Άμα βλέπεις στρατιώτες, αξιωματικούς και υπαξιωματικούς να κάνουν διαδηλώσεις και μπλόκα, κλάφτα Χαράλαμπε...

Το υπουργείο υποδομών ανακοινώνει την χρηματοδότηση κατασκευής της «Γέφυρας Φιλίας και Εμπιστοσύνης»

Το όνομα που ήθελε να δείξει την πολιτική κατευνασμού της κυβέρνησης προς την Άγκυρα

Το υπουργείο υποδομών ανακοινώνει την χρηματοδότηση κατασκευής της «Γέφυρας Φιλίας και Εμπιστοσύνης»

Σε ανακοίνωση πρόθεσης χρηματοδότησης της νέας γέφυρας που θα συνδέει Ελλάδα και Τουρκία στον Έβρο προχώρησε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Όπως αναγράφεται στην σχετική απόφαση το ποσό που απαιτείται ως δημόσια δαπάνη φτάνει τα 67,5 εκατ. ευρώ. Αφορά το τμήμα της γέφυρας που αναλαμβάνει να υλοποιήσει η ελληνική πλευρά. Ο πλήρης τίτλος της πράξης είναι Κατασκευή 2ης Διασυνοριακή Γέφυρα στην περιοχή της συνοριακής διόδου “Κήποι – Ύψαλα”.

Η υλοποίηση του έργου από την ελληνική πλευρά θα πραγματοποιηθεί από την Εγνατία Οδός Α.Ε. η οποία και είχε προχωρήσει στην εκπόνηση των σχετικών μελετών και για την αντίστοιχη τουρκική πλευρά σε συνεργασία με την Τουρκική Γενική Διοίκηση Αυτοκινητοδρόμων (KGM).

Η νέα γέφυρα θα είναι καλωδιωτή τριών ανοιγμάτων, με το μήκος της να ανέρχεται σε 811 μέτρα, εκ των οποία τα 344 μ. βρίσκονται εντός της ελληνικής επικράτειας. Θα διαθέτει δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, λωρίδα έκτακτης ανάγκης και πλευρικές διαμορφώσεις πεζοδρομίων για τον κάθε κλάδο. Θα κατασκευαστεί μερικές δεκάδες μέτρα μακριά από την υπάρχουσα γέφυρα των Κήπων.

Η επίσημη ονομασία της είναι «Γέφυρας Φιλίας και Εμπιστοσύνης Κήποι-Ύψαλα». Αξίζει να σημειωθεί ότι η ελληνική πλευρά καταλαμβάνει τα 150 μέτρα της γέφυρας, ενώ η τουρκική 291 μέτρα. Από τουρκικής πλευράς τον εποπτικό ρόλο είχε η Τουρκική Γενική Διοίκηση Αυτοκινητοδρόμων (KGM).

Πρόκειται για ένα ιδιαίτερα σημαντικό έργο, καθώς εξυπηρετεί λειτουργικά τη διασύνδεση Ελλάδας και Τουρκίας με τον Πανευρωπαϊκό Διάδρομο IV (Βερολίνο-Σόφια-Θεσσαλονίκη), τη λειτουργική σύνδεση της Τουρκίας μέσω της Εγνατίας Οδού με τον Πανευρωπαϊκό Διάδρομο Χ και τις βαλκανικές χώρες, με άμεσα οικονομικά οφέλη για την Ελλάδα.

Η κατασκευή της κύριας κεντρικής καλωδιωτής γέφυρας θα γίνει με δύο διαφορετικές δημοπρατήσεις, μία από την ελληνική και μία από την τουρκική πλευρά, για το τμήμα της γέφυρας που αφορά στην εκάστοτε επικράτεια, και αντίστοιχα η κατασκευή από δύο αναδόχους, έναν για κάθε πλευρά. Να σημειωθεί πως η υφιστάμενη γέφυρα που συνδέει τις δύο χώρες εγκαινιάστηκε τον Ιούνιο το 1954 και λειτούργησε το 1964.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.