ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Χριστοπωλητή, όταν σε πλήρωνε το pronews.gr, ήταν καλά;

Το Su-57 αποκτά τρομακτικές ικανότητες αερομαχίας: Ώση 80.000 λιβρών και Τεχνητή Νοημοσύνη στην μάχη!

Ο νέος κινητήρας δεν θα τοποθετηθεί στα παλαιότερα Su-57 για επιχειρησιακούς λόγους

Το Su-57 αποκτά τρομακτικές ικανότητες αερομαχίας: Ώση 80.000 λιβρών και Τεχνητή Νοημοσύνη στην μάχη!

Με τον προηγμένο και ισχυρότερο κινητήρα Stage 2, που έχει την ονομασία Izdeliye 30 και θα δίνει τον αριθμό των 80.000 λιβρών ώσης, θα τροφοδοτούνται όλα τα μελλοντικά μαχητικά Su-57 που θα παραδοθούν στη Ρωσική Αεροπορία από την United Aircraft Corporation (UAC).

Ο κινητήρας με δυνατότητα υπερ- cruise μπορεί να μεταφέρει το αεροσκάφος σε υπερηχητικές ταχύτητες χωρίς να εμπλέκεται ο μετακαυστήρας, μειώνοντας έτσι το θερμικό ίχνος, βελτιώνοντας την απόδοση καυσίμου αλλά και την ώθηση ενώ μειώνει το κόστος συντήρησης.

Το Su-57 πετά με τον κινητήρα NPO Saturn Product 117, που προέρχεται από τους κινητήρες AL-41F-1S.

Το S-57 χρησιμοποιήθηκε στον συνεχιζόμενο πόλεμο της Ουκρανίας για την καταστροφή ουκρανικών ραντάρ ενώ ορισμένες παρτίδες του στόλου ενισχύθηκαν επίσης με τεχνητή νοημοσύνη (AI), η οποία επέτρεψε την επαφή των πιλότων, τις επικοινωνίες και τις τεχνολογίες διαχείρισης συστημάτων αεροσκαφών.

Η ανακοίνωση του νέου κινητήρα σηματοδοτεί ένα ακόμη βήμα στη σταθερή λειτουργία του αεροσκάφους.

Σύμφωνα με το TASS, το οποίο επικαλείται «δύο υψηλόβαθμες πηγές», όλα τα Su-57 που μεταφέρθηκαν στις Ρωσικές Αεροδιαστημικές Δυνάμεις (VKS) το 2024 θα λάβουν κινητήρες Stage 2.

«Ο κινητήρας stage 2 έχει δοκιμαστεί και είναι έτοιμος για λειτουργία», ανέφεραν οι πηγές.

Αυτός ο κινητήρας θα εγκατασταθεί στην επόμενη παρτίδα των Su-57 που θα παραδοθούν στη ρωσική πολεμική αεροπορία το 2024.

Δέκα Su-57 που έλαβε από το εργοστάσιο αεροσκαφών Komsomolsk-on-Amur το 2023 ενισχύθηκαν επίσης με κινητήρα Stage 2 Izdeliye.

Με άλλα λόγια, o Stage 2/Izdeliye 30/AL-51F-1 θα είναι το μόνιμο χαρακτηριστικό σε οποιοδήποτε Su-57 παραδίδεται στην ρωσική αεροπορία από εδώ και στο εξής.

Ο νέος κινητήρας δεν θα τοποθετηθεί στα παλαιότερα Su-57 για επιχειρησιακούς λόγους

Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι τα Su-57 που ήδη επιχειρούν, θα εξοπλιστούν εκ των υστέρων με τους νέους κινητήρες.

Οι σχεδιαστές της ρωσικής αεροπορίας και οι αξιωματούχοι της αμυντικής βιομηχανίας αντιλαμβάνονται την προσπάθεια ως εξαιρετικά κουραστική και δαπανηρή.

Ακόμα κι αν τα αεροσκάφη Su-57 πριν από το 2023 ήταν αρκετά ευέλικτα και συμβατά για να αφομοιώσουν τους νεότερους κινητήρες με ελάχιστες έως καθόλου αλλαγές.

Ρώσος αξιωματούχος ανέφερε τεχνικούς, τακτικούς και επιχειρησιακούς λόγους για τους οποίους δεν υπήρχαν οι νέοι.

Ο πρωταρχικός λόγος, όμως, είναι ότι μια τέτοια προσπάθεια είναι περιττή.

«Δεν υπάρχουν σχέδια για αντικατάσταση των κινητήρων stage 1 στα Su-57 που έχουν ήδη ενταχθεί στις Αεροδιαστημικές Δυνάμεις με νέους κινητήρες (όπως) ακόμη και με τον πρώτο κινητήρα», είπε ο αξιωματούχος.

Οι Ρώσοι περίμεναν εδώ και καιρό έναν μελλοντικό πόλεμο με τις ΗΠΑ και το ΝΑΤΟ

Οποιαδήποτε απουσία μονάδων Su-57 από τον υπάρχοντα στόλο θα ανατρέψει σοβαρά τους επιχειρησιακούς υπολογισμούς του. Γιατί η Ρωσία δεν έχει την πολυτέλεια να μειώσει τους αριθμούς των Su-57.

Ένα σημαντικό μέρος της τακτικής είναι η ενσωμάτωση του Su-57 με το μη επανδρωμένο αεροσκάφος S-70 Okhotnik και άλλα μαχητικά όπως το Su-35, το Su-30SM και το A-50U AWACS, σε μία ενιαία αεροπορική δύναμη.

Τέλος τα Su-57 αναμένουν την άφιξη του πυραύλου αέρος-αέρος εμβέλειας 300 χιλιομέτρων (AAM), ο οποίος κατά τα φαινόμενα είναι ο RVV-BD/R-37M.

Οι ανάγκες εκπαίδευσης και δοκιμών θα δέσμευαν έναν σημαντικό αριθμό του σημερινού στόλου Su-57 και ένα έργο μετασκευής κινητήρα θα μείωνε περαιτέρω αυτόν τον αριθμό.

Αυτό θα μείωνε την αποτρεπτική αξία της ρωσικής αεροπορίας στις αεροπορικές δυνάμεις του ΝΑΤΟ, ιδιαίτερα όταν τα F-16 αναμένεται να φτάσουν το 2024.

Έτσι, η ρωσική απόφαση ήταν να εγκατασταθούν οι νέοι κινητήρες στην παρτίδα του 2023 και μετά το 2023.

Επιπλέον, ακόμη και με τον σημερινό στροβιλοανεμιστήρα AL-41F-1S, «το Su-57 ξεπερνά τα αμερικανικά F-35 στα χαρακτηριστικά του», πρόσθεσε ο αξιωματούχος.

Αθόρυβο το νέο Su-57

Ο κινητήρας Stage 2 διαθέτει ένα οδοντωτό ακροφύσιο εξάτμισης, που ονομάζεται chevron, το οποίο βελτιώνει την απόδοση ώσης, τη σταθερότητα, τους ελιγμούς και την απόδοση, ενώ μειώνει τον θόρυβο του κινητήρα.

Συντελεί επίσης πολύ στη μείωση των υπέρυθρων (IR) ιχνών και ραντάρ του αεροσκάφους.

Μεταβάλλοντας την κατανομή θερμοκρασίας και το σχήμα του λοφίου της εξάτμισης, τα οδοντωτά ακροφύσια μπορούν να κάνουν το μαχητικό πιο δύσκολο να ανιχνευθεί για βλήματα αέρος-αέρος με έναν ανιχνευτή υπερύθρων στον τερματικό τρόπο καθοδήγησης.

Οι αναζητητές υπερύθρων είναι εξαιρετικά αποτελεσματικοί κατά τη διάρκεια σεναρίων βαρέως ηλεκτρονικού πολέμου (EW), ειδικά σε μάχες μεταξύ συμβατικών αεροπορικών δυνάμεων.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Ο νέος κινητήρας θα επιτρέψει στο Su-57 να αναπτύξει ταχύτητες μεταξύ 1,5 Mach και 1,6 Mach, χωρίς μετάκαυση!

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.