ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Έτσι εξηγείται το σπίτι του Βολταίρου...

Βυθίστηκε το καταδρομικό «Moskva» – Μεγάλο κτύπημα στη Ρωσία

Το σκάφος δεν άντεξε και «χάθηκε» κατά τη διάρκεια της ρυμούλκησης

Βυθίστηκε το καταδρομικό «Moskva» – Μεγάλο κτύπημα στη Ρωσία

Τελικά δεν τα κατάφερε το βαρύ ρωσικό καταδρομικό “Moskva” και βυθίστηκε στην διάρκεια της ρυμούλκησης του, σε μια υπόθεση που ξεκίνησε να διαδραματίζεται από εχθές το βράδυ και εξελίχθηκε σε μείζον κτυπημα κατά της Ρωσίας από τότε που ξεκίνησε ο πόλεμος στην Ουκρανία.

Να σημειώσουμε ότι είναι το πρώτο ρωσικό πολεμικό σκάφος επιφανείας που βυθίζεται μετά τον Β´ ΠΠ.

Η επιχείρηση μεταφοράς εξελίχθηκε τελικά σε αποτυχία, με το πρακτορείο Ria Novosti, επικαλούμενο το ρωσικό υπουργείο Άμυνας, να την αποδίδει στη θαλασσοταραχή σε συνδυασμό με την απώλεια της πλευστότητα λόγω της φωτιάς.

Το σκάφος είχε δεχθεί ισχυρό πλήγμα το πρωί (αναλόγως της κάθε πλευράς) από πυραυλική επίθεση κατά την ουκρανική πλευρά ή μετά από έκρηξη αποθήκης πυρομαχικών κατά τους Ρώσους.

«Κατά τη ρυμούλκηση του καταδρομικού Moskva στο λιμάνι προορισμού, το πλοίο έχασε την σταθερότητά του λόγω βλάβης στο κύτος που δέχθηκε κατά τη διάρκεια της πυρκαγιάς από την έκρηξη πυρομαχικών. Σε συνθήκες φουρτουνιασμένης θάλασσας, το πλοίο βυθίστηκε» αναφέρει το μήνυμα, σύμφωνα με το ρωσικό Ria Novosti.

Τη νύχτα της 14ης Απριλίου το υπουργείο Άμυνας ανέφερε ότι στο καταδρομικό Moskva ξέσπασε πυρκαγιά, με αποτέλεσμα να πυροδοτηθούν πυρομαχικά.

Το πλήρωμα εκκενώθηκε πλήρως. Παράλληλα, ο κύριος πυραυλικός οπλισμός δεν υπέστη ζημιές, η πηγή της πυρκαγιάς ήταν εντοπισμένη και το πλοίο διατήρησε την πλευστότητα ήταν το πρωινό ανακοινωθέν.

Το καταδρομικό Moskva ήταν η ναυαρχίδα του ρωσικού στόλου της Μαύρης Θάλασσας, και το πλήγμα θεωρείται ιδιαίτερα σημαντικό για τις ρωσικές δυνάμεις.

Το Moskva, καθελκύστηκε το 1979 και μπήκε σε υπηρεσία το 1983, ενώ το 2000 υποβλήθηκε σε εκτεταμένη επισκευή και εκσυγχρονισμό, ενισχύοντας περαιτέρω τις δυνατότητες αεράμυνάς του, το οπλοστάσιο του αλλά και βελτιώνοντας τα ραντάρ του και τα ηλεκτρονικά του συστήματα.

Ήταν το πρώτο πλοίο της κλάσης Project 1164 Atlant του σοβιετικού ναυτικού. Το συνολικό μήκος των πλοίων της κλάσης είναι 186,4 μέτρα και πλάτος 20,8 μέτρα.

To πλήρες εκτόπισμα φτάνει τους 12.400 τόνους και η μέγιστη ταχύτητα έως τους 32 κόμβους και αρχικά είχε σχεδιαστεί κυρίως για επιχειρήσεις εναντίον στόχων επιφανείας. Αρχικά ονομαζόταν Σλάβα, αλλά αργότερα μετονομάστηκε σε Μόσκβα (Μόσχα).

Διέθετε δεκαέξι εκτοξευτές πυραύλων επιφανείας – επιφανείας P-1000 Vulkan που είναι τοποθετημένοι σε δύο σειρές κατά μήκος και των δύο πλευρών της υπερκατασκευής.

Είχε τεράστια δύναμη πυρός αφού στα οπλικά του συστήματα συμπεριλαμβάνονται επίσης και 48 πυραύλους αεράμυνας S-300 Fort – M.

Το ρωσικό καταδρομικό διέθετε επίσης ισχυρά ανθυποβρυχιακά συστήματα με σταθερούς τορπιλοσωλήνες των 533 χιλ τοποθετημένους πίσω από το υπόστεγο σε κάθε πλευρά του σκάφους και δύο δωδεκαπλους εκτοξευτές ανθυποβρυχιακών πυραύλων RBU-6000 μπροστά στη γέφυρα.

Το υπερυψωμένο τμήμα του καταστρώματος στη πρύμνη επέτρεπε παράλληλα και τη χρήση ενός ελικοπτέρου Ka-27.

Τέλος, ο οπλισμός του περιλάμβανε και έξι πυροβόλα CIWS Gatling των 30χιλ, δύο μπροστά από την γέφυρα και δύο σε κάθε πλευρά του καταδρομικού.

Το κυρίως όπλο στην κατηγορία αυτή αποτελείται από ένα δίδυμο πυροβόλο 130 χιλιοστών που ήταν τοποθετημένο στο μπροστινό τμήμα του πλοίου.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Το ρωσικό καταδρομικό διέθετε επίσης και ένα πλήρες φάσμα αισθητήρων και ραντάρ καθώς και συστήματα ηλεκτρονικού πολέμου.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.