Οι περιπτώσεις ατυχημάτων κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων που έχουν δει το φως της δημοσιότητας όλα αυτά τα χρόνια, δεν είναι λίγες.
Είναι πολλές και στην πλειοψηφία τους σοβαρές, με την Αλίκη Βουγιουκλάκη να μην ξέφυγε από τον κανόνα που θέλει κάθε μεγάλο ηθοποιό κάποια στιγμή της καριέρας του να τραυματίζεται σοβαρά επί τω έργω.
Τις ταινίες της Αλίκης τις έχουμε δει ξανά και ξανά, με τους περισσότερους φαν του παλιού ελληνικού κινηματογράφου να θυμούνται και την παραμικρή λεπτομέρεια. Πόσοι, όμως, γνωρίζουν την ιστορία πίσω από τις δύο χαρακτηριστικές σκηνές ταινιών που λίγο έλειψαν να στερήσουν στη ζωή στην αιώνια Ελληνίδα ξανθιά που λάτρεψαν γενιές και γενιές;
Το πιο γνωστό ατύχημα της Αλίκης ήταν αυτό που έλαβε χώρα κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων της «Μανταλένας», η οποία βγήκε στις κινηματογραφικές αίθουσες το 1960.
Πρόκειται για μία σκηνή που αν και δεν χαρακτηρίστηκε ως «καλλιτεχνικά» άρτια, κρατήθηκε στο τελικό αποτέλεσμα, καθώς τόσο η ηθοποιός όσο και οι υπόλοιποι συντελεστές της ταινίας δεν ήθελαν μετά τον σοβαρό τραυματισμό της Αλίκης να μπουν στη διαδικασία να την ξαναγυρίσουν.
Αλίκη Βουγιουκλάκη και Δημήτρης Παπαμιχαήλ βρίσκονταν στην Αντίπαρο για τα γυρίσματα της ταινίας. Μία από τις χαρακτηριστικότερες σκηνές είναι αυτή που οι δυο τους μαλώνουν στις «αντίπαλες» βάρκες προκειμένου να κερδίσουν υποψήφιους πελάτες.
Στο φινάλε της σκηνής βλέπουμε την πρωταγωνίστρια να καταλήγει άτσαλα μέσα στο νερό, έχοντας πέσει στο κενό που σχηματίζεται μεταξύ των δύο ψαρόβαρκων, με τον Δημήτρη να ακολουθεί τη δική της πτώση και να πέφτει μαζί της στη θάλασσα.
Κοιτώντας κάποιος πιο προσεκτικά, θα παρατηρήσει πως το πέσιμό της δεν ήταν απλά… αληθοφανές, μα ένα άκρως αληθινό και επικίνδυνο «λάθος» της ηθοποιού η οποία έχασε την ισορροπία της και κατέληξε βαριά χτυπημένη στο κεφάλι το οποίο τραυμάτισε χτυπώντας στην κουπαστή.
Το γύρισμα διεκόπη αμέσως με τους πάντες να σπεύδουν για βοήθεια και την Αλίκη να μένει αναίσθητη για αρκετά λεπτά. Μαρτυρίες θέλουν τους παρόντες να πιστεύουν αρχικά πως επρόκειτο για τραγικό δυστύχημα που είχε αφήσει τη «Μανταλένα» κυριολεκτικά στον τόπο.
Ευτυχώς, κάτι τέτοιο δε συνέβη, ωστόσο η επίμαχη σκηνή δεν ξαναγυρίστηκε ποτέ.
Σκηνοθέτες, παραγωγοί και ηθοποιοί προτίμησαν να εντάξουν στην ταινία την σκηνή του ατυχήματος παρά να αναγκάσουν την πρωταγωνίστριά τους να περάσει ξανά αυτή τη διαδικασία. Κάπως έτσι, η σκηνή που λίγο έλειψε να… σκοτώσει τη Βουγιουκλάκη όχι απλά αποτέλεσε κομμάτι της ταινίας, μα μέχρι σήμερα θεωρείται μία από τις πιο χαρακτηριστικές της συγκεκριμένης παραγωγής.
Η Αλίκη, όμως, είχε πάρει την πρώτη κρυάδα όσον αφορά στα ατυχήματα on set δύο χρόνια νωρίτερα. Συγκεκριμένα, όταν γύριζε την «Αστέρω».
Βάσει σεναρίου, η «Αστέρω» κλήθηκε να κολυμπήσει στα παγωμένα νερά των πηγών του Μαυροπόταμου στον Ορχομενό. Έτσι κι έγινε. Φορώντας τη ρόμπα της, η Αλίκη έπεσε στα παγωμένα νερά, αφού πρώτα δοκίμασε με το πόδι της τη θερμοκρασία τους. Παραήταν κρύα. Όταν, όμως, εκείνη ρωτήθηκε από τον σκηνοθέτη, Ντίνο Δημόπουλο, αν ήταν έτοιμη να το κάνει, το «ναι» βγήκε αβίαστα από το στόμα της.
Οι φωτογράφοι ήταν παρόντες απαθανατίζοντας την κάθε της κίνηση. Οι κάμερες ξεκίνησαν να γράφουν. Η Αλίκη έπεσε στο νερό.
Το «θρίλερ» που ακολούθησε ήταν άνευ προηγουμένου. Μέσα σε ελάχιστα δευτερόλεπτα, οι συντελεστές της ταινίας κατάλαβαν πως τίποτα δεν πήγαινε σωστά. Τα ρεύματα απομάκρυναν την Αλίκη από την περιοχή στην οποία έπρεπε να γίνει το γύρισμα, με την ίδια να καλεί σπαρακτικά σε βοήθεια. Αρχικά, ήταν μόνο εκείνοι που κατάλαβαν ότι οι φωνές της Αλίκης για βοήθεια ήταν πραγματικές.
Οι φωτογράφοι και ο κόσμος που είχε συγκεντρωθεί για να παρακολουθήσει την πρωταγωνίστρια στα γυρίσματα πίστεψαν πως επρόκειτο για μέρος του σεναρίου. Τα πράγματα, όμως, ήταν πολύ διαφορετικά.
Οι κάμερες τραβούσαν και τα φωτογραφικά φλας άστραφταν. Την ώρα που η Βουγιουκλάκη πάλευε για τη ζωή της, οι θεατές έκαναν λόγο για τις υποκριτικές της ικανότητες. Σχεδόν αμέσως, τρεις άντρες σπεύδουν για βοήθεια.
Δεν γράφτηκε πουθενά ποιος ήταν ο πρώτος. Ο δεύτερος ήταν βοηθός οπερατέρ και δεν κατάφερε να φτάσει ποτέ στο μέρος της Αλίκης, αφού παρασύρθηκε κι αυτός από τα δυνατά ρεύματα. Ο τρίτος, ένας απεσταλμένος της εφημερίδας «Ακρόπολις» ήταν εκείνος που τελικά κατάφερε να φέρει πίσω σώα την Αλίκη, η οποία φανερά σοκαρισμένη δε μπορούσε να αρθρώσει λέξη. Ήταν, όμως, τόσο επαγγελματίας που λίγο αργότερα συνέχισε κανονικά το γύρισμα χωρίς να ζητήσει διακοπή.
Το ατύχημά της καταγράφηκε από τους φωτογράφους, με τα ντοκουμέντα να φιγουράρουν την επόμενη μέρα στον Τύπο της εποχής. «Παρ’ ολίγον να πνιγή – Εσώθη από συνεργάτη της Ακροπόλεως», διαβάζουμε στο εξώφυλλο της εφημερίδας.
«Οι σπαρακτικές φωνές της πρωταγωνίστριας, ο απελπισμένος τρόπος με τον οποίο τα χέρια της χτυπούσαν τα νερά, το κεφάλι που βυθιζόταν και ξανάβγαινε δεν άφηνε καμία αμφιβολία ότι επρόκειτο για ατύχημα», γράφτηκε σε άλλο δημοσίευμα.
Για τη δημιουργία εντυπώσεων, ορισμένοι δημοσιογράφοι έκαναν λόγο για τη διαφημιστικό τρικ που αποσκοπούσε στη δημιουργία εντυπώσεων, κάτι που όσοι βρέθηκαν εκεί διέψευσαν κατηγορηματικά.
«Οι φωνές της Αλίκης ήταν πέρα για πέρα αληθινές», σημείωσαν οι παρόντες.
Άραγε μετά από αυτό θα ξαναδείς ποτέ τις δύο αυτές ταινίες με τον ίδιο τρόπο; Δε νομίζουμε…
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.