Οι προσφυγές των δήμων της Κρήτης σχετικά με την κατασκευή του ΒΟΑΚ, δεν είναι τα μοναδικά προβλήματα στην κατασκευή του οδικού άξονα καθώς και στα άλλα έργα σε άλλα τμήματα που κατασκευάζονται ως ξεχωριστές συμβάσεις, υπάρχει πλήθος δυσχερειών κάτι που δείχνει ότι η κυβέρνηση αυτή τελικά χειρίζεται με μία μεγάλη προχειρότητα τα δημόσια έργα.
Συγκεκριμένα, στο τμήμα Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος, ύψους 170 εκατομμυρίων ευρώ που έχει αναλάβει να κατασκευάσει η Άκτωρ, η σύμβαση έχει υπογραφεί από τον Σεπτέμβριο του 2022 όμως τα ζητήματα με τις απαλλοτριώσεις εκτροχιάζουν το χρονοδιάγραμμα και πηγαίνουν συνεχώς πιο πίσω την κατασκευή του έργου.
Το υπουργείο έχει προχωρήσει ήδη στη χορήγηση τμηματικών προθεσμιών της σύμβασης κατά 483 μέρες, λόγω καθυστερήσεων στις απαλλοτριώσεις που ξεπερνούν τον έναν χρόνο.
Ούτε όμως το Χερσόνησος-Νεάπολη, που είναι το μεσαίο τμήμα του ΒΟΑΚ, το οποίο κατασκευάζεται ως ΣΔΙΤ από την κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις-Ιντρακάτ, εμφανίζει καλύτερη εικόνα.
Το έργο βρίσκεται στο στάδιο της εκπόνησης μελετών προκειμένου να ξεκινήσει η κατασκευή μέσα στο έτος. Αξιοσημείωτες καθυστερήσεις εμφανίζει κι ένα άλλο έργο του ΒΟΑΚ, το οποίο αναπτύσσεται ανεξάρτητα από την κύρια παραχώρηση, αλλά και τα έργα που κατασκευάζονται ως δημόσια και ως ΣΔΙΤ.
Πρόκειται για τις εργασίες για την αντιμετώπιση των κατολισθήσεων στο ΒΟΑΚ, προϋπολογισμού 99 εκατ. ευρώ, που παρατηρήθηκαν κατά την κατασκευή του έργου.
Για τις κατολισθήσεις αυτές πρόσφατα ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας ενέκρινε τη χορήγηση παράτασης της συνολικής προθεσμίας του έργου μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου 2024, μετά από αίτημα του αναδόχου που είναι η P&C Development του Χρίστου Παναγιωτοπούλου.
Η τεχνική εταιρεία έχει αποκαλύψει κατολισθητικά φαινόμενα σε γειτνιάζουσες με το έργο θέσεις, για τις οποίες έχει υποβάλει μελέτη εφαρμογής για την αποκατάστασή τους στο υπουργείο Υποδομών.