ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Μια γιαγιά που βοηθάει στο κρεοπωλείο! Πραγματικά, ότι πιο αντιπροσωπευτικό της σύγχρονης Ελλάδας, στην Ευρωβουλή!

Τα ατελείωτα προβλήματα του ΒΟΑΚ: Δεν προχωρούν οι εργασίες σε κανένα τμήμα του! – Μεγάλη προχειρότητα από την κυβέρνηση

Οι προσφυγές των δήμων της Κρήτης σχετικά με την κατασκευή του ΒΟΑΚ, δεν είναι τα μοναδικά προβλήματα στην κατασκευή του οδικού άξονα καθώς και στα άλλα έργα σε άλλα τμήματα που κατασκευάζονται ως ξεχωριστές συμβάσεις, υπάρχει πλήθος δυσχερειών κάτι που δείχνει ότι η κυβέρνηση αυτή τελικά χειρίζεται με μία μεγάλη προχειρότητα τα δημόσια έργα.

Συγκεκριμένα, στο τμήμα Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος, ύψους 170 εκατομμυρίων ευρώ που έχει αναλάβει να κατασκευάσει η Άκτωρ, η σύμβαση έχει υπογραφεί από τον Σεπτέμβριο του 2022 όμως τα ζητήματα με τις απαλλοτριώσεις εκτροχιάζουν το χρονοδιάγραμμα και πηγαίνουν συνεχώς πιο πίσω την κατασκευή του έργου.

Το υπουργείο έχει προχωρήσει ήδη στη χορήγηση τμηματικών προθεσμιών της σύμβασης κατά 483 μέρες, λόγω καθυστερήσεων στις απαλλοτριώσεις που ξεπερνούν τον έναν χρόνο.

Ούτε όμως το Χερσόνησος-Νεάπολη, που είναι το μεσαίο τμήμα του ΒΟΑΚ, το οποίο κατασκευάζεται ως ΣΔΙΤ από την κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις-Ιντρακάτ, εμφανίζει καλύτερη εικόνα.

Το έργο βρίσκεται στο στάδιο της εκπόνησης μελετών προκειμένου να ξεκινήσει η κατασκευή μέσα στο έτος. Αξιοσημείωτες καθυστερήσεις εμφανίζει κι ένα άλλο έργο του ΒΟΑΚ, το οποίο αναπτύσσεται ανεξάρτητα από την κύρια παραχώρηση, αλλά και τα έργα που κατασκευάζονται ως δημόσια και ως ΣΔΙΤ.

Πρόκειται για τις εργασίες για την αντιμετώπιση των κατολισθήσεων στο ΒΟΑΚ, προϋπολογισμού 99 εκατ. ευρώ, που παρατηρήθηκαν κατά την κατασκευή του έργου.

Για τις κατολισθήσεις αυτές πρόσφατα ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας ενέκρινε τη χορήγηση παράτασης της συνολικής προθεσμίας του έργου μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου 2024, μετά από αίτημα του αναδόχου που είναι η P&C Development του Χρίστου Παναγιωτοπούλου.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Η τεχνική εταιρεία έχει αποκαλύψει κατολισθητικά φαινόμενα σε γειτνιάζουσες με το έργο θέσεις, για τις οποίες έχει υποβάλει μελέτη εφαρμογής για την αποκατάστασή τους στο υπουργείο Υποδομών.

JP Morgan Chase: Έφυγε από την μεγαλύτερη αμερικανική τράπεζα ο Έλληνας επικεφαλής παγκόσμιων πληρωμών Tάκης Γεωργακόπουλος

Στη μεγαλύτερη τράπεζα των ΗΠΑ -πιθανότατα και του κόσμου- στην JP Morgan Chase έχει επισήμως ξεκινήσει η μακρόσυρτη διαδικασία διαδοχής του Τζέιμι Ντίμον που κατά πάσα πιθανότητα θα κρατήσει αρκετά χρόνια. Χθες, έγινε γνωστό ότι ο Έλληνας επικεφαλής παγκόσμιων πληρωμών της JP Morgan, Tάκης Γεωργακόπουλος, παραιτήθηκε και πλέον αναζητά αλλού επαγγελματικές ευκαιρίες. Η JP Morgan ανακοίνωσε ότι την κορυφαία θέση του Τ. Γεωργακόπουλου αναλαμβάνουν δύο στελέχη, οι Max Neukirchen και Umar Farooq οι οποίοι αποτελούν επιλογή των κυρίων Jennifer Piepszak και Troy Rohrbaugh, οι οποίοι με τη σειρά τους φιλοδοξούν να πάρουν κάποτε τη θέση του Τζέιμι Ντίμον αν και όταν αυτός αποχωρήσει. Στο ερώτημα «γιατί παραιτήθηκε ο Τάκης Γεωργακόπουλος;» υπάρχουν δύο απαντήσεις. Πρώτον, γιατί η JP Morgan δεν τον αναβάθμισε. Δεν τον ικανοποίησε η απόφαση της τράπεζας και αποχώρησε. Δεύτερον, γιατί σύμφωνα με τραπεζικούς κύκλους στη Νέα Υόρκη, υπήρξε ένθερμος υποστηρικτής της εξαγοράς της Viva Wallet από την JP Morgan η οποία ωστόσο -18 μήνες μετά – συνεχίζεται στις βρετανικές δικαστικές αίθουσες. Επομένως το σχέδιο επέκτασης της JP Morgan στην ευρωπαϊκή τραπεζική αγορά, μέσω της VIVA Wallet, προς το παρόν δεν προχωρεί, με τον Τ. Γεωργακόπουλο να αποχωρεί μετά από 17 χρόνια θητείας στον αμερικανικό τραπεζικό κολοσσό.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ >

Η Mytilineos άλλαξε όνομα – Πλέον ονομάζεται ΜΕΤLEN

Τα αποκαλυπτήρια του νέου ονόματος της Mytilineos –εφεξής θα ονομάζεται METLEN– στη προχθεσινή γενική συνέλευση είχαν αρκετή δόση συγκίνησης, πρώτα από τον ίδιο τον Ευάγγελο Μυτιληναίο αλλά και από αρκετούς μετόχους για την ιστορική αλλαγή σελίδας. Ο επικεφαλής του ομίλου παραδέχθηκε πως η αλλαγή επωνυμίας ήταν μια δύσκολη αλλά αναγκαία απόφαση και ο ίδιος πλέον «το έχει χωνέψει». Εξάλλου, υπογράμμισε, οι φιλοδοξίες της εταιρείας υπερβαίνουν κατά πολύ το όνομα, αφού στόχος είναι «να πατήσει σε νέες κορυφές και να βρεθεί εκεί που δεν έχει βρεθεί ποτέ ελληνική εταιρεία». Με φόντο το εν εξελίξει σχέδιο για dual listing το πιθανότερο στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου. Ο Ευαγ. Μυτιληναίος παραδέχθηκε πως «δεν είναι καλό για το Χ.Α. που κουνάμε μαντήλι, αλλά ευθύνη μου είναι το όφελος και το συμφέρον των μετόχων». Όσο για το Λονδίνο, ο Ευάγγελος Μυτιληναίος σημείωσε πως πρόκειται για μια «εξαιρετικά πολύπλοκη και επίπονη διαδικασία», αναφέροντας με νόημα «ελπίζω του χρόνου η Γενική Συνέλευση να γίνει αλλού».
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ >

Στο τέλος του χρόνου οι προσφορές για το λιμάνι του Λαυρίου

Στον Οργανισμό Λιμένος Λαυρίου (ΟΛΛ) βρίσκεται σε εξέλιξη διαγωνισμός του ΤΑΙΠΕΔ που προβλέπει την παραχώρηση του 50% συν μια μετοχή καθώς λόγω των μεγάλων προοπτικών του λιμανιού το Ταμείο θέλει να διατηρήσει και μετά την αξιοποίηση ένα σημαντικό ποσοστό, ποντάροντας στη δημιουργία υπεραξιών. Το αρχικό ενδιαφέρον ήταν έντονο και φάκελο κατέθεσαν η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η ΙΝΤΕΡΚΑΤ της οικογένειας Παπαϊωάννου, η κοινοπραξία Global Ports Holding Plc (ο μεγαλύτερος operator λιμανιών κρουαζιέρας) – PROMARINE (Σπανόπουλος), η GULFTAINER (από τις μεγαλύτερες εταιρείες διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων), το fund IOTC Investments, η Israel Shipyards Industries, η κοινοπραξία Jet Plan (της SEA JETS του Μ. Ηλιόπουλου) - Άκτωρ Παραχωρήσεις και η κοινοπραξία Olympic Marine - MSC Cruises (από τις μεγαλύτερες εταιρείες κρουαζιέρας διεθνώς). Τώρα στο ΤΑΙΠΕΔ συνεχίζουν το έλεγχο των φακέλων που κατατέθηκαν και στόχος είναι σε ένα μήνα περίπου να υπάρξει απόφαση για το ποιοι συνεχίζουν στην επόμενη φάση του διαγωνισμού. Όσο για την υποβολή προσφορών, αυτό χρονικά τοποθετείται προς το τέλος του έτους.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ >

Μετά τις Ευρωεκλογές ο ΟΣΕ θα παρουσιάσει το πλήρες σχέδιο αναδιοργάνωσης των σιδηροδρόμων

Την πρώτη Πέμπτη μετά τις Ευρωεκλογές, δηλαδή στις 13 Ιουνίου, η νέα διοίκηση του ΟΣΕ θα παρουσιάσει το πλήρες σχέδιο αναδιοργάνωσης του ελληνικού σιδηροδρόμου. Είναι σημαντικό ότι το συγκεκριμένο σχέδιο υλοποιείται σε συνεργασία με τους Γαλλικούς Σιδηροδρόμους, στα πλαίσια διακρατικής συμφωνίας που υπέγραψε η κυβέρνηση. Το έργο της ανάταξης του σιδηροδρομικού δικτύου ξεκινά από τη μόνιμη αποκατάσταση των ζημιών σε υποδομή, επιδομή και ηλεκτρομηχανολογικό εξοπλισμό. Προβλέπεται να επενδυθούν: 173,6 εκατ. ευρώ για τον κύριο άξονα, 192,2 εκατ. ευρώ για τη γραμμή Λάρισα – Βόλος, 57 εκατ. ευρώ για το τμήμα Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα, και 2,5 εκατ. ευρώ για το τρενάκι του Πηλίου. Το σχέδιο προβλέπει την ενοποίηση όλων των θυγατρικών του (ΓΑΙΑΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ, ΟΣΕ) σ’ έναν φορέα. Η ΓΑΙΑΟΣΕ θα διατηρήσει την αυτονομία της μόνον στη διαχείριση των ακινήτων της ενώ θα παραχωρήσει στον νέο φορέα όλο το τροχαίο υλικό (αμφισβητούμενης ποιότητας) που σήμερα έχει στη διάθεσή της.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ >