ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Χριστοπωλητή, όταν σε πλήρωνε το pronews.gr, ήταν καλά;

Αυτή είναι η λέξη που αυξάνει την επιρροή που έχετε στους γύρω σας

Τι δείχνει μελέτη του Χάρβαρντ

Αυτή είναι η λέξη που αυξάνει την επιρροή που έχετε στους γύρω σας

Μία λέξη μόνο αρκεί κάποιες φορές για να αλλάξετε τη γνώμη κάποιου και να αυξήσετε την επιρροή σας πάνω του.

Αυτό υποστηρίζει ο Τζόνα Μπέργκερ, καθηγητής μάρκετινγκ στο Wharton School του πανεπιστημίου της Πενσιλβάνια, ο οποίος έχει συντάξει μια λίστα με «μαγικές λέξεις» που μπορούν να αλλάξουν τον τρόπο που επικοινωνείτε.

Μία από αυτές τις… μαγικές λέξεις είναι και το «επειδή». Αν χρησιμοποιείτε τη λέξη «επειδή», όταν προσπαθείτε να πείσετε κάποιον να κάνει κάτι, θα δείτε ένα συναρπαστικό αποτέλεσμα, λέει ο ίδιος στο CNBC. «Περισσότερα άτομα θα σας ακούσουν και θα κάνουν αυτό που θέλετε», τονίζει.

Ο καθηγητής επικαλείται μια μελέτη σχεδόν 50 ετών από το Πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ, όπου ερευνητές επισκέφθηκαν μια πανεπιστημιακή βιβλιοθήκη και περίμεναν κάποιον να χρησιμοποιήσει το φωτοτυπικό μηχάνημα. Στη συνέχεια, πλησίαζαν εκείνον που σκόπευε να χρησιμοποιήσει το μηχάνημα και του ζητούσαν να τους παραχωρήσει τη σειρά του.

Διατύπωσαν το αίτημά τους με τρεις διαφορετικούς τρόπους:

«Μπορώ να χρησιμοποιήσω το φωτοτυπικό μηχάνημα;»
«Μπορώ να χρησιμοποιήσω το φωτοτυπικό μηχάνημα, επειδή πρέπει να κάνω φωτοτυπίες;»
«Μπορώ να χρησιμοποιήσω το φωτοτυπικό μηχάνημα, επειδή βιάζομαι;»

Σύμφωνα με τους ερευνητές, η χρήση της λέξης «επειδή» στα δύο αιτήματα αύξησε κατά 50% τις πιθανότητες οι άνθρωποι που χρησιμοποιούσαν ήδη το φωτοτυπικό μηχάνημα να παραχωρήσουν τη θέση τους.

Ακόμα και η δεύτερη διατύπωση, η οποία ουσιαστικά μπορεί να ερμηνευθεί ως «μπορώ να πάρω τη σειρά σας για να κάνω ακριβώς το ίδιο πράγμα που κάνετε εσείς;», ήταν αποτελεσματική, γιατί, σύμφωνα με τη μελέτη, έδειχνε ότι ο άγνωστος που ζητούσε τη χάρη είχε τουλάχιστον καλούς τρόπους.

«Η πειθώ δεν προκλήθηκε από τον λόγο» (για τον οποίο ζήτησαν τη χάρη), γράφει ο Μπέργκερ σε βιβλίο του με τίτλο «Μαγικές λέξεις», αλλά «προκλήθηκε από τη δύναμη της λέξης».

Πολλές εταιρείες χρησιμοποιούν το «επειδή» για να κάνουν τις διαφημίσεις τους πιο πειστικές, αναφέρει η επιστήμονας συμπεριφοράς, Nuala Walsh.

Για παράδειγμα, γνωστή εταιρεία καλλυντικών χρησιμοποιεί το σλόγκαν «Επειδή το αξίζεις» εδώ και πέντε δεκαετίες, ενώ καταστήματα επίπλων θέλουν να ψωνίσετε στις εκπτώσεις «Επειδή είναι για περιορισμένο χρονικό διάστημα».

Δεν είναι όμως μόνο το «επειδή» που έχει «μαγικές» δυνάμεις στην επικοινωνία.

Λέγοντας και γράφοντας τη λέξη «συνιστώ» αντί για «μου αρέσει», οι άλλοι έχουν τρεις φορές περισσότερες πιθανότητες να ακολουθήσουν τις προτάσεις σας, σύμφωνα με τον Μπέργκερ.

«Μπορεί να έχετε εξαιρετικές ιδέες, αλλά οι ιδέες αυτές δεν θα κάνουν απαραίτητα τους ανθρώπους να σας ακούσουν», λέει. «Μικρές αλλαγές στον τρόπο που μιλάτε μπορούν να έχουν πολύ μεγαλύτερο αντίκτυπο», συμπληρώνει.

Ο καθηγητής υποστηρίζει ότι τα επιχειρήματα και οι παρουσιάσεις δεν γίνονται περισσότερο ή λιγότερο πειστικά όταν βασίζονται σε καλές ιδέες, αλλά μάλλον εξαρτώνται από τις συγκεκριμένες λέξεις που χρησιμοποιείτε.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Το ίδιο ισχύει όταν κάνετε μια μικρή αλλαγή στη σύνταξη. Οι άνθρωποι είναι έως και 30% πιο πιθανό να σας δώσουν αυτό που επιθυμείτε, όταν ζητάτε για παράδειγμα βοηθούς αντί για βοήθεια ή ψηφοφόρους αντί για ψήφους.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.