ΚΛΕΙΣΙΜΟ
To «κοτόπουλο» της Eurovision πιο πολύ άντρας είναι από κάτι προσκυνημένους

«Ναυαγεί» το πρόγραμμα παραδόσεων των ελληνικών φρεγατών FDI-HN από την Γαλλία: Πάμε για επταετή καθυστέρηση!

Mόνο οι πληρωμές και οι μίζες «έτρεξαν» στο πρόγραμμα

«Ναυαγεί» το πρόγραμμα παραδόσεων των ελληνικών φρεγατών FDI-HN από την Γαλλία: Πάμε για επταετή καθυστέρηση!

‘Ενα χρόνο πίσω -στην καλύτερη περίπτωση- πάει η παράδοση της πρώτης γαλλικής ναυπήγησης φρεγάτα FDI-HN στην Ελλάδα λόγω προβλημάτων στην ολοκλήρωση του ραντάρ και των λοιπών αισθητήρων του πλοίου.

Αυτό σημαίνει ότι στην καλύτερη περίπτωση το 2026, αντί για το 2025 πάει η παράδοση της πρώτης φρεγάτας στο ΠΝ και από εκεί και πέρα είναι άγνωστο πότα θα κηρυχθεί επιχειρησιακή.

Έκπληξη; Όχι, πραγματικότητα!

 Οι Γάλλοι της Naval Systems και το «σύστημα» που προώθησε τις φρεγάτες στην Ελλάδα, υπόσχονταν δήθεν «ταχείες παραδόσεις» για να παραλάβουμε τα σκάφη μόλις με τα στοιχειώδη όπλα, που θα παραδοθούν και στο γαλλικό Ναυτικό και από σκάφη ναυτικής κυριαρχίας τα μετατρέπει σε σκάφη συνοδείας.

Ούτε καν το πρώτο πλοίο για το γαλλικό Ναυτικ’ο, η Amiral Ronarc‘h θα παραδοθεί στον χρήστη της «μέσα στην Άνοιξη του 2024», αλλά το 2025 (!) αφού οι δοκιμές εν πλω δεν αναμένεται να ξεκινήσουν πριν από το καλοκαίρι.

Δεδομένου ότι αναμένεται να διαρκέσουν 6-8 μήνες, η φρεγάτα δεν αναμένεται να περάσει στα χέρια του Marine Nationale -στην καλύτερη περίπτωση- στις αρχές του 2025 για επιχειρησιακές δοκιμές.

Το ίδιο ισχύει και για το ελληνικό πλοίο την «Κίμων».

Να σημειωθεί ότι ακόμα δεν έχει υπάρξει καν ενεργοποίηση του ραντάρ Sea Fire τη Thales που θα εξοπλίσει την κλάση!

Μόνο οι δοκιμές που δεν μπορούν φυσικά να γίνουν εν όρμω, θα χρειαστούν ένα χρόνο! Τότε θα είναι η πρώτη φορά που το σύστημα, που βρίσκεται στον κύριο ιστό PSIM, θα λειτουργήσει και με τις τέσσερις στοιχειοκεραίες AESA.

Μέχρι στιγμής το Sea Fire έχει δοκιμαστεί μόνο σε ειδική διαμόρφωση προσομοίωσης του ιστού με δυο στοιχειοκεραίες σε ειδική εγκατάσταση ξηράς, στη μεσογειακή ακτή της Γαλλίας.

Η συμπεριφορά του όμως στην πραγματική εγκατάσταση του PSIM με τις τέσσερις διατάξεις και κυρίως στη θάλασσα και σε κινούμενη πλατφόρμα δεν έχουν καν ξεκινήσει!

Για να τηρηθεί δηλαδή αυτή η ημερομηνία παράδοσης της «Κίμων» θα πρέπει η πρώτη FDI-FR (Amiral Ronarc‘h) και η πρώτη ελληνική FDI-HΝ (ΚΙΜΩΝ) να παραδοθούν ταυτόχρονα, κάτι πρακτικά αδύνατο, αφού θα πρέπει να πιστοποιηθούν τα συστήματα στο γαλλικό σκάφος και εν συνεχεία να ξεκινήσουν να εγκαθίστανται στο ελληνικό.

Το pronews.gr είχε σημειώσει ότι ήταν αδύνατον να παραδοθεί το πρώτο πλοίο της κλάσης στο ΠΝ τον Μάρτιο του 2026 και υπό ιδανικές συνθήκες να πλεύσει επιχειρησιακά το 2027.

Όπως όμως φαίνεται να επιβεβαιώνεται (με πλήθος γαλλικών δημοσιευμάτων), μετά την Ronarc‘h και την ΚΙΜΩΝ στην ναυπηγική σειρά ακολουθεί η ΝΕΑΡΧΟΣ (όπως προβλεπόταν) και η ΦΟΡΜΙΩΝ (δηλαδή η πρώην Amiral Louzeau) και μετά η Amiral Louzeau (στην θέση της ΦΟΡΜΙΩΝ), η οποία πλέον δεν προβλέπεται να παραδοθεί -στην καλύτερη περίπτωση- κάποια στιγμή το 2029.

Θα ακολουθήσουν η Amiral Castex το 2028, η Amiral Nomy το 2031 και η Amiral Cabanier, όλες καθυστερημένες!

Το 2030 υποτίθεται ότι θα ξεκινήσουν να εγκαθίστανται στις ελληνικές φρεγάτες (βάσει της σύμβασης) μεγαλύτερης χωρητικότητας «κελιά» εκτόξευσης πυραύλων οπότε θα διπλασιαστεί ο αριθμός των βλημάτων, βάσει της νυν πληροφόρησης, στα 32 βλήματα.

Ελπίζεται το πρώτο σκάφος να είναι επιχειρησιακά έτοιμο (δηλαδή να έχει παραδοθεί το 2025 και οι δοκιμές του να έχουν ολοκληρωθεί το το 2026), το δεύτερο σκάφος το 2028 (πολύ αμφίβολο) και το τρίτο σκάφος -αν όλα πάνε καλά- το 2030 (ακόμα πιο αμφίβολο), με πιθανότερη ημερομηνία το 2032! Αν όλα πάνε ιδανικά!

Και αν υπάρξουν νέες παραγγελίες οι Γάλλοι θέλουν να σπρώξουν την κλάση στους Νορβηγούς) τότε το πρόγραμμα των ελληνικών παραδόσεων θα πάει ακόμα πιο πίσω.

Να σημειώσουμε ότι τα δύο πλοία θα παραδοθούν χωρίς σύστημα αυτοπροστασίας, ενεργό ή παθητικό και χωρίς τα μισά αντιαεροπορικά βλήματά τους και ελπίζεται ότι το τρίτο θα αποτελέσει πλατφόρμα δοκιμών για να μπορέσουν να πετύχουν την συνολική διαμόρφωση.

Ο βασικός οπλισμός της θα αποτελείται από 8 βλήματα επιφανείας-επιφανείας Exocet MM40 Block 3, και 16 κάθετα εκτοξευόμενα αντιαεροπορικά βλήματα Aster 30.

Επίσης, το πρώτο και το δεύτερο σκάφος που ναυπηγούνται στα γαλλικά ναυπηγεία θα στερούνται και του αντιβληματικού συστήματος RAM που θα τοποθετηθεί και αυτό μεταξύ του 2030-32!

Δηλαδή θα είναι παντελώς ακατάλληλα και πολύ εύκολοι στόχοι για το τουρκικό Ναυτικό μέχρι τότε, με μηδενικές αντιπυραυλικές δυνατότητες!

Σε ό,τι αφορά τις παραδόσεις, το «Κίμων» θα ξεκινήσει στη Γαλλία τις βασικές επιχειρησιακές δοκιμές το φθινόπωρο του 2024 οι οποίες θα διαρκέσουν μέχρι το 2026, οπότε και μέχρι το τέλος του 2026 ελπίζεται να έχει παραδοθεί στο ΠΝ, το οποίο θα ξεκινήσει τις δικές του επιχειρησιακές δοκιμές και το σκάφος θα είναι επιχειρησιακό αισίως μέχρι το 2027.

Να σημειωθεί ότι έχει γίνει και μία δεύτερη κρίσιμη έκπτωση στο οπλικό φορτίο των FDI αφού δεν θα είναι εξοπλισμένες με τους πυραύλους cruise SCALP NAVAL που ακυρώθηκαν από την τελική διαμόρφωση αποτρέποντας να αποκτήσει το ΠΝ στρατηγικές δυνατότητες.

Δυστυχώς ήταν η μεγαλύτερη και πιο κρίσιμη προμήθεια για μία φρεγάτα που θα μπορούσε με 8 βλήματα cruise SCALP NAVAL, 24 ASTER-30, πυροβόλο STRALES και σύστημα RAM και ECM κλπ. να είναι ένα σκάφος ναυτικής κυριαρχίας και αντιθέτως μετατρέπεται σε ένα πανάκριβο πλοίο προορισμένο να βυθιστεί στην πρώτη υψηλής έντασης ναυτική σύγκρουση καθώς θα είναι αδύνατον να αντέξει στις επιθέσεις κορεσμού αφού θα στερείται στοιχειώδους αντιπυραυλικής προστασίας.

Το πλοίο δεν διαθέτει ούτε σύστημα Strales στο κύριο πυροβόλο (που θα έδινε αντιπυραυλική δυνατότητα), ούτε κάποιο σύστημα ανίχνευσης και στοχοποίησης IRST για αύξηση της επιβιωσιμότητάς του!

Όσο για κάποιους που διαδίδουν ψευδείς πληροφορίες ότι θα μπορούσαν να τοποθετηθούν οι πύραυλοι SCALP NAVAL αργότερα, αυτό δεν μπορεί να συμβεί καθώς απαιτούνται άλλα «κελιά» για την εκτόξευσή τους και ούτε υπάρχει εγκατεστημένο λογισμικό για τους πυραύλους αυτούς.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Μέχρι στιγμής έχουν πληρωθεί περί τα 2 δισ. ευρώ από το συνολικό κόστος των 3,23 δισ. ευρώ.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.