Στην υπόθεση «κατάσχεση ρωσικών κεφαλαίων στην Ευρώπη» να δούμε στο τέλος «ποιος θα φάει το ξύλο»...

Κίνα για λιμάνι Πειραιά με «βολές» σε ΗΠΑ: «Δεν προσέφεραν καμία βοήθεια στην Ελλάδα, τώρα εμφανίζονται»

Η ανάρτηση της κινεζικής Πρεσβείας με παροιμία και πάλι κατά της νέας αμερικανικής πολιτικής

Κίνα για λιμάνι Πειραιά με «βολές» σε ΗΠΑ: «Δεν προσέφεραν καμία βοήθεια στην Ελλάδα, τώρα εμφανίζονται»

Τη συμβολή της COSCO στην ανάπτυξη του λιμανιού του Πειραιά επαίνεσε ο πρέσβης της Κίνας στην Ελλάδα, Φανγκ Κίου σε εκδήλωση για την επέτειο των 30 χρόνων από την ίδρυση του Ελληνοκινεζικού Εμπορικού, Βιομηχανικού, Τουριστικού και Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου, ενώ στις δηλώσεις του ο πρέσβης δεν άφησε αναπάντητες τις δηλώσεις της Κίμπερλι Γκιλφόιλ που είχαν θεωρηθεί παρέμβαση στα εσωτερικά της Ελλάδας.

Όπως υπογράμμισε, η επένδυση αποτελεί πρότυπο αμοιβαίας συνεργασίας και όχι γεωπολιτικής επιρροής.

Ο πρέσβης αναφέρθηκε στην τριακονταετή δράση της Ελληνικής-Κινεζικής Επιμελητηριακής Οργάνωσης, τονίζοντας ότι έχει λειτουργήσει ως σημαντική γέφυρα επικοινωνίας και συνεργασίας μεταξύ Ελλάδας και Κίνας, ενισχύοντας τη φιλία και την οικονομική συνεργασία μεταξύ των δύο χωρών.

Ειδική μνεία έκανε στον πρώην πρωθυπουργό Κώστα Καραμανλή, υπογραμμίζοντας ότι η στρατηγική του όραση και η καλή του θέληση προς την Κίνα συνέβαλαν καθοριστικά στην πραγματοποίηση της επένδυσης της COSCO στον Πειραιά, η οποία αποτελεί ορόσημο στην σινοελληνική συνεργασία.

Παρόντες στην εκδήλωση ήταν μεταξύ άλλων οι πρώην υπουργοί Δημήτρης Αβραμόπουλος, Γιάννης Πλακιωτάκης, οι βουλευτές Γιάννης Τραγάκης και Χρήστος Τριαντόπουλος, αλλά και ο εφοπλιστής Γιώργος Προκοπίου.

Μάλιστα η κινεζική Πρεσβεία έκανε ανάρτηση στο “Χ” με ιδιαίτερο νόημα:

Το λιμάνι του Πειραιά και η COSCO

Ο πρέσβης τόνισε ότι κατά την περίοδο της ελληνικής οικονομικής κρίσης, όταν το λιμάνι του Πειραιά αντιμετώπιζε σοβαρή παρακμή, η COSCO έφερε απαραίτητο κεφάλαιο, τεχνολογία και την εμπιστοσύνη του κινεζικού λαού προς την Ελλάδα. «Το λιμάνι του Πειραιά υπήρξε και θα παραμείνει πάντα λιμάνι του ελληνικού λαού», επισήμανε, προσθέτοντας ότι η συνεργασία βασίζεται σε πλήρη ισότητα και αμοιβαία οφέλη.

Ακόμη καταδίκασε πρόσφατες δηλώσεις διπλωμάτη που μιλούσαν για «πώληση» του λιμανιού ή «ισορροπία κινεζικής επιρροής», χαρακτηρίζοντας τις απόψεις αυτές «πολιτικοποίηση ενός καθαρά εμπορικού έργου» και αντίθεση στη φιλοσοφία της συνεργασίας προς όφελος της ελληνικής οικονομίας.

Τόνισε ότι η COSCO, ως υπεύθυνος επενδυτής, θα συνεχίσει να συνεργάζεται με την Ελλάδα για περαιτέρω ανάπτυξη και εκσυγχρονισμό του λιμανιού.

Ο Φανγκ Κίου σημείωσε τα σημαντικά οικονομικά οφέλη της επένδυσης της COSCO στον Πειραιά, περιλαμβανομένων δεκάδων χιλιάδων θέσεων εργασίας, σημαντικών φορολογικών εσόδων και συνεισφοράς στο ΑΕΠ της χώρας.

Παράλληλα, αναφέρθηκε στις κινεζικές επενδύσεις στον ενεργειακό τομέα, που έχουν στηρίξει με εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ την πράσινη μετάβαση της Ελλάδας, καθώς και στην ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού μέσα από ανταλλαγές και απευθείας αεροπορικές συνδέσεις μεταξύ των δύο χωρών.

Σημείωσε επίσης ότι περισσότερα από 12 κινεζικά μοντέλα ηλεκτρικών οχημάτων, όπως MG και BYD, έχουν εδραιωθεί στην ελληνική αγορά, ενώ εκατοντάδες ηλεκτρικά λεωφορεία κυκλοφορούν σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, συμβάλλοντας σε καθαρότερη και πιο αποδοτική αστική κινητικότητα.

Ο πρέσβης αναφέρθηκε στις πρόσφατες συστάσεις του 20ου Κεντρικού Κομμουνιστικού Κόμματος της Κίνας για το 15ο Πενταετές Σχέδιο, υπογραμμίζοντας ότι η Κίνα δεσμεύεται για περαιτέρω ανοίγματα και συνεργασίες, ιδιαίτερα στον τομέα των υπηρεσιών.

Τόνισε ότι η Ελλάδα μπορεί να επωφεληθεί σε τομείς όπως ο τουρισμός, η ναυτιλία, η διαχείριση πλοίων, η ναυλομεσιτεία και η ναυτική ασφάλιση, ενώ οι δύο χώρες μπορούν να συνεργαστούν σε πράσινη ανάπτυξη, τεχνητή νοημοσύνη, ψηφιακή οικονομία, υγεία, τουρισμό και γεωργία.

Ειδική αναφορά έγινε στις δυνατότητες κοινής τεχνολογικής έρευνας και ανάπτυξης στους τομείς της ευφυούς ναυπηγικής, της ψηφιακής διαχείρισης λιμένων και της «έξυπνης» ναυτικής εποπτείας, αλλά και στη δημιουργία διεθνών πράσινων ναυτιλιακών διαδρόμων.

Όπως υπογράμμισε, η συνεργασία Κίνας–Ελλάδας δεν έχει γεωπολιτική στόχευση και δεν στοχεύει τρίτους. Παράλληλα, επέκρινε τη «μηδενιστική» νοοτροπία ορισμένων χωρών που ισχυρίζονται ότι ενδιαφέρονται για τα ελληνικά συμφέροντα, χαρακτηρίζοντάς τη ξεπερασμένη και αντίθετη στην παγκόσμια τάση συνεργασίας.

«Σε αντίθεση με ορισμένες χώρες που θέλουν να επεκτείνουν τη σφαίρα επιρροής τους, η Κίνα θέλει να συνεργαστεί και δεν κάνει γεωπολιτικές μανούβρες. Είναι αυτές ότι η συνεργασία με την COSCO έχει φέρει αβάσιμες επιθέσεις. Κάποιοι λένε να πουληθεί το λιμάνι και να μειωθεί το αποτύπωμα της Κίνας. Αυτές οι δηλώσεις αποδεικνύουν ένα ηγεμονικό τρόπο σκέψης που δεν αποσκοπεί στην ευημερία της Ελλάδας αλλά σε μια αρένα γεωπολιτικής αντιπαλότητας», είπε.

Και σε μια ακόμη έμμεση αναφορά στις ΗΠΑ είπε ότι «αυτοί που δεν προσέφεραν καμία βοήθεια στην Ελλάδα, τώρα εμφανίζονται. Υποτιμούν την αποφασιστικότητα της Ελλάδας που καθορίζεται από τους ίδιους της τους πολίτες».

Κλείνοντας, ο πρέσβης επικαλέστηκε τη φιλοσοφία της κοινής δικαιοσύνης, λέγοντας ότι «ένα δίκαιο αίτημα πρέπει να επιδιώκεται προς το κοινό όφελος».

Παράλληλα, τόνισε ότι η Ελλάδα διαθέτει την αποφασιστικότητα να χαράξει ανεξάρτητη αναπτυξιακή πορεία, σύμφωνα με τις δικές της ανάγκες και επιλογές.

Η ομιλία κατέληξε με μήνυμα αισιοδοξίας για τα επόμενα χρόνια, με αφετηρία τη συμπλήρωση 20 ετών της Σινο-Ελληνικής Στρατηγικής Συνεργασίας, επιβεβαιώνοντας τη βούληση της Κίνας να συνεχίσει να στηρίζει την ανάπτυξη της Ελλάδας και τη φιλία των δύο χωρών.

Όπως σας αναφέραμε το πολιτικό παρασκήνιο πίσω από την σύγκρουση Κίνας-ΗΠΑ για το λιμάνι του Πειραιά είναι έντονο.

Οι Κινέζοι διαμέσου της πρεσβείας τους στην Αθήνα αναγκάστηκαν να προβούν σε μία οργισμένη ανακοίνωση ως απάντηση στα όσα είπε η Αμερικανίδα πρέσβης Κίμπερλι Γκιλφόιλ για το λιμάνι του Πειραιά, όπου ούτε λίγο ούτε πολύ άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο ακόμα και για… αλλαγή του ιδιοκτησιακού καθεστώτος.

Ο λόγος που αναγκάστηκαν να μιλήσουν επ’ αυτού ήταν γιατί η ελληνική κυβέρνηση δεν προχώρησε ούτε σε μία δήλωση για να στηρίξει τις υπάρχουσες συμφωνίες με την Κίνα για το λιμάνι του Πειραιά και να ξεκαθαρίσει πως αυτές δεν μπορούν να αλλάξουν.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.