ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Έτσι εξηγείται το σπίτι του Βολταίρου...

Πανηγυρίζουν τα τουρκικά ΜΜΕ: «Όσοι πάρουν τα F-35 θα τα κλαίνε τα λεφτά τους – Να προσέχουν τις καταιγίδες»

Πανηγυρίζουν τα τουρκικά ΜΜΕ: «Όσοι πάρουν τα F-35 θα τα κλαίνε τα λεφτά τους – Να προσέχουν τις καταιγίδες»

Με αφορμή την πρόσφατη αναφορά της Πολεμικής Αεροπορίας της Ολλανδίας, που ζητάει από τους πιλότους να μην πετάνε τα stealth μαχητικά όταν οι καιρικές συνθήκες δεν το επιτρέπουν, διάφορα site στην Τουρκία πανηγυρίζουν.

«Νέο πρόβλημα με τα F-35! Αρχίζουν να μετανιώνουν τα 5 δισεκατομμύρια ευρώ που πλήρωσαν», ο τίτλος του άρθου. Ενώ στην σύντομη περιγραφή που ακολουθεί, «τα F-35 απέτυχαν στην Ολλανδία…».

Ένα υπαρκτό πρόβλημα για τα F-35

Τα F-35 Lightnings της αμερικανικής αεροπορίας έλαβαν εντολή να μην πετάνε εντός 25 μιλίων από… lightnings (παραδόξως αυτό είναι και το όνομα του μαχητικού)! Καταιγίδες και κεραυνοί αποτελούν κίνδυνο γι αυτά τα stealth μαχητικά 5ης γενιάς.

Σύμφωνα με υπόμνημα της εταιρείας το οποίο βρίσκεται στην κατοχή του πρακτορείου Bloomberg, το σύστημα ασφαλείας το οποίο θεωρητικά προστατεύει το F-35 από το να εκραγεί εάν χτυπηθεί από κεραυνό, διαπιστώθηκε ότι έχει πρόβλημα, έπειτα από εβδομάδες καθυστερήσεων και δοκιμών.

Πρόκειται για το «Ενσωματωμένο Σύστημα Παραγωγής Αδρανούς Αερίου» (OBIGGS), το οποίο διατηρεί τον εμπλουτισμένο με άζωτο αέρα μέσα στις δεξαμενές καυσίμου του αεροσκάφους, ώστε να μην εκρήγνυνται ένα αυτό χτυπηθεί από κεραυνό.

Σύμφωνα με το υπόμνημα, σφάλματα στις σωληνώσεις που χρησιμοποιούνται για την κυκλοφορία του καυσίμου διαπιστώθηκαν στους ελέγχους που έγιναν σε 14 από τα 24 F-35A από το Γραφείο για το Πρόγραμμα για τα F-35 (JPO).

Από τη στιγμή που η Lockheed δεν μπορεί να διαβεβαιώσει ότι το αεροσκάφος της δεν πρόκειται να εκραγεί αν χτυπηθεί από κεραυνό και γι αυτό προτείνει νέους περιορισμούς πτήσης «ως προληπτικό μέτρο ασφαλείας» ενώ τα μαχητικό θα πρέπει να πετά 25 μίλια (περίπου 40 χιλιόμετρα) μακριά από αστραπές ή καταιγίδες όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Lockheed Martin, σύμφωνα με δημοσίευμα της αμερικανικής ιστοσελίδας Defence News την Τετάρτη.

Σύμφωνα με την Lockheed, το πρόβλημα προέκυψε κατά την υπηρεσία του αεροσκάφους στις Αμερικανικές Ένοπλες Δυνάμεις και όχι κατά τη διάρκεια της διαδικασίας κατασκευής του μαχητικού.

Όπως προκύπτει πάντως από έγγραφα του Πενταγώνου, το πρόβλημα είχε εντοπιστεί πρώτη φορά το 2009, αλλά φαινόταν ότι είχε διορθωθεί με τον ολοκληρωτικό επανασχεδιασμό της δεξαμενής καυσίμου, όταν και ήρθησαν παρόμοιοι περιορισμοί πτήσης που είχαν αποφασιστεί.

Η ευπάθεια του μαχητικού στους κεραυνούς είναι το τελευταίο από τα προβλήματα που έχουν εντοπιστεί στο αξίας 1,6 τρισεκατομμυρίου δολαρίων πρόγραμμα για τα F-35.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.