
Καθώς οι συγγενείς των επιβατών της πτήσης της Air India αναζητούν απεγνωσμένα τους αγαπημένους τους στο Πολιτικό Νοσοκομείο Asarwa στο Ahmedabad, σε ένα κρεβάτι της γενικής πτέρυγας βρίσκεται ο 40χρονος Vishwash Kumar Ramesh, ο οποίος δήλωσε ότι επέζησε της θανατηφόρας συντριβής ενώ νέο βίντεο από την συντριβή έρχεται στην δημοσιότητα.
Ο Vishwash Kumar Ramesh, Βρετανός υπήκοος, βρισκόταν στην Ινδία για λίγες μέρες για να επισκεφθεί την οικογένειά του και επρόκειτο να επιστρέψει στο Ηνωμένο Βασίλειο μαζί με τον αδελφό του, Ajay Kumar Ramesh.
«Τριάντα δευτερόλεπτα μετά την απογείωση, ακούστηκε ένας δυνατός θόρυβος και στη συνέχεια το αεροπλάνο συνετρίβη. Όλα συνέβησαν πολύ γρήγορα», είπε ο Vishwash, ο οποίος υπέστη «τραυματισμούς από την πρόσκρουση» στο στήθος, τα μάτια και τα πόδια.
Ο Vishwash, Βρετανός υπήκοος, είπε ότι αυτός και ο αδελφός του Ajay κάθονταν σε διαφορετικές σειρές στο αεροπλάνο.
Η πτήση της Air India με προορισμό το Gatwick – με ένα Boeing 787-8 Dreamliner – με 242 άτομα, συμπεριλαμβανομένων των μελών του πληρώματος, απογειώθηκε στις 13:39 την Πέμπτη και συνετρίβη μέσα σε λίγα λεπτά, και τυλίχθηκε στις φλόγες.
Η Air India ανέφερε ότι 169 από τους 230 επιβάτες ήταν Ινδοί υπήκοοι, 53 Βρετανοί υπήκοοι, επτά Πορτογάλοι και ένας Καναδός.
Ο Vishwash, ο οποίος είχε ακόμα την κάρτα επιβίβασης, είπε στο HT: «Όταν σηκώθηκα, υπήρχαν πτώματα παντού γύρω μου. Ήμουν τρομοκρατημένος. Σηκώθηκα και έτρεξα. Υπήρχαν κομμάτια του αεροπλάνου παντού γύρω μου. Κάποιος με άρπαξε, με έβαλε σε ένα ασθενοφόρο και με μετέφερε στο νοσοκομείο».
Ο Vishwash είπε ότι ζει στο Λονδίνο για 20 χρόνια και πρόσθεσε ότι η σύζυγός του και το παιδί του διαμένουν επίσης στο Λονδίνο.
Σε άλλο σημείο του νοσοκομείου, συγγενείς και φίλοι των επιβατών του αεροσκάφους της Air India έψαχναν τους δικούς τους. Ανάμεσά τους ήταν και συγγενείς του πρώην υπουργού του Γκουτζαράτ, Βιτζάι Ρουπάνι, ο οποίος επίσης βρισκόταν στην πτήση.
Ο Sailesh Mandliya, που είχε βοηθήσει παλαιότερα τον Rupani, βρισκόταν στο νοσοκομείο αναζητώντας τον. «Τον ψάχνουμε. Αν μάθετε κάτι, ενημερώστε με», είπε ο Mandliya στο HT.
Νέο βίντεο δείχνει την στιγμή της απογείωσης και τη συντριβή του αεροσκάφους της Air India
Την ίδια στιγμή νέο βίντεο που δείχνει από διαφορετική οπτική τη στιγμή της απογείωσης του αεροσκάφους της Air India από τον διάδρομο του αεροδρομίου στο Αχμενταμπάντ και την επακόλουθη συντριβή του σε φοιτητική εστία ιατρικής σχολής, κάνει τον γύρο των social media.
Δείτε το βίντεο:
NEW footage shows the crash of Air India Flight 171. pic.twitter.com/BGQSnOEdYh
— Clash Report (@clashreport) June 12, 2025
Το συγκεκριμένο βίντεο έχει τραβηχτεί από κάμερα του αεροδρομίου και δείχνει το αεροσκάφος με τους 242 επιβαίνοντες να φτάνει σε ύψος περίπου 190 μέτρων πριν αρχίσει, σταδιακά, να κατευθύνεται προς το έδαφος.
Προετοιμαστείτε για σημαντικές απώλειες ζωών Βρετανών, λέει η Ντάουνινγκ Στριτ
Η Ντάουνινγκ Στριτ προειδοποίησε το κοινό να προετοιμαστεί για σημαντικές απώλειες ζωών Βρετανών μετά τη σημερινή συντριβή αεροσκάφους στην Ινδία.
«Όπως είπε ο πρωθυπουργός σήμερα το πρωί, οι εικόνες που έρχονται από το αεροπλάνο με προορισμό το Λονδίνο, το οποίο μετέφερε πολλούς Βρετανούς υπηκόους και συνετρίβη στην ινδική πόλη Αχμενταμπάντ, είναι συγκλονιστικές. Είναι σαφές ότι αυτή είναι μια πολύ οδυνηρή στιγμή για τις οικογένειες. Η κατάσταση εξακολουθεί να εξελίσσεται» είπε εκπρόσωπος της βρετανικής κυβέρνησης, ο οποίος, πάντως, δεν επιβεβαίωσε τις αναφορές ότι ένας Βρετανός πολίτης επέζησε της συντριβής.
Για πιθανό πρόβλημα στη ρύθμιση των πτερυγίων, μιλούν ειδικοί βάσει του βίντεο
Νέα διάσταση στην έρευνα για την τραγική συντριβή του αεροσκάφους της Air India κοντά στο αεροδρόμιο του Αχμενταμπάντ δίνουν ειδικοί στον τομέα της αεροπορίας, οι οποίοι επισημαίνουν πιθανό πρόβλημα στη ρύθμιση των πτερυγίων (flaps) κατά την απογείωση.
Σε βίντεο που επαλήθευσε το BBC, φαίνεται το αεροσκάφος να χάνει ύψος και να εκρήγνυται κατά την πρόσκρουσή του στο έδαφος.
Ο αναλυτής αεροπορίας Τζέφρι Τόμας παρατήρησε ότι, τη στιγμή της πτώσης, το σύστημα προσγείωσης ήταν ακόμη εκτεταμένο, ενώ τα πτερύγια είχαν ήδη ανασυρθεί. «Όταν το παρατηρώ αυτό, διαπιστώνω ότι το σύστημα προσγείωσης είναι ακόμα κάτω, αλλά τα πτερύγια έχουν μαζευτεί. Είναι κάτι πολύ ασυνήθιστο τόσο νωρίς μετά την απογείωση», ανέφερε.
Σύμφωνα με τον Τόμας, σε φυσιολογικές συνθήκες, το σύστημα προσγείωσης ανασύρεται μέσα σε 10-15 δευτερόλεπτα από την απογείωση, ενώ τα πτερύγια (flaps) μαζεύονται σταδιακά μέσα σε 10-15 λεπτά. Η πρόωρη αναδίπλωση των πτερυγίων θα μπορούσε να επηρεάσει καθοριστικά την ικανότητα του αεροσκάφους να αναπτύξει την απαιτούμενη ταχύτητα για την άνοδό του.
Ανοικτό το ενδεχόμενο ανθρώπινου λάθους
Ο αεροπορικός αναλυτής Τέρι Τόζερ τόνισε από την πλευρά του: «Είναι δύσκολο να πούμε κάτι με βεβαιότητα από το βίντεο, αλλά δεν φαίνεται να είναι εκτεταμένα τα πτερύγια, γεγονός που θα μπορούσε να εξηγήσει απόλυτα γιατί το αεροσκάφος δεν ολοκλήρωσε σωστά την απογείωσή του».
Ο πρώην πιλότος και ανώτερος λέκτορας στο Πανεπιστήμιο του Μπάκιγχαμσαϊρ, Μάρκο Τσαν, επισήμανε ότι μια λανθασμένη ρύθμιση των πτερυγίων θα μπορούσε να αποδοθεί σε πιθανό ανθρώπινο σφάλμα. «Αν τα πτερύγια δεν έχουν ρυθμιστεί σωστά, αυτό δείχνει ενδεχόμενο ανθρώπινο λάθος. Ωστόσο, η ανάλυση του βίντεο είναι περιορισμένη λόγω της χαμηλής ανάλυσης και δεν επιτρέπει οριστικά συμπεράσματα», σημείωσε.
Η έρευνα για τα ακριβή αίτια της τραγωδίας συνεχίζεται, με τις αρχές να εξετάζουν όλα τα πιθανά σενάρια — από μηχανική βλάβη και πολλαπλό πλήγμα από πουλιά, έως επιχειρησιακά ή ανθρώπινα λάθη.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.