ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Πώς μπορεί να ξεφτιλίσεις στην Ελλάδα και τις πιο ιερές έννοιες: Βάζεις τον Αυτιά να ανακράξει «Πατρίδα, Θρησκεία, Οικογένεια»!

«Τίτλοι τέλους» για τα ιστορικά «Στάγιερ» μετά από 40 χρόνια (φώτο)

«Τίτλοι τέλους» για τα ιστορικά «Στάγιερ» μετά από 40 χρόνια (φώτο)

Ο Ελληνικός Στρατός αλλάζει οχήματα κι αυτό σημαίνει πως τα ιστορικά φορτηγά «Στάγιερ» θα αποσυρθούν.

Το φορτηγό Steyr 680M, 680M3 ή Στάγιερ Μαραθών). Η βάση ήταν και παρέμεινε το Steyr 680M. Κατασκευαζόταν από την αυστριακή εταιρία από το 1960-1984. Το 1972 ιδρύθηκε στη χώρα μας η «ΣΤΑΓΙΕΡ ΕΛΛΑΣ», (θυγατρική της Steyr) και ανέλαβε την συναρμολόγηση των φορτηγών 680M. Το 1987 μετονομάστηκε σε Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων,(ΕΛΒΟ) και το Στάγιερ, έμεινε… παραμένοντας στις Ελληνικές μονάδες.

Στην Ελλάδα οδηγήσαμε (κάποιοι) και μας μετέφεραν (πολλοί περισσότεροι) δυο εκδόσεις: Το 680M και το τριαξονικό Μ3 (απλή συνωνυμία όσο και αν το οδηγούσαν σαν sport BMW). Έχουν και τα δύο εξακύλινδρο σε σειρά diesel 6.800 κ.εκ. Στην πρώτη είναι ατμοσφαιρικός, με την απόδοση 120 ίππων (αργότερα 142). Στη δεύτερη με turbo η απόδοση φτάνει τους 150 και 170 ίππους.

Η τελική ταχύτητα είναι στα 80 χλμ./ώρα και η αυτονομία περίπου (ανάλογα τον οδηγό και το σώμα στρατού) τα 450 χιλιόμετρα. Η κίνηση μεταφέρεται στους πίσω τροχούς ή και στους τέσσερις. Στην Αυστρία οι προδιαγραφές… έγραφαν ότι το όχημα μπορεί να μεταφέρει 19 φαντάρους, αλλά στην Ελλάδα οι προδιαγραφές άλλαζαν ανάλογα τις ανάγκες της μονάδας. Κάποιοι μπορεί να θυμάστε πως τα Στάγιερ έκαναν χρέη αστικών λεωφορείων το 1992 όταν είχαν ξεκινήσει οι απεργίες διαρκείας για την ιδιωτικοποίηση της ΕΑΣ.

Η αντικατάστασή τους είναι μία κίνηση εκσυγχρονισμού και είναι σίγουρα επιβεβλημένη αλλά, όταν τελικά τα Στάγιερ αποστρατευτούν θα μας λείψουν γιατί εκτός από φαντάρους, υλικά και… ώνια είναι φορτωμένα και με αναμνήσεις.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!
ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.