Αχ, βρε Κίμπερλι, τη ζωή σου να΄χα! Λούσα, βόλτες, μπουζούκια και μερικά εκατομμύρια ιθαγενείς στα πόδια σου...

Β-2 «Spirit»: Ποιο είναι το πουλί – έμπνευση για το φοβερό αεροσκάφος της αμερικανικής Αεροπορίας

Το B-2 Spirit, το οποίο συμμετείχε στην επιχείρηση «Midnight Hammer», πέταξε επί 18 ώρες χωρίς στάση

Β-2 «Spirit»: Ποιο είναι το πουλί – έμπνευση για το φοβερό αεροσκάφος της αμερικανικής Αεροπορίας

Το B-2 «Spirit» αποτέλεσε το επίκεντρο της συζήτησης παγκοσμίως μετά την επιχείρηση «Midnight Hammer» των Αμερικανών στο Ιράν, καθώς το υπερσύγχρονο αεροσκάφος της αμερικανικής Αεροπορίας τράβηξε τα βλέμματα για τις φοβερές ικανότητες που διαθέτει στην «φαρέτρα» του.

Ωστόσο, μεταξύ των ερωτημάτων που προέκυψαν, κατά την εμφάνισή του στους αιθέρες του Ιράν, ήταν και αυτό αναφορικά με την εμφάνισή του. «Από πού πήρε την εμφάνισή του το B-2 Stealth;», αναρωτήθηκαν χρήστες του Διαδικτύου.

Σύμφωνα με την «The Jerusalem Post», πίσω από τη σχεδίαση του αεροσκάφους-φαντάσματος που διέσχισε τον ουρανό αθόρυβα και αόρατο από τα ραντάρ, βρίσκεται ένα μικρό αλλά εντυπωσιακό αρπακτικό: ο πετρίτης (Falco peregrinus).

Το B-2 Spirit, το οποίο συμμετείχε στην επιχείρηση Midnight Hammer, πέταξε επί 18 ώρες χωρίς στάση, εξαπέλυσε το φονικό του φορτίο και επέστρεψε χωρίς να εντοπιστεί.

Συγκεκριμένα, επτά B-2 έριξαν 14 βόμβες Massive Ordnance Penetrator (MOP) στις υπόγειες εγκαταστάσεις του Φορντόου και δύο στη Νατάνζ, ενώ στόχος στο Ισφαχάν επλήγη από πυραύλους Tomahawk υποβρύχιων εκτοξεύσεων.

Πίσω από την «αόρατη» (stelth) του ικανότητα κρύβεται η βιομιμητική, δηλαδή η επιστήμη που μιμείται τη φύση.

Ο πετρίτης, γνωστός για τις ταχύτατες βουτιές και την αεροδυναμική ακρίβεια στις επιθέσεις του, έγινε μοντέλο για την ανάπτυξη της «ιπτάμενης πτέρυγας» του B-2.

Όπως το αρπακτικό πουλί γλιστρά απαρατήρητο στον αέρα, έτσι και το B-2 αποφεύγει τα ραντάρ με σχήμα και υλικά σχεδιασμένα για να απορροφούν ή να διαχέουν τα ηλεκτρομαγνητικά κύματα.

Ο πετρίτης – το εθνικό πουλί των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων και ενδημικό στον ισραηλινό ουρανό – δεν επιλέχθηκε τυχαία ως πηγή έμπνευσης.

Το λατινικό του όνομα Falco peregrinus παραπέμπει στη «δρεπανόσχημη» πτήση του και στην παγκόσμια παρουσία του.

Με παρόμοια λογική, το B-2 σχεδιάστηκε για να μπορεί να πλήξει στόχους οπουδήποτε στον πλανήτη — με αυτονομία άνω των 11.000 χλμ, η οποία μπορεί να διπλασιαστεί μέσω εναέριου ανεφοδιασμού.

Το εξωτερικό του B-2 είναι φτιαγμένο από υλικά που απορροφούν τα σήματα ραντάρ, ενώ η έλλειψη κάθετης ουράς και οι ενσωματωμένοι κινητήρες General Electric μειώνουν τον θερμικό και ακουστικό εντοπισμό.

Το τελικό αποτέλεσμα: ένα σήμα ραντάρ μικρότερο από ενός πουλιού, σε ένα σκάφος που κοστίζει 2,1 δισεκατομμύρια δολάρια ανά μονάδα, συνιστώντας το ακριβότερο στην ιστορία της αεροπορίας.

Όμως το πιο εντυπωσιακό στοιχείο παραμένει η αρμονία του τεχνητού με το φυσικό. Η αθόρυβη πτήση, η απότομη ευκινησία και η πλήρης ενσωμάτωση αισθητήρων και ελέγχου πτήσης προσομοιώνουν το «νευρικό σύστημα» ενός αρπακτικού σε πλήρη δράση.

Ένα αεροπλάνο που πετά όπως ένα γεράκι. Που χτυπά και χάνεται χωρίς να το δει κανείς.

Την επόμενη φορά που θα σηκώσετε το βλέμμα στον ουρανό και δείτε ένα πουλί να σκίζει τον αέρα, θυμηθείτε:

ακόμη και οι πιο ακριβές, μυστικές και θανατηφόρες μηχανές του κόσμου οφείλουν την ύπαρξή τους στη σοφία της φύσης.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.