ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Έτσι εξηγείται το σπίτι του Βολταίρου...

Aμερικανική «απόβαση» στην Λιβύη: Συμφωνία-μαμούθ με τον στρατάρχη Χαφτάρ για στρατηγικό λιμάνι στη Σούσα

Aμερικανική «απόβαση» στην Λιβύη: Συμφωνία-μαμούθ με τον στρατάρχη Χαφτάρ για στρατηγικό λιμάνι στη Σούσα

Αμερικανική “απόβαση” ετοιμάζεται στην Λιβύη καθώς υπογράφεται συμφωνία-μαμούθ της αμερικανικής Guidry με τον στρατάρχη Χαφτάρ για το στρατηγικό λιμάνι στη Σούσα, μια ενέργεια που δείχνει πως οι ΗΠΑ αναγνωρίζουν την κυβέρνηση της ανατολικής πλευράς της χώρας.

Πιο αναλυτικά, οι αρχές της ανατολικής Λιβύης και η αμερικανική εταιρεία Guidry Group ετοιμάζονται να οριστικοποιήσουν διμερή συμφωνία για την κατασκευή μεγάλου λιμανιού στη Σούσα, γνωστοποίησαν αμφότερα τα μέρη.

Οι συνομιλίες για την κατασκευή του λιμένα στη Σούσα – μια μάλλον σπάνια επένδυση στη χώρα, όπου επικρατεί χάος από το 2011 και την ανατροπή του καθεστώτος του Μουάμαρ Καντάφι με εξέγερση που υποστηρίχθηκε από το NATO — διαρκούν περίπου ένα χρόνο.

Ο όμιλος Γκίντρι και οι αρχές της Λιβύης «υπέγραψαν επίσημα τη 13η Μαΐου τη συμφωνία παραχώρησης για την ανάπτυξη λιμένα βαθέος ύδατος πολλαπλών χρήσεων στη Σούσα», ενημέρωσε η εταιρεία σε ανακοίνωσή της που εστάλη στο πρακτορείο ειδήσεων Reuters.

Τα επόμενα βήματα του σχεδίου αφορούν βασικά την κάλυψη των «τεχνικών, οικονομικών, επιχειρησιακών και εμπορικών προϋποθέσεων», σύμφωνα με την ανακοίνωση.

«Βρισκόμαστε στο τελικό στάδιο»

Ο Σαλά Ελχάσι, επικεφαλής του οργανισμού λιμένων της κυβέρνησης της ανατολικής Λιβύης, σημείωσε από την πλευρά του ότι δεν έχει ακόμη υπογραφεί οριστική συμφωνία, ωστόσο πρόσθεσε πως έχει ολοκληρωθεί το 90% του έργου που απαιτείται γι’ αυτό.

«Βρισκόμαστε στο τελικό στάδιο της συμφωνίας (…) εξετάζουμε τις λεπτομέρειές της», εξήγησε.

Καμιά από τις δύο πλευρές δεν θέλησε να υπεισέλθει σε περισσότερες λεπτομέρειες. Τον Φεβρουάριο, αμφότερες εκτιμούσαν ότι το έργο θα έχει κόστος 1,5 δισ. δολαρίων.

Η σημαντικότερη πύλη εισόδου αγαθών

Το λιμάνι της Σούσας θα μετατραπεί στη σημαντικότερη πύλη εισόδου αγαθών στη Λιβύη, καθώς ένα λιμάνι βάθους 40 μέτρων θα επέτρεπε τη φόρτωση και την εκφόρτωση εμπορευμάτων που προορίζονται για άλλες πόλεις.

Αξιωματούχοι εκφράζουν ελπίδες ότι το λιμάνι αυτό θα δημιουργήσει χιλιάδες θέσεις εργασίας σε μια χώρα όπου οι περισσότεροι προσβλέπουν στην πρόσληψή τους στον παραφουσκωμένο δημόσιο τομέα κάποιας από τις δύο αντίπαλες κυβερνήσεις, ή εντάσσονται στις τάξεις ένοπλων οργανώσεων.

Θα εξυπηρετεί ολόκληρη τη Λιβύη

Το λιμάνι υποτίθεται ότι θα εξυπηρετεί ολόκληρη τη Λιβύη.

Ο όμιλος Γκίντρι διαβεβαίωσε ότι βρίσκεται «πολύ κοντά» στη σύναψη συμφωνίας χρηματοδότησης για την έναρξη του έργου.

Εμπόδιο για το έργο αποτελεί ο κίνδυνος να βλάψει αρχαιολογικούς χώρους.

Η Σούσα και το νυσταλέο λιμάνι της, απ’ όπου αποπλέουν κυρίως αλιευτικά σκάφη, βρίσκεται σε μικρή απόσταση από αρχαίους ναούς και αρχαιολογικούς χώρους στον βυθό της θάλασσας, αλλά και την Κυρήνη, ελληνική αποικία στην αρχαιότητα.



Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.