Δημοκρατία έχουμε, ότι θέλουμε λέμε, έτσι Αλέξη;

Χιλιάδες κτίρια κινδυνεύουν να μείνουν χωρίς ασανσέρ: Μέχρι τις 30/6 η πιστοποίηση – Ζητήθηκε 6μηνη παράταση

ΠΟΜΙΔΑ και η ΠΟΒΕΣΑ υποστηρίζουν ότι η πολιτεία αδυνατεί να χαράξει σοβαρή πολιτική ασφάλειας

Χιλιάδες κτίρια κινδυνεύουν να μείνουν χωρίς ασανσέρ: Μέχρι τις 30/6 η πιστοποίηση – Ζητήθηκε 6μηνη παράταση

Χιλιάδες είναι οι πολυκατοικίες κινδυνεύουν να μείνουν χωρίς ασανσέρ ή να επιβαρυνθούν με πρόστιμα, καθώς μέχρι τις 30 Ιουνίου πρέπει να γίνει πλήρη καταχώριση, έλεγχος και πιστοποίηση όλων των εγκατεστημένων ανελκυστήρων.

Ωστόσο, όπως παραδέχονται οι δύο βασικοί φορείς που εμπλέκονται στη διαδικασία, το κράτος αγνοεί ακόμη και τον ακριβή αριθμό των ανελκυστήρων που βρίσκονται σε λειτουργία.

Στην κοινή ανακοίνωσή τους, η ΠΟΜΙΔΑ και η ΠΟΒΕΣΑ υποστηρίζουν ότι η πολιτεία αδυνατεί να χαράξει σοβαρή πολιτική ασφάλειας, διότι δεν γνωρίζει ούτε κατά προσέγγιση πόσοι ανελκυστήρες έχουν εγκατασταθεί, ποιο είναι το έτος κατασκευής τους και ποιοι είναι οι ιδιοκτήτες τους.

Η υφιστάμενη διαδικασία καταχώρισης είναι τόσο πολύπλοκη και γραφειοκρατική που μέχρι σήμερα έχει ολοκληρωθεί μόνο για ελάχιστους ανελκυστήρες, ενώ η πλειονότητα των πολυκατοικιών αδυνατεί να προχωρήσει, κυρίως λόγω κόστους και απουσίας επιδοτήσεων.

Προστίθεται σε αυτό και η πρακτική αδυναμία των τεχνικών φορέων: μόλις 17 διαπιστευμένοι οργανισμοί έχουν άδεια να πραγματοποιούν τους σχετικούς ελέγχους, ενώ η νομοθεσία περιορίζει και τον αριθμό των ημερήσιων επιθεωρήσεων που μπορούν να διεξαχθούν.

Την ίδια ώρα, παραμένει ανενεργό το ηλεκτρονικό Ενιαίο Μητρώο Ανελκυστήρων, το οποίο έχει θεσμοθετηθεί από το 2022 και θα έπρεπε να αποτελεί το βασικό εργαλείο απογραφής και παρακολούθησης της προόδου των πιστοποιήσεων.

Οι ομοσπονδίες προτείνουν να δοθεί εξάμηνη τουλάχιστον παράταση στην προθεσμία, να ενεργοποιηθεί το Μητρώο με απλοποιημένες διαδικασίες καταγραφής έως το τέλος του 2025 και να εκδοθεί νέα Κοινή Υπουργική Απόφαση με ρεαλιστικά χρονοδιαγράμματα ανάλογα με την ηλικία κάθε ανελκυστήρα.

Κυρίως όμως, ζητούν να ενεργοποιηθεί άμεσα πρόγραμμα επιδότησης της τεχνικής αναβάθμισης των ανελκυστήρων, ώστε οι διαχειριστές να μπορέσουν να πείσουν τις Γενικές Συνελεύσεις να προχωρήσουν στις απαιτούμενες εργασίες.

Όπως τονίζουν, χωρίς στήριξη, ούτε οι πολίτες, ούτε οι επαγγελματίες μπορούν να ανταποκριθούν στον όγκο και στο κόστος του έργου, και το κράτος κινδυνεύει να επιβάλει πρόστιμα για παραλείψεις που το ίδιο καλλιέργησε με την αδράνειά του.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.