Αχ, βρε Κίμπερλι, τη ζωή σου να΄χα! Λούσα, βόλτες, μπουζούκια και μερικά εκατομμύρια ιθαγενείς στα πόδια σου...

Χτύπημα των Χούθι στο ελληνικό πλοίο «MV Magic Seas» στην Ερυθρά Θάλασσα: «Η θάλασσα έγινε πεδίο μάχης»

Η περιγραφή μετά την βολή των πυραύλων κατά του πλοίου

Χτύπημα των Χούθι στο ελληνικό πλοίο «MV Magic Seas» στην Ερυθρά Θάλασσα: «Η θάλασσα έγινε πεδίο μάχης»

Νέες μαρτυρίες ήρθαν στο «φως», τρεις μήνες μετά την επίθεση των Χούθι στο ελληνόκτητο πλοίο «MV Magic Seas» στην Ερυθρά Θάλασσα.

Ο Ρουμάνος καπετάνιος του εμπορικού πλοίου ελληνικών συμφερόντων Magic Seas, Mihai-Codrut Staicu και ο πλοιοκτήτης Μιχάλης Μποδούρογλου μιλούν αποκλειστικά στην κάμερα και περιγράφουν τις δραματικές στιγμές που έζησαν, όταν μια ήρεμη ρουτίνα ενός νόμιμου εμπορικού ναύλου που έπλεε στην Ερυθρά Θάλασσα ανοιχτά της Υεμένης.

Ο καπετάνιος θυμάται τον ήχο του συναγερμού, τον πύραυλο που πλησίαζε, και τα δευτερόλεπτα που χώριζαν τη ζωή από τον κίνδυνο. «Η δουλειά μας είναι η θάλασσα», λέει, «αλλά εκείνη τη μέρα, η θάλασσα έγινε πεδίο μάχης».

Όλα ξεκίνησαν όταν στις 6 Ιουλίου του 2025 ο καπετάνιος δέχθηκε μία κλήση από τον αξιωματικό υπηρεσίας ότι έπρεπε να σταματήσει το πλοίο. Ανέβηκε στη γέφυρα και απάντησε ότι «έχει νόμιμο φορτίο, πλέει σε διεθνή ύδατα και ότι πρέπει να μην εμποδιστεί στην πορεία για το επόμενο λιμάνι εκφόρτωσης». Το μήνυμα του δεν εισακούστηκε και σε λίγα λεπτά άρχισε η επίθεση.

«Νιώσαμε έναν μεγάλο θόρυβο και τρέμουλο σαν μεγάλα όπλα, δεν ξέρω, RPG ή C-Draws ή έναν πύραυλο όπου ένας πύραυλος χτυπούσε το σκάφος. Παρατήρησα λίγο καπνό να προέρχεται από την Αίθουσα Φορτίου νούμερο 4, πρώτα απ ‘όλα, όπου έχουμε λιπάσματα και στη συνέχεια φορτώνουμε στη Νότια Κορέα. Στη συνέχεια διέταξα τον αρχιμηχανικό να εκτοξεύσει CO2 για την κατάσβεση της πυρκαγιάς. Λίγο αργότερα, παρατηρήσαμε επίσης στην Αίθουσα Φορτίου νούμερο 2, το ίδιο με τα λιπάσματα, καπνό, το ίδιο με την κατάσβεση της φωτιάς εκεί και συνεχίζουμε τη διαδρομή μας, τον δρόμο μας, το ταξίδι μας με πλήρη ταχύτητα.

Αλλά σύντομα, έρχονται όλο και περισσότερες εκρήξεις. Παρατήρησα ότι η μεγάλη δεξαμενή ήταν γεμάτη με νερό, πράγμα που σημαίνει ότι χτύπησαν το μπροστινό μέρος. Στη συνέχεια, παρατηρήσαμε μια μεγάλη τρύπα μέσα στο μηχανοστάσιο, που ερχόταν από τη νότια πλευρά, περνώντας μια δεξαμενή γλυκού νερού, η οποία πλημμύριζε την κύρια μηχανή.

Η κύρια μηχανή εξακολουθούσε να λειτουργεί και μετά μόνη της λόγω μείωσης των παραμέτρων, μέχρι που τελικά, δεν θυμάμαι τώρα την ώρα, σταμάτησε. Ετοιμαζόμασταν να εγκαταλείψουμε το σκάφος, παρόλο που δεν θέλαμε, ούτε μόνοι μας, ούτε και για το πλήρωμα, το καλύτερο μέσο επιβίωσης είναι το σκάφος, αλλά επειδή δεν έχουμε τροφοδοσία ρεύματος, εννοώ όχι τροφοδοσία ρεύματος, ούτε κύρια μηχανή για να συνεχίσουμε αυτό το ταξίδι, ήταν μεγάλο ρίσκο να μείνουμε εκεί, λόγω της πιθανότητας οι Χούθι της Υεμένης να έρθουν να μας πάρουν ως ομήρους. Έτσι, εγκαταλείψαμε το σκάφος».

«Η επίθεση αυτή, η συμπλοκή, η στρατιωτική επίθεση στο πλοίο, γιατί περί αυτού πρόκειται, συνέβη σε “real time” για μας. Δηλαδή ήταν ο καπετάνιος στα τηλέφωνα με την ομάδα emergency response team της εταιρείας, με τους καπετάνιους της εταιρείας, ήταν συνέχεια σε επαφή. Αρχικά μάλιστα πίστεψε ο καπετάνιος ότι ήταν πειρατές» σημειώνει ο κ. Μποδούρογλου και συνεχίζει:

«Δηλαδή τόσο, αν θέλετε, ανυποψίαστοι ήμασταν σε σχέση με τους Χούθι, που νόμιζε ο πλοίαρχος στην αρχή ότι ήταν επίθεση πειρατών, Σομαλών κλπ. Αργότερα κατάλαβε, όταν άρχισε να βλέπει drones και να πέφτουν πύραυλοι, τότε κατάλαβε ότι ήταν πλέον στρατιωτική επιχείρηση. Να πω ότι το συγκεκριμένο ταξίδι δεν είχε καμία σχέση με το Ισραήλ. Ξέρετε, αν πηγαίναμε στο Ισραήλ, αν είχαμε φορτίο για Ισραηλινούς κλπ, θα αποφεύγαμε να το κάνουμε αυτό. Θα το θεωρούσαμε ακόμη παρόλη την εξομάλυνση, το σχέδιο που είχε συμβεί και ανακοινωθεί στο τύπο και παντού. Εν τούτοις θα το θεωρούσαμε κι εμείς υψηλού ρίσκου».

«Επειδή όμως το ταξίδι αυτό δεν έχει καμία σχέση με το Ισραήλ και το πλοίο αυτό η τελευταία φορά που είχε πάει στο Ισραήλ ήταν περίπου δύο χρόνια πριν, θεωρούσαμε ότι ήταν ασφαλές όπως και άλλα πλοία. Δηλαδή δεν υπάρχει Έλληνας πλοιοκτήτης που να μην πηγαίνει στο Ισραήλ. Δεν ξέρω κάποιον που να μην πηγαίνει», τονίζει και προσθέτει: «Όλοι πηγαίνουμε στο Ισραήλ. Και αυτό ήταν, ας πούμε, κεραυνός εν αιθρία. Η ενημέρωση που είχαμε ήταν ότι το πλησιέστερο πολεμικό πλοίο που ήταν στην περιοχή δεν θα μπορούσε να φτάσει στο πλοίο πριν περάσει τουλάχιστον ένα εικοσιτετράωρο. Δηλαδή δεν υπήρχε περίπτωση εξωτερικής βοήθειας. Ο καπετάνιος και το πλήρωμα ήταν μόνοι τους και έπρεπε να κάνουν ό,τι τους φωτίζει ο Θεός και ό,τι τους συμβουλεύαμε εμείς. Και ο καπετάνιος τα πήγε, όπως αναφέραμε και πριν, τα πήγε περίφημα. Ήτανε εντυπωσιακή η ψυχραιμία του, τα πρωτόκολλα που ακολούθησε. Το πλοίο βέβαια χάθηκε, αλλά εντάξει. Το πλοίο αντικαθίσταται κιόλας. Οι ανθρώπινες ζωές είναι που δεν αντικαθίσταται».

Την Τετάρτη 8/10 βραβεύτηκε στην έδρα της σε μια ειδική τελετή ο πλοίαρχος του Magic Seas για τη γενναιότητα και την ηγετική του στάση πού έσωσαν 22 ζωές.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.