Εκπαίδευση χειριστών στην Πολεμική Αεροπορία: Η σωτήρια καναδική πρόταση και η ισραηλινή προσπάθεια για «σφήνα»

Εκπαίδευση χειριστών στην Πολεμική Αεροπορία: Η σωτήρια καναδική πρόταση και η ισραηλινή προσπάθεια για «σφήνα»

Η τραγική κατάσταση που επικρατεί στην αεροπορική εκπαίδευση στους χειριστές της Πολεμικής Αεροπορίας, αναμένει εδώ και δύο χρόνια την αποδοχή της κατά τα φαινόμενα, μοναδικής βιώσιμης λύσης που έχει προταθεί στον Κλάδο, ο οποίος πριν από 15 χρόνια είχε στο ταμείο του κονδύλι 800 εκατ. ευρώ για 30 εκπαιδευτικά προωθημένης εκπαίδευσης (πρόγραμμα ΝΑΠΕΕ) και τώρα δεν έχει ούτε 800 ευρώ να αγοράσει «μαντήλι να κλάψουν» στην 120 ΠΕ της Καλαμάτας!

Τα υφιστάμενα (θεωρητικά) αεροσκάφη για το στάδιο της αρχικής εκπαίδευσης, τα εξαιρετικά Τ-6, τα οποία τόσα θα μπορούσαν να προσφέρουν στην άμυνα της χώρας σε αποστολές αναχαίτισης UAV, είναι καθηλωμένα σε μεγάλο ποσοστό, λόγω μη αγορά ανταλλακτικών.

Στην «προκεχωρημένη», που λέει ο λόγος, εκπαίδευση, τα Τ-2 που παραδόθηκαν επί Επταετίας και υπουργίας του μακαρίτη Ε.Αβέρωφ, έχουν απομείνει μόνο 2-3 για να θυμίζουν ότι κάποτε υπήρχε αεροπορική εκπαίδευση στην Αεροπορία.

Και μέσα σε όλη αυτή την απαξίωση και την φτώχεια, ήρθε πριν δύο χρόνια μια πρόταση που το γεγονός ότι ακόμα δεν έχει γίνει αποδεκτή, αποδεικνύει γιατί οι ελληνικές Ενοπλες Δυνάμεις έχουν φτάσει στο σημείο που βρίσκονται σήμερα.

Η πρόταση εν ολίγοις, προέβλεπε την δημιουργία ενός Διεθνούς Κέντρου Εκπαίδευσης (ΔΚΕ) στην Καλαμάτα με την ενοικίαση Μ-346 και την «ανάσταση» μέρους των Τ-6 (φωτό κάτω)!

Και προερχόταν από την καναδική CAΕ, τον ηγέτη της αεροπορικής εκπαίδευσης σε επίπεδο ΝΑΤΟ.

Η πρόταση προέβλεπε πιστοποίηση του Κέντρου κατά τα ΝΑΤΟικά πρότυπα, «κλείδωνε» προγράμματα εκπαίδευσης πιλότων από άλλες χώρες, του ΝΑΤΟ και λοιπών συμμαχικών χωρών και πάνω απ’όλα έδινε υπερσύγχρονα εκπαιδευτικά M-346 Master και ενεργοποιούσε τα Τ-6 στην Πολεμική Αεροπορία.

Στην ευρύτερη περιοχή υπάρχει ένα ιταλικό κέντρο εκπαίδευσης το οποίο δεν είναι όμως πιστοποιημένο κατά ΝΑΤΟ, ενώ μπορεί να διαθέτουν M-346, αλλά όχι Τ-6.

Έτσι η υλοποίηση της δημιουργίας του Διεθνούς Εκπαιδευτικού Κέντρου (ΔΕΚ) της Καλαμάτας, έχει σαν σκοπό να συμπληρώσει τον υπάρχοντα στόλο των Τ-6 μαζί με το Μ-346 (ενοικίαση), το οποίο κατά κοινή ομολογία είναι το καλύτερο εκπαιδευτικό σε ευρωπαϊκό επίπεδο (αντίγραφο ή καλύτερα «κλώνος» του ρωσικού Yak-130 που ξεκίνησαν από την ίδια σχεδιαστική ρίζα).

Κι ενώ όλοι περίμεναν μετά από πολύ κόπο να τελειώνει το ζήτημα από πέρσι και το 2021 να μπορέσουν να ξεκινήσουν να εκπαιδεύονται οι πρώτες σειρές χειριστών της ΠΑ με κόστος που θα προερχόταν από τα κονδύλια εκπαίδευσης, κυκλοφόρησαν φήμες ότι στο ταξίδι του πρωθυπουργού Κ.Μητσοτάκη στο Ισραήλ, έγινε «σφήνα» από την Elbit η οποία χωρίς να έχει εμπειρία στη λειτουργία Κέντρων Εκπαίδευσης, προσπαθεί να δημιουργήσει την ψευδαίσθηση ότι έχει σοβαρές πιθανότητες να αναλάβει το παραπάνω project, αλλά δεν έχει… αεροσκάφη!

Και σίγουρα δεν έχει M-346.

Εν πάση περιπτώσει, στην Πολεμική Αεροπορία για άλλη μια φορά «τραβάνε τα μαλλιά τους» ακόμα και στην ιδέα ότι θα υπάρξει καθυστέρηση στην συμφωνία με την CAE και ελπίζουν έστω και τώρα κάποιοι να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων.

Να σημειώσουμε ότι εκπροσωπώντας την καναδική κυβέρνηση του Τ.Τριντό, ο αντιπρόεδρος της CAE Defence & Security, Marc Olivier Sabourin στο πρόσφατο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών παρουσίασε την πρόταση της CAE για την υλοποίηση του Διεθνούς Κέντρου Εκπαίδευσης της ΠΑ στην Καλαμάτα.

Σύμφωνα με τον ίδιο:

– Η πρόταση έχει «ειδικό βάρος» προέρχεται από την CAE, τον παγκόσμιο ηγέτη στην αεροπορική εκπαίδευση για πάνω από 70 χρόνια, με περισσότερα από 65 εκπαιδευτικά κέντρα σε 35 χώρες.

– Είναι η μόνη που μπορεί να εξασφαλίσει την πιστοποίηση του Εκπαιδευτικού Κέντρου στα πρότυπα του ΝΑΤΟ, προσφέροντας καθοριστικά στρατηγικά και πολιτικά πλεονεκτήματα στη χώρα μας, και εξασφαλίζοντας τις προϋποθέσεις για την υλοποίηση της πρωτοβουλίας ΝΑΤΟ Flying Training in Europe (NFTE) που η Ελλάδα υπέγραψε την περασμένη εβδομάδα.

– Βασίζεται στο πρότυπο του αντίστοιχου Νατοϊκού Κέντρου Εκπαίδευσης στον Καναδά (NFTC), το οποίο η CAE λειτουργεί με εξαιρετική επιτυχία σε συνεργασία με την Αεροπορία του Καναδά.

– Παρέχει την εγγύηση καλής λειτουργίας από την καναδική κυβέρνηση, μαζί με πληθώρα από οικονομικά, αναπτυξιακά και πολιτικά οφέλη για τον τόπο.

Δείτε το βίντεο με την ομιλία:

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.