Η Διοίκηση Αεροπορικών Συστημάτων του Ναυτικού των ΗΠΑ γνωστοποίησε ότι έδωσε την έγκριση για την έναρξη της διαδικασίας παραγωγής σειράς του ραντάρ ενεργού ηλεκτρονικής σάρωσης  AESA (Active Electronically Scanned Array) τύπου APG-79.

Το ραντάρ θα εξοπλίσει τα μαχητικά F/A-18E/F Super Hornet Block II και τα εξειδικευμένα αεροσκάφη ηλεκτρονικού πολέμου ΕΑ-18G Growler, που από τις αρχές της επόμενης δεκαετίας θα αντικαταστήσουν τα ΕΑ-6Β Prowler. H έγκριση δόθηκε στις 25 Ιουνίου, σηματοδοτώντας έτσι τον τερματισμό της διαδικασίας χαμηλού ρυθμού παραγωγής (LRIP-Low Rate Initial Production) η οποία ξεκίνησε το 2003 (το πρώτο ραντάρ ενεργού ηλεκτρονικής σάρωσης APG-79 παραδόθηκε στο Αμερικανικό Ναυτικό τον Ιούλιο του 2003) και απέδωσε συνολικά 84 μονάδες. Κατά τη διάρκεια των δύο τελευταίων ετών μόνο, συμπληρώθηκαν περισσότερες από 8.200 ώρες λειτουργίας των ραντάρ APG-79 σε πτήσεις δοκιμών και επιχειρησιακής αξιολόγησης του συστήματος. Κάτι πολύ σημαντικό που διαπιστώθηκε κατά τις δοκιμές από το 2003 που πέταξε το πρώτο σύστημα μέχρι σήμερα, είναι το ότι είναι επτά τουλάχιστον φορές πιο αξιόπιστο από το σύστημα που αντικαθιστά, με προοπτική αυτή η διαφορά αξιοπιστίας να αυξηθεί ακόμη περισσότερο στο μέλλον. Προς το παρόν έχει αποφασιστεί η παραγωγή 437 μονάδων, αριθμός ο οποίος μπορεί φυσικά να αυξηθεί στο μέλλον αν εξασφαλιστούν περισσότερες εξαγωγικές παραγγελίες.

Σημειώνεται ότι το APG-79 έχει τη δυνατότητα εντοπισμού πυραύλων οριζόντιας πλεύσης μακρού πλήγματος και καθοδήγησης όπλων αέρος-αέρος για την καταστροφή τους, λειτουργίας χαρτογράφησης SAR (Synthetic Aperture Radar) για τη δημιουργία εικόνων εξαιρετικά υψηλής ευκρίνειας, δυνατότητα εντοπισμού ιπτάμενων στόχων σε πολύ μεγαλύτερες αποστάσεις από το σύστημα που αντικαθιστά και –το σημαντικότερο- δυνατότητα ταυτόχρονης λειτουργίας σε δύο διαμορφώσεις (αέρος-αέρος και αέρος-εδάφους), ένα επιχειρησιακά πολύτιμο χαρακτηριστικό, ιδίως για τα διθέσια –F. Η πρώτη μοίρα του Αμερικανικού Ναυτικού που εξοπλίστηκε με Super Hornet Block II, ήταν η VFA-213 με έδρα τη ναυτική βάση Oceana, τον Οκτώβριο του 2006. Μία δεύτερη μοίρα, η VFA-22 με έδρα τη βάση Leemore βρίσκεται σε διαδικασία παραλαβής αεροσκαφών Block II. Και οι δύο θα κηρυχθούν επιχειρησιακές μέσα στο 2008 με τα Block II.