
Μία ανακοίνωση που πέρασε «κάτω από το ραντάρ» έβγαλε προχθές η υπηρεσία πληροφοριών της Ρωσίας FSB, σύμφωνα με την οποία οι Βρετανικές μυστικές υπηρεσίες, με τη συνδρομή των Ουκρανών της SBU, ετοιμάζουν μαζικό σαμποτάζ στα τάνκερ του «σκιώδη στόλου» αλλά και σε τάνκερ που μεταφέρουν «μεταμφιεσμένο» ρωσικό πετρέλαιο.
Με δεδομένο ότι επίσημα το 30% του ρωσικού πετρελαίου μεταφέρεται με ελληνόκτητα πλοία (το πραγματικό ποσοστό είναι πολύ μεγαλύτερο), αντιλαμβανόμαστε ότι η ανακοίνωση αυτή αφορά σε μεγάλο βαθμό τους Έλληνες εφοπλιστές.
«Το σχέδιο προβλέπει μεγάλης κλίμακας σαμποτάζ, ώστε η ζημιά που θα προκληθεί να παρουσιαστεί ως απειλή για την παγκόσμια ναυσιπλοΐα, ανοίγοντας τον δρόμο για αντίμετρα από τη Δύση. Αυτά μπορεί να φτάσουν έως και την κατάσχεση πλοίων που θεωρούνται ύποπτα, ακόμα και σε διεθνή ύδατα, και τη συνοδεία τους σε λιμάνια χωρών του ΝΑΤΟ,» αναφέρουν οι ρωσικές υπηρεσίες στην ανακοίνωσή τους.
«Οι Βρετανοί εξετάζουν δύο σενάρια ως πιθανά casus belli (αιτία πολέμου): Σκηνοθετημένο “ατύχημα” με ανεπιθύμητο δεξαμενόπλοιο σε στενό θαλάσσιο πέρασμα (π.χ. σε κάποιο στενό). Το Λονδίνο θεωρεί πως μια πετρελαιοκηλίδα ή το μπλοκάρισμα του περάσματος θα δώσουν “επαρκή βάση” στο ΝΑΤΟ για να καθιερώσει έκτακτους ελέγχους πλοίων, με πρόσχημα τον έλεγχο της συμμόρφωσης με κανόνες ασφάλειας και περιβαλλοντικά πρότυπα.
Πυρπόληση δεξαμενόπλοιου κατά την εκφόρτωση του φορτίου του σε λιμάνι φιλικής προς τη Ρωσία χώρας. Σε αυτό το σενάριο, η φωτιά αναμένεται να προκαλέσει σοβαρές ζημιές στις υποδομές του λιμανιού και να εξαπλωθεί σε άλλα πλοία, απαιτώντας διεθνή έρευνα.
Το Λονδίνο προτίθεται να αναθέσει την εκτέλεση αυτών των τρομοκρατικών ενεργειών στις ουκρανικές μυστικές υπηρεσίες,» προσθέτει η ανακοίνωση.
Όπως αναφέρουν κορυφαίες πηγές της ελληνικής ναυσιπλοΐας στη στήλη, η ανακοίνωση αυτή έχει λούσει με κρύο ιδρώτα πολλούς Έλληνες εφοπλιστές.
Υπενθυμίζουμε πως πριν λίγες βδομάδες δύο ελληνικά πλοία δέχθηκαν επιθέσεις με μαγνητικές νάρκες σε διάστημα λίγων ημερών μεταξύ τους, σε άσχετα γεωγραφικά σημεία.
Πρόκειται για το Eco Wizard, συμφερόντων Χάρη Βαφειά, το οποίο μετέφερε αμμωνία, στο ρωσικό λιμάνι της Ουστ Λούγκα και το ελληνικό δεξαμενόπλοιο Vilamoura, ιδιοκτησίας του εφοπλιστή Γιώργου Οικονόμου, στα ανοιχτά της Λιβύης.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.