Με τα σκάνδαλα να γίνονται όλο και πιο «ηχηρά» στην Γαλλική κοινωνία και… μοντέλα με ανορεξία και άλλες διαταραχές να βρίσκονται επί δεκαετίες στην «πρώτη γραμμή» των οίκων μόδας, πάρθηκε η απόφαση να θέσουν «δια παντός» εκτός πασαρέλας μοντέλα με υπερβολικά λίγα κιλά.

Μεταξύ άλλων, εταιρίες όπως η LVMH και η Kering, στις οποίες ανήκουν δεκάδες μάρκες, υπέγραψαν μια νέα σύμβαση που «διασφαλίζει την καλή κατάσταση των μοντέλων» και απαγορεύει επίσης την πρόσληψη μοντέλων κάτω των 16 ετών σε επιδείξεις μόδας ή φωτογραφήσεις που αφορούν σε ρούχα ενηλίκων.

Από τον περασμένο Μάιο ένας νέος νόμος στην Γαλλία θέτει ως προαπαιτούμενο τα μοντέλα να διαθέτουν πιστοποιητικό υγείας από γιατρό με σκοπό να περιορίσει τα ολοένα αυξανόμενα κρούσματα ανορεξίας, βουλιμίας και άλλων διατροφικών διαταραχών.

Εν όψει της Εβδομάδας Μόδας της Νέας Υόρκης, οι δύο γαλλικοί κολοσσοί αποκάλυψαν ότι δεν θα συμπεριλάβουν στα σόου των οίκων που εκπροσωπούν μοντέλα που φορούν το αμερικανικό νούμερο «μηδέν» ή το γαλλικό «32» ή το «XXS» και θα χρησιμοποιήσουν γυναίκες από το νούμερο 34 και πάνω, ενώ αντιστοίχως οι άντρες θα ξεκινούν από το νούμερο 44.

Παράλληλα με τους περιορισμούς στην ηλικία και το μέγεθος, η σύμβαση αυτή μεταξύ των εταιριών περιέχει και άλλες προϋποθέσεις σχετικά με την υγεία και την ασφάλεια των μοντέλων, όπως την απαγόρευση αλκοόλ σε όλους κάτω των 18 και την παρουσία ενός φύλακα ή κηδεμόνα όλες τις ώρες μαζί με κάποιο ανήλικο μοντέλο.

Αφορμή για την θεαματική αλλαγή στάσης των οίκων μόδας υπήρξε η γενική κατακραυγή κατά του Balenciaga, που ανήκει στην εταιρία Kering, ότι κατά την διάρκεια οντισιόν τον περασμένο Φεβρουάριο, οι υπεύθυνοι συμπεριφέρθηκαν στα μοντέλα με σαδισμό, αφήνοντάς τα να περιμένουν επί ώρες στο σκοτάδι, χωρίς νερό ή φαγητό. Παράλληλα πέρσι, το πρώην σούπερ μόντερ από την Γαλλία Victoire Dauxerre δημοσίευσε ένα βιβλίο όπου μιλά για τις πιέσεις που δέχθηκε να «χωρά» στο νούμερο 32, έτσι που έφτασε να τρέφεται με τρία μήλα την ημέρα.

Δείτε τα βίντεο:

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

">