ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Ο πλανήτης πάει για Γ'ΠΠ και το έθνος σύσσωμο ασχολείται μ'έναν ξυλοδαρμό από τον «κολλητό» της Κουτσελίνη. Καμία ελπίδα...

Ξεκίνησε χθές και θα τελειώσει την Τρίτη η απάντληση των πετρελαιοειδών στον Σαρωνικό

Ξεκίνησε χθές και θα τελειώσει την Τρίτη η απάντληση των πετρελαιοειδών στον Σαρωνικό

Από το πρωί του Σαββάτου γίνεται η απάντληση από τις δεξαμενές του βυθισμένου πλοίου και το αργότερο μέχρι την Τρίτη, αναμένεται να τελειώσει η απάντληση των πετρελαιοειδών, από το Σαρωνικό. Μέχρι στιγμής έχουν μαζευτεί 210 τόνοι πετρελαίου από τη θάλασσα…

Τις εργασίες πραγματοποιεί το δεξαμενόπλοιο «Siros», όπως αποφάσισε χθες το βράδυ ο υπουργός Ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής, μετά από θρίλερ που δημιουργήθηκε πάντως, καθώς αρχικά, το μεσημέρι της Παρασκευής, η άδεια να κάνει την επιχείρηση είχε δοθεί στο δεξαμενόπλοιο «Aegean Breeze I», διαφορετικών επιχειρηματικών συμφερόντων.

Η αλλαγή πλεύσης έγινε προφανώς μετά τις καταγγελίες που έκανε χθες το μεσημέρι στην Εισαγγελία Πειραιά ο πλοιοκτήτης του ναυαγισμένου πλοίου, Θεόδωρος Κουντούρης, ο οποίος κατηγόρησε τις Αρχές πως, αν είναι εκείνος υπεύθυνος για την επιχείρηση απάντλησης και απορρύπανσης, τον αναγκάζουν να ακολουθήσει εντολές, με τις οποίες δεν συμφωνεί.
Το «κλειδί» στην υπόθεση είναι ότι η πλοιοκτήτρια εταιρεία του «Aegean Breeze Ι» ήθελε να πάρει το φορτίο ως slops, που είναι ένα μείγμα από λάδι και νερό, ενώ το «Siros» ως κανονικό φορτίο, το οποίο θα μπορεί να πωληθεί για την τροφοδοσία πλοίων.

Η διαφορά είναι ότι άλλη τιμή έχει το slops, που στη συνέχεια περνάει από ειδική επεξεργασία, και άλλη το πετρέλαιο ως φορτίο. Κάπου εκεί διαφαίνεται μία σύγκρουση επιχειρηματικών συμφερόντων.

Βρέθηκε λοιπόν η… σολομώντεια λύση. Το «Siros» θα ολοκληρώσει την απάντληση και θα κρατήσει το φορτίο στις δεξαμενές του για δύο ημέρες, έως ότoυ γίνει πραγματογνωμοσύνη για το εάν είναι slops ή κανονικό πετρέλαιο, ενώ τα πετρελαιοειδή του «Lassea», τα οποία χαρακτηρίστηκαν τελικά ως slops, θα ξεφορτωθούν στις εγκαταστάσεις της εταιρείας «Oil One» -συμφερόντων του επιχειρηματία, στον οποίο ανήκει και το «Aegean Breeze».

Αναλυτικά η ενημέρωση του Λιμενικού Σώματος για την πορεία των εργασιών απορρύπανσης στον Σαρωνικό:

Στη Σαλαμίνα δεν υφίσταται επιφανειακή ρύπανση και στην ευρύτερη περιοχή όρμου Σεληνίων – Λιμνιώνα – Κυνόσουρας, συνεχίζονται οι εργασίες αντιρρύπανσης από προσωπικό ιδιωτικών εταιρειών, ενώ παράλληλα πραγματοποιήθηκε έλεγχος στις ανατολικές και νότιες ακτές της νήσου Σαλαμίνας και δεν βρέθηκαν ίχνη ρύπανσης.

Στη θαλάσσια περιοχή Πειραϊκής δεν παρουσιάζεται επιφανειακή θαλάσσια ρύπανση, ενώ συνεχίζονται εργασίες αντιρρύπανσης από ξηράς.

Στη θαλάσσια περιοχή Παλαιού Φαλήρου η κατάσταση παρουσιάζεται σταθερά βελτιωμένη. Επιχειρεί συνεργείο συνολικά είκοσι (20) ατόμων και παραμένουν τα πλωτά φράγματα που έχουν τοποθετηθεί στην περιοχή.

Στη θαλάσσια περιοχή Ελληνικού η κατάσταση παρουσιάζεται βελτιωμένη. Επιχειρούν συνεργείο συνολικά τριάντα οκτώ (38) ατόμων, καθώς και βυτιοφόρο όχημα, δύο (02) πλυστικά μηχανήματα και αντλία.

Στη θαλάσσια περιοχή Γλυφάδας (1η-2η-3η -4η μαρίνα) η κατάσταση παρουσιάζεται βελτιωμένη. Eπιχειρεί συνεργείο συνολικά ογδόντα πέντε (85), μεταξύ των οποίων άτομα της αναδόχου εταιρείας, εθελοντές και υπάλληλοι της Πολιτικής Προστασίας.

Στην εγκατάσταση “Αστέρας Γλυφάδας” η κατάσταση παρουσιάζεται βελτιωμένη. Επιχειρεί συνεργείο σαράντα ενός (41) ατόμων, πραγματοποιούνται εργασίες από δύο (02) αντλίες, τέσσερα (04) πλυστικά μηχανήματα και τέσσερα (04) βυτιοφόρα οχήματα, ενώ έξω από την εν λόγω εγκατάσταση επιχειρούν αντιρρυπαντικά Λ.Σ – ΕΛ.ΑΚΤ. και της αναδόχου εταιρείας.

Στη θαλάσσια περιοχή Βάρης – Βούλας – Βουλιαγμένης η κατάσταση παρουσιάζεται ικανοποιητική. Στο Μικρό Καβούρι έχει τοποθετηθεί προληπτικά απορροφητικό φράγμα. Στην περιοχή της Βουλιαγμένης δεν παρατηρείται θαλάσσια ρύπανση.

Στη θαλάσσια περιοχή Λαγονησίου δεν παρουσιάζεται θαλάσσια ρύπανση.

Όλα τα αντιρρυπαντικά και τα περιπολικά σκάφη του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. συνεχίζουν να πραγματοποιούν εργασίες αντιρρύπανσης.

Πρέπει να σημειωθεί ότι τα μέσα που επιχειρούν είναι έξι (06) αντιρρυπαντικά σκάφη του Λ.Σ, δύο (02) περιπολικά σκάφη Λ.Σ- ΕΛ.ΑΚΤ., έξι (06) ιδιωτικά αντιρρυπαντικά, συμπεριλαμβανομένου και του σκάφους «ΑΚΤΕΑ» της EMSA και λοιπά σκάφη της αναδόχου εταιρείας τα οποία εκτελούν εργασίες ανάπτυξης, ευθέτησης πλωτών φραγμάτων και περισυλλογής, ενώ εργάζονται εξειδικευμένα συνεργεία της αναδόχου εταιρείας με συνολικά διακόσια ογδόντα εννέα (289) άτομα.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Τέλος, σήμερα το πρωί ξανάρχισε η άντληση του φορτίου από το βυθισμένο “ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ”. Η άντληση πραγματοποιείται από το Δ/Ξ «ΣΥΡΟΣ» Ν.Π. 10292 , το οποίο μέχρι στιγμής έχει αντλήσει 50 κυβικά μέτρα (50m3).

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.