Δημοκρατία έχουμε, ότι θέλουμε λέμε, έτσι Αλέξη;

Air India: Τα 32 δευτερόλεπτα πριν τη συντριβή του αεροσκάφους – Τι έγινε στο πιλοτήριο

Μόνο ένας επιβάτης επέζησε

Air India: Τα 32 δευτερόλεπτα πριν τη συντριβή του αεροσκάφους – Τι έγινε στο πιλοτήριο

Στη δημοσιότητα ήρθαν νέα στοιχεία για τα όσα έγιναν τα 32 δευτερόλεπτα πριν συντριβή το αεροσκάφος της Air India στις 12 Ιουνίου.

Σύμφωνα με όσα αναφέρει δημοσίευμα, ειδικοί αναφέρουν όσα έγιναν μέσα στο πιλοτήριο τις τελευταίες του στιγμές, από την απογείωσή του έως την συντριβή του σε κτίρια κοντά στο αεροδρόμιο. Ένα μοιραίο ταξίδι που διήρκησε μόλις 32 δευτερόλεπτα.

Τις τελευταίες ημέρες ειδικοί υποστηρίζουν πως η συντριβή του αεροσκάφους προήλθε καθώς και οι δύο διακόπτες ελέγχου της ροής καυσίμου του αεροσκάφους μετακινήθηκαν στη θέση «διακοπή» (cutoff) ο ένας μετά τον άλλον.

Το αποτέλεσμα της συγκεκριμένης ενέργειας ήταν να διακοπή η παροχή καυσίμου στους κινητήρες, να υπάρξει άμεση απώλεια ώσης του αεροσκάφους και μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα να συντριβή σε κτίρια.

Από το δυστύχημα με το αεροσκάφος της Air India κοντά στο αεροδρόμιο του Αχμενταμπάντ έχασαν τη ζωή τους 241 άτομα που επέβαιναν σε αυτό, καθώς και 19 άνθρωποι που ήταν στο έδαφος. Από τη συντριβή μόνο ένας επιβάτης επέζησε.

Οι διακόπτες ελέγχου της ροής καυσίμου Boeing Dreamliner βρίσκονται στην κεντρική κονσόλα του πιλοτηρίου, ακριβώς κάτω από τους μοχλούς ώσης των κινητήρων.

Χρησιμοποιούνται για τον έλεγχο της ροής καυσίμου προς τους κινητήρες – κυρίως κατά την εκκίνηση και τον τερματισμό των κινητήρων στο έδαφος, ή εν πτήσει για την απενεργοποίηση ενός κινητήρα σε περίπτωση βλάβης.

Ωστόσο όπως σημειώνουν ειδικοί οι διακόπτες καυσίμου δεν είναι τόσο απλό να μετακινηθούν από τη μία θέση στην άλλη, καθώς διαθέτουν μηχανισμό ασφάλισης με ελατήριο, που τους διατηρεί στη θέση τους και αποτρέπει την ακούσια μετακίνησή τους.

Δηλαδή θα πρέπει είτε ο πιλότος είτε ο συγκυβερνήτης να μετακινήσουν τον διακόπτη προς τα πάνω πριν τον μετακινήσουν από τη θέση λειτουργίας (run) στη θέση διακοπής (cutoff) ή αντίστροφα.

Ειδικοί στην αεροπορία αναφέρουν ότι ένας πιλότος δεν θα μπορούσε να μετακινήσει τους διακόπτες καυσίμου κατά λάθος.

Μόλις μετακινηθούν, η επίδραση είναι άμεση και διακόπτεται η ισχύς των κινητήρων.

Το SkyNews είχε σημειώσει ότι στο πιλοτήριο επικράτησε πανικός, με την ηχογράφηση να φέρεται να αποκαλύπτει ότι ο ένας από τους πιλότους ρωτάει τον άλλον γιατί την «διέκοψε»» (σ.σ. την παροχή καυσίμου).

Ο άλλος πιλότος απαντά ότι δεν το έκανε. Η 15σέλιδη έκθεση δεν προσδιορίζει ποια σχόλια έγιναν από τον κυβερνήτη της πτήσης και ποια από τον πρώτο αξιωματικό.

Ένας από τους πιλότους έκανε μια κλήση έκτακτης ανάγκης με το χαρακτηριστικό σύνθημα «mayday» λίγο πριν από τη συντριβή. Και οι δύο πιλότοι ήταν έμπειροι, με περίπου 19.000 ώρες πτήσης μεταξύ τους, εκ των οποίων περισσότερες από 9.000 στο Boeing 787.

Ένας από τους κινητήρες ξεκίνησε ξανά, αλλά δεν ήταν αρκετό για να αντιστραφεί η επιβράδυνση του αεροσκάφους, σύμφωνα με την έκθεση.

Όπως εξηγεί η έκθεση, «δεν έχει εντοπιστεί κανένα σημαντικό σφάλμα στο αεροσκάφος ή στους κινητήρες του».

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.