
Μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα συνέβη η συντριβή του C-130 της Αεροπορίας της Τουρκίας στα σύνορα Γεωργίας – Αζερμπαϊτζάν, η οποία είχε ως αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωής τους 20 άνθρωποι.
Σύμφωνα με την τουρκική εφημερίδα, το C-130 με αριθμό πτήσης TUAF543 απογειώθηκε από το Αζερμπαϊτζάν στις 10:19 το πρωί της 11ης Νοεμβρίου «ξεκίνησε κανονικά την απογείωσή του και δεν φαινόταν να υπάρχει κανένα πρόβλημα. Όταν το αεροσκάφος χρειάστηκε τη μέγιστη ισχύ, δεν παρουσιάστηκε κανένα πρόβλημα στην απόδοση των κινητήρων. Μετά την απογείωση, το αεροσκάφος πέρασε στα 22.000 πόδια (7.333 μέτρα) στον εναέριο χώρο της Γεωργίας».
Τότε, σύμφωνα με το δημοσίευμα, «ξαφνικά ο τέταρτος κινητήρας του αεροσκάφους, αυτός που βρίσκεται κοντά στην άκρη του φτερού, έπαθε βλάβη (με τον αέρα να συνεχίζει να ρέει από τα πτερύγια και να περιστρέφει τον έλικα δημιουργώντας τριβή και δυσκολεύοντας τον έλεγχο του αεροσκάφους). Τότε η έλικα άρχισε να περιστρέφεται με πολύ μεγαλύτερη ταχύτητα με αποτέλεσμα να υπάρξει μια απότομη άνοδος 1500 ποδιών (500 μέτρων) με τα χειριστήρια των πιλότων να μην μπορούν να ελέγξουν τη λειτουργία του κινητήρα».
Κατά τις ίδιες πληροφορίες, κατά την προσπάθεια να αποφευχθεί αυτή την επιτάχυνση μετά την άνοδο των 1.500 ποδών, ο υπ. αριθμ. 2 κινητήρας στην άλλη πλευρά παρουσίασε βλάβη στην πίεση λαδιού και στη συνέχεια αποσπάστηκε λόγω της συντονισμένης δόνησης που προκλήθηκε από την υπερβολική ταχύτητα (overspeed). Το πρώτο κομμάτι χτύπησε το πηδάλιο ανύψωσης και αναποδογύρισε το αεροσκάφος.
⚡️ 🇹🇷🇬🇪 A Turkish military aircraft is believed to have crashed near the Georgia-Azerbaijan border.
Georgian media report the incident and have published video footage of the crash. No official confirmation yet.#Georgia #Turkey #Azerbaijan #MilitaryAviation #Beztor #БезТормозов pic.twitter.com/L3f04dPE9d— No Brakes (Bez Tormozov) (@beztor_az) November 11, 2025
Καθώς το αεροσκάφος, σύμφωνα με τον Τούρκο αρθρογράφο, άρχισε να πέφτει με τη «μύτη», το ουραίο τμήμα αποσπάστηκε με τμήματα της έλικας του κινητήρα αριθ. 2 να κόβουν το μπροστινό μέρος (το τμήμα του πιλοτηρίου). «Για να μειώσει την ταχύτητα, ο πιλότος ανέβασε το ρύγχος του αεροσκάφους. Καθώς δεν μπόρεσε να αλλάξει τη γωνία των πτερυγίων της έλικας, ο κινητήρας δεν μπόρεσε να ξεφύγει από την ανώμαλη κατάσταση στην οποία είχε περιέλθει» συνεχίζει το δημοσίευμα.
Κατά τη Hürriyet, το C-130 έπεσε περιστρεφόμενο και «τυλίχθηκε» στις φλόγες όταν προσέκρουσε στο έδαφος με τους πιλότους να μην προλαβαίνουν να καλέσουν σε βοήθεια καθώς «όλα συνέβησαν μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα».
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.