ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Άρση ασυλίας Κ.Βελόπουλου, χειροπέδες για κακούργημα σε Κ.Φλώρο κατά τα λοιπά ο Β.Πούτιν είναι «αυταρχικός»!

Λάθος selfie, την λάθος στιγμή, σε λάθος μέρος αλλά η ουσία παραμένει: Οι πιλότοι μας είναι κορυφαίοι!

Λάθος selfie, την λάθος στιγμή, σε λάθος μέρος αλλά η ουσία παραμένει: Οι πιλότοι μας είναι κορυφαίοι!

Η φωτογραφία ενός Ελληνα back seater (GIBS) σε F-16D Advanced της 335 Μοίρας του Αράξου 116 ΠΜ, που συμμετέχει στην TLP (σειρά 18-1) του ΝΑΤΟ, ο οποίος αυτο-φωτογραφίζεται, κοινώς τραβάει… selfie την ώρα της προσγείωσης, έχει δημιουργήσει θόρυβο στο Αλμπαθέτε της Ισπανίας, μεταξύ των ξένων πληρωμάτων που συμμετέχουν, καθώς πολλοί θυμήθηκαν το τραγικό δυστύχημα του 2015.

Οταν διθέσιο μαχητικό αεροσκάφος F-16 Block 50 της Πολεμικής Αεροπορίας, που συμμετείχε σε εκπαιδευτική πτήση στη βάση κατάρτισης του ΝΑΤΟ Los Llanos στην Ισπανία συνετρίβη εντός της βάσης την ώρα της απογείωσης, όταν έπεσε επάνω σε γαλλικά μαχητικά.

Τότε θρηνήσαμε 11 νεκρούς, 9 Γάλλους και πάνω απ’όλα τους 2 πιλότους μας.

Το αεροσκάφος τροχιοδρόμησε και απογειώθηκε με τον αντισταθμιστή να βρίσκεται στη θέση της μέγιστης αντιστάθμισης προς τα δεξιά. Το ρύγχος του F-16 πήρε τότε κλίση προς τα δεξιά, προκαλώντας βουτιά με το δεξί φτερό έως ότου το αεροπλάνο προσέκρουσε στο έδαφος.

Οι παράμετροι του αντισταθμιστή φαίνεται πως απορρυθμίσθηκαν από λάθος κίνηση, όπως ένας κατάλογος ελέγχων που δεν είχε τακτοποιηθεί όπως έπρεπε.

Εκείνο το δυστύχημα “σημάδεψε” την Πολεμική Αεροπορία.

Η γνώμη μας για την τωρινή selfie: Δεν την τραβά ο πιλότος που είναι επιφορτισμένος με την διαδικασία της απογείωσης και γενικά της πτήσης (ο back seater βασικά είναι ο χειριστής των οπλικών συστημάτων αν και έχει πλήρες χειριστήριο στον συγκεκριμένο τύπο).

Πού σημαίνει ότι δεν επηρεάζει καθόλου την όλη πτητική διαδικασία η σχετική (λάθος…) κίνηση.

Μπορεί να είναι παράτυπο, αλλά δεν είναι κρίσιμο. Σε τελική ανάλυση νέοι άνθρωποι, κατά κανόνα κάτω των 30 ετών, είναι οι back seater και ορισμένες φορές το ένστικτο της ηλικίας υπερισχύει των τυπικών κανόνων ασφαλείας.

Σε άλλες περιπτώσεις μπορεί να είναι καθοριστική τέτοια απροσεξία, εδώ να πούμε ότι “συμβαίνουν αυτά” γι αυτούς που θα προτρέξουν να μιλήσουν για “χαλαρή πειθαρχία” ή για “παραβίαση των κανόνων”.

Οι Ελληνες πιλότοι των μαχητικών, κατά την ταπεινή μας εκτίμηση, απόρροια ενασχόλησης 34 ετών με τα αμυντικά πεπραγμένα, είναι από τους καλύτερους παγκοσμίως. Και αύριο ο συγκεκριμένος “πιτσιρικάς” μπορεί να γράψει πέντε καταρρίψεις τουρκικών μαχητικών.

Ας είμαστε επιεικείς…

YΓ Πάντως εμείς κρατάμε και την πιθανότητα το άτομο στην πίσω θέση να ήταν ξένος εκπαιδευτής από τους αρκετούς μόνιμους που βρίσκονται στο TLP και ο όποιος βρήκε την ευκαιρία να πετάξει με ελληνικό μαχητικό.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Σε αυτή την περίπτωση ισχύει το; «Δάσκαλε που δίδασκες…»

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.