Δημοκρατία έχουμε, ότι θέλουμε λέμε, έτσι Αλέξη;

FAA: Κανένα πρόβλημα με τους διακόπτες παροχής καυσίμου στα 787

Μυστήριο πως διακόπηκε η τροφοδοσία σε καύσιμο στο μοιραίου 787 της Air Ind;ia

FAA: Κανένα πρόβλημα με τους διακόπτες παροχής καυσίμου στα 787

Η ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας των ΗΠΑ (FAA) και η Boeing διαβεβαίωσαν τις τελευταίες ημέρες ότι οι μηχανισμοί ασφαλείας στους διακόπτες καυσίμου των αεροσκαφών τους είναι ασφαλείς, σύμφωνα με επίσημο έγγραφο που αποκαλύπτει το Reuters.

Η ανακοίνωση της FAA εκδόθηκε στις 11 Ιουλίου, λίγο μετά το προκαταρκτικό πόρισμα για τη συντριβή Boeing 787-8 της Air India, η οποία κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους και έθεσε ερωτήματα για την ασφάλεια των διακοπτών διακοπής καυσίμου.

Υπενθυμίζεται πως σύμφωνα με την προκαταρκτική έκθεση της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB), η παροχή καυσίμων προς τους κινητήρες του αεροσκάφους φαίνεται να διακόπηκε λίγα λεπτά μετά την απογείωση, οδηγώντας το αεροσκάφος στην πτώση, ενώ η εξέλιξη αυτή προκάλεσε μεγάλη σύγχυση στο πιλοτήριο, όπως προκύπτει από την ηχητική καταγραφή των διαλόγων στο κόκπιτ.

Σύμφωνα με το σχετικό έγγραφο της FAA, αν και ο σχεδιασμός των διακοπτών είναι παρόμοιος σε πολλά μοντέλα Boeing, «δεν συνιστά μη ασφαλή κατάσταση που να απαιτεί οδηγία αξιοπλοΐας», συμπεριλαμβανομένου και του 787.

Η Boeing απέστειλε πρόσφατα παρόμοιο μήνυμα στους αερομεταφορείς μέσω Multi-Operator-Message, παραπέμποντας στην ειδοποίηση της FAA και διευκρινίζοντας ότι δεν συνιστάται καμία ενέργεια.

Το προκαταρκτικό πόρισμα του Γραφείου Ερευνών Αεροπορικών Ατυχημάτων της Ινδίας (AAIB) αναφέρθηκε σε σύσταση του 2018 από την FAA, σύμφωνα με την οποία προτεινόταν –χωρίς να επιβάλλεται- η επιθεώρηση των διακοπτών διακοπής καυσίμου για να διασφαλιστεί ότι δεν μπορούν να ενεργοποιηθούν ακούσια. Η Air India ανέφερε πως δεν είχε προβεί στις προτεινόμενες επιθεωρήσεις, καθώς δεν ήταν υποχρεωτικές.

Οι πιλότοι της εταιρείας απορρίπτουν το ενδεχόμενο λάθους από τους χειριστές του Dreamliner

Το πόρισμα αναφέρει ότι το αεροσκάφος και οι κινητήρες του συμμορφώνονταν με όλες τις ισχύουσες οδηγίες αξιοπλοΐας και δελτία τεχνικής ειδοποίησης.

Την ίδια ώρα, η ALPA India –οργάνωση πιλότων που ανήκει στη Διεθνή Ομοσπονδία Ενώσεων Πιλότων– απέρριψε οποιοδήποτε ενδεχόμενο σφάλματος χειριστών και ζήτησε διαφανή και αντικειμενική έρευνα, υπογραμμίζοντας την ανάγκη συμμετοχής τους ως παρατηρητές.

Σύμφωνα με την ALPA, το πόρισμα υποδεικνύει πιθανή δυσλειτουργία εξοπλισμού στους διακόπτες καυσίμου. Στα τελευταία λεπτά της πτήσης, καταγράφηκε συνομιλία των δύο πιλότων, με τον έναν να ρωτά τον άλλο γιατί έκοψε τη ροή καυσίμου.

Ο δεύτερος απάντησε πως δεν το έκανε. Οι διακόπτες φαίνεται να γύρισαν σχεδόν ταυτόχρονα στη θέση “cutoff” λίγο μετά την απογείωση, χωρίς το πόρισμα να εξηγεί τον μηχανισμό με τον οποίο αυτό συνέβη.

Δύο ειδικοί σε θέματα αεροπορικής ασφάλειας στις ΗΠΑ στήριξαν το αίτημα της ALPA India να συμμετάσχει ως παρατηρητής στην έρευνα, ενώ σημείωσαν ότι το πόρισμα δεν αφήνει υπονοούμενα για ευθύνη των πιλότων. Ο Τζον Κοξ, πρώην εκπρόσωπος της ALPA και εν ενεργεία πιλότος, δήλωσε ότι η έκθεση της AAIB ήταν αντικειμενική και ισορροπημένη.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.