
Τα πλοία που περνούν κοντά από τα Στενά του Ορμούζ μεταδίδουν «ασυνήθιστα» μηνύματα σχετικά με την εθνικότητα σε μια προσπάθεια να αποφύγουν τυχόν επιθέσεις, μετά την σύγκρουση ανάμεσα σε Ισραήλ και Ιράν.
Τα σήματα χρησιμοποιούνται από τις αρχές αυτού του μήνα, τότε που ξέσπασε η σύγκρουση μεταξύ Ισραήλ και Ιράν. Ο πρόεδρος των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ μεσολάβησε για εκεχειρία μετά από 12 ημέρες πολέμου, αλλά η θαλάσσια απειλή παραμένει αυξημένη, δήλωσε το Κοινό Κέντρο Ναυτιλιακών Πληροφοριών (JMIC).
Ποιος πιστεύετε ότι ήταν ο περισσότερο κερδισμένος στον πόλεμο των 12 ημερών της Μέσης Ανατολής;
Σύνολο ψήφων: 13.897
«Η αντίληψη μεταξύ των πλοιοκτητών είναι ότι λόγω της περίπλοκης φύσης της ναυτιλίας είναι δύσκολο να γνωρίζουμε ή να διαπιστώσουμε με σαφήνεια μια αλυσίδα ιδιοκτησίας σε εθνικότητες που μπορεί να βρίσκονται υπό μεγαλύτερη απειλή στη ναυτιλία, δηλαδή το Ηνωμένο Βασίλειο, τις ΗΠΑ και το Ισραήλ», δήλωσε η Έιμι Ντάνιελ διευθύνουσα σύμβουλος της Windward.
Πενήντα πέντε πλοία μετέδωσαν 101 ασυνήθιστα μηνύματα στον Κόλπο και την Ερυθρά Θάλασσα από τις 12 έως τις 24 Ιουνίου, δήλωσε η Windward.
Η εμπορική θαλάσσια κυκλοφορία αυξήθηκε κατά 30% στις 24 Ιουνίου, την επόμενη μέρα της κατάπαυσης του πυρός, σύμφωνα με την JMIC. Περίπου το ένα πέμπτο της παγκόσμιας κατανάλωσης καυσίμων και πετρελαίου διακινείται μέσω των Στενών του Ορμούζ. Τα πλοία συνήθως μεταδίδουν τους προορισμούς τους ή λένε «Για παραγγελίες». Περιστασιακά, τα πλοία μεταδίδουν επίσης μηνύματα όπως «Ένοπλοι φρουροί επί του πλοίου» για την αποτροπή πειρατικών ή άλλων επιθέσεων.
Ασυνήθιστα μηνύματα πριν από τις 12 Ιουνίου παρατηρούνταν επίσης στην Ερυθρά Θάλασσα, δήλωσε ο Daniel της Windward. Η Ερυθρά Θάλασσα είχε βρεθεί στο επίκεντρο μιας σειράς επιθέσεων από τους αντάρτες Χούθι από τότε που ξέσπασε ο πόλεμος Ισραήλ-Γάζας.
Το JMIC προειδοποίησε επίσης για ηλεκτρονικές παρεμβολές στην περιοχή που επηρεάζουν το Παγκόσμιο Δορυφορικό Σύστημα Πλοήγησης (GNSS).
Ένα μπλοκαρισμένο GNSS μπορεί να προκαλέσει την έξοδο των πλοίων από την πορεία τους, αυξάνοντας τον κίνδυνο σύγκρουσης με άλλα πλοία ή εμπόδια.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.