβριο του 2015.
Μεσολάβησε μάλιστα μια συμπληρωματική σύμβαση ύψους 12,5 εκατ. για την οποία υπήρξε σφοδρή πολιτική αντιπαράθεση στη Βουλή με την τότε κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και τα κόμματα της αντιπολίτευσης, ενώ μέχρι πρόσφατα δεν είχαν καταβληθεί στους δικαιούχους οι αποζημιώσεις για τις απαλλοτριώσεις σε περίπου 600 ιδιοκτησίες.
Για την ιστορία, άλλος εργολάβος πήρε τη δουλειά (Τοξότης-Χρήστος Καλογρίτσας-Αναστηλωτική) και άλλος την τελείωσε (ΑΚΤΩΡ νυν Ιντρακάτ).
Έτσι, ένας δρόμος με αρχικό προϋπολογισμό 38 εκατ. ανέβηκε στα… ρετιρέ των δαπανών και παραδίδεται στην κυκλοφορία ως σύγχρονο γεφύρι ύστερα από 13 ολόκληρα χρόνια.
Αύριο μαζί με τον Κυριάκο Μητσοτάκη στο νησί μεταβαίνει και το δίδυμο Σταϊκούρας-Ταχιάος μιας και στην περιοχή υπάρχουν δύο ακόμη μεγάλα έργα που έχει αναλάβει το υπουργείο Υποδομών.
Το ένα είναι ο νέος επιβατικός λιμένας στο Σίγρι ύψους 15 εκατ. που επίσης έχει περάσει από σαράντα κύματα και είχαν διακοπεί οι εργασίες μέσα στην πανδημία και το άλλο το φράγμα Τσικνιά, το οποίο λόγω ανακατανομής των πόρων κόπηκε προ μηνών από το Ταμείο Ανάκαμψης.
Το έργο με προϋπολογισμό δημοπράτησης 98 εκατ. ευρώ, προγραμματίζεται να ενταχθεί στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και να χρηματοδοτηθεί εξολοκλήρου από εκεί, με την πολιτική ηγεσία να δηλώνει ότι και τα δύο έργα μπαίνουν σε τροχιά υλοποίησης.
Αλλά η πραγματικότητα είναι η εξής: Τα δημόσια έργα στην Ελλάδα είναι πονεμένοι ιστορία καθώς δεν γίνονται στην ώρα τους και όταν ολοκληρώνονται έχουν ξοδευτεί πενταπλάσια χρήματα από αυτά που έπρεπε να ξοδευτούν.