ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Πώς μπορεί να ξεφτιλίσεις στην Ελλάδα και τις πιο ιερές έννοιες: Βάζεις τον Αυτιά να ανακράξει «Πατρίδα, Θρησκεία, Οικογένεια»!

Γαλλία: Θα υπάρξει ενδιάμεση λύση με φρεγάτες La Fayette σε Ελλάδα και εκσυγχρονισμός των MEKO 200HN;

Γαλλία: Θα υπάρξει ενδιάμεση λύση με φρεγάτες La Fayette σε Ελλάδα και εκσυγχρονισμός των MEKO 200HN;

​Η παράδοση μέσα στο 2022 δύο γαλλικών εκσυγχρονισμένων φρεγατών La Fayette και ο εκσυγχρονισμός των ΜΕΚΟ 200ΗΝ είναι τελικά μέσα στο πακέτο των 5-5,3 δισ. ευρώ της συμφωνίας προμήθειας των 3+1 φρεγατών Belharra είναι πιθανές εξελίξεις μετά την ανακοίνωση της συμφωνίας για τις 3+1 Belharra.

Η απόκτηση των γαλλικών φρεγατών με την συμφωνία μεταξύ Ελλάδας και Γαλλίας, αποτελεί το μεγαλύτερο εξοπλιστικό πρόγραμμα που έχουν υλοποιήσει στην ιστορία τους οι ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις.

Όπως ανακοίνωσε ο Hervé Grandjean, εκπρόσωπος του γαλλικού υπουργείου Άμυνας.

Σύμφωνα με τον Hervé Grandjean, το ποσό του βασικού προγράμματος για πλοία και όπλα θα ανέλθει σε 3 δισεκατομμύρια ευρώ, χωρίς αυτό το ποσό να περιλαμβάνει τη συντήρηση σε λειτουργική κατάσταση (MCO) των πλοίων La Fayette για τρία χρόνια, καθώς και την παράδοση τορπιλών MU-90 και πυραύλων Aster 30 εδάφους-αέρος και Exocet.

Τέλος, η σύμβαση θα πρέπει να υπογραφεί εντός τριών μηνών, με στόχο την παράδοση των δύο πρώτων FDI στην Ελλάδα το 2025, και για το τρίτο πλοίο θα υπογραφεί το επόμενο έτος και θα παραδοθεί στην Ελλάδα το 2026.

Ερωτηματικό είναι το τέταρτο πλοίο πότε θα συμβασιοποιηθεί.

Η Ελλάδας ως ενδιάμεση λύση θα μπορούσε να προμηθευτεί δύο διαθέσιμες διαθέσιμες LaFayette, καθώς από τις 5 που διαθέτει θα εκσυγχρονίσει τις 3, αλλά η ανακοίνωση μιλά για «εκσυγχρονισμένες».

Οι LaFayette δεν φημίζονται και πολύ για την ισχύ πυρός τους.

Οι φρεγάτες LaFayette που θα μπορούσε να παραλάβει άμεσα το ΠΝ φέρουν:

8 × Exocet MM40 block II
1 × 100 mm TR αυτόματο πυροβόλο
2 × 20 mm πυροβόλα F2
1 × Crotale CN2 σε ρόλο CIWS

Επίσης φέρουν μόνο ένα ραντάρ DRBV 15C, ενώ οι περιορισμένοι αισθητήρες του ολοκληρώνονται σε ένα ΣΕΠ SEAO/OPSMER.

Το πλοίο δεν διαθέτει καν σόναρ, αλλά έχει ικανό σύστημα ECM/ESM. Το πλέον ενδιαφέρον χαρακτηριστικό του πλοίου είναι το χαμηλό RCS, που σύμφωνα με πληροφορίες είναι μειωμένο κατά περίπου 60% σε σχέση με ένα πλοίο αντίστοιχου μεγέθους.

Επίσης, το σύστημα πρόωσης, βασισμένο σε κινητήρες diesel (CODAD), προσφέρει οικονομία καυσίμου, χαμηλά κόστη συντήρησης αλλά και ταχύτητα που δεν ξεπερνά τους 25 κόμβους. To ενδιαφέρον είναι πως έχει πολύ μικρό ηχητικό ίχνος, προκειμένου να δίνει μικρό στόχο στις εχθρικές τορπίλες.

Είναι ένα πλοίο που σχεδιάστηκε με το τέλος του Ψυχρού Πολέμου, όταν πλέον η Γαλλία θα πολεμούσε σε περιφερειακούς πολέμους, κι όχι με το Σοβιετικό Ναυτικό.

Τα πλοία θεωρούνται πως είναι σε εξαιρετική κατάσταση, και αυτός είναι ο λόγος που το Γαλλικό Ναυτικό εφαρμόζει περιορισμένο εκσυγχρονισμό από το 2020.

Στον εκσυγχρονισμό αυτόν θα τοποθετηθεί νέο ΣΕΠ, θα αντικατασταθούν οι Crotale από το σύστημα SADRAL, ενώ θα τοποθετηθεί για πρώτη φορά Sonar τροπίδας.

Ο εκσυγχρονισμός θα γίνει στα πλαίσια προγραμματισμένης συντήρησης των πλοίων και θα ολοκληρωθεί σχετικά σύντομα.

Καταρχάς θα πρέπει να αντικατασταθεί το παλαιό πυροβόλο των 100 χιλιοστών από κάποιο μεταχειρισμένο Oto Melara των 76 χιλιοστών.

Αν τώρα υποθέσουμε πως με την παραλαβή τους θα βγουν εκτός υπηρεσίας μια ή δυο μη εκσυγχρονισμένες Kortenaer, τότε στην θέση του Crotale μπορεί να τοποθετηθεί ένα Phalanx CIWS.

Το πλοίο θα συνεχίσει βέβαια να στερείται αξιόπιστης αντιαεροπορικής προστασίας, αλλά ούτως ή άλλως έχει αρκετό χώρο για τοποθέτηση συστήματος κάθετης εκτόξευσης πυραύλων, όπως το Mk48, Mk41 ή φυσικά Sylver.

Υπενθυμίζουμε πως όλοι οι εξαγωγικοί πελάτες έχουν τοποθετήσει Oto Melara στην θέση του πυροβόλου των 100 χιλιοστών, ενώ η Σαουδική Αραβία έχει τοποθετήσει Sylver με ASTER 15! Συνεπώς στο μέλλον, η τοποθέτηση ενός 16πλου SYLVER ή Mk48 με ESSM θα μπορούσε να κάνει την φρεγάτα πολλαπλών ρόλων.

Ο Hervé Grandjeanς ανακοίνωσε επίσης ότι αλλάζει και ο Στρατιωτικός Σχεδιασμός Νόμος (LPM) 2019-25 που προέβλεπε την παράδοση στο Γαλλικό Ναυτικό έως το 2025 των δύο πρώτων, από τις πέντε που έχουν παραγγείλει.

Εν τω μεταξύ, σε μια άλλη ευχάριστη είδηση έγινε γνωστό ότι τα πρώτα Rafale F.3R της Πολεμικής Αεροπορίας, θα αφιχθούν στην Ελλάδα τον Ιανουάριο του 2022 και θα είναι έτοιμα να αναλάβουν επιχειρησιακή δράση την επόμενη μέρα μετά την άφιξή τους.

Απαντώντας σε κοινοβουλευτική ερώτηση, με θέμα «Επιχειρησιακή ένταξη των Rafale στην Πολεμική Αεροπορία», το Υπουργείο Εθνικής Αμύνης ανακοίνωσε ότι το χρονοδιάγραμμα παραδόσεων των μαχητικών αεροσκαφών Rafale στην Πολεμική Αεροπορία (ΠΑ), τηρείται σύμφωνα με τις συμβατικές προβλέψεις και ότι τα πρώτα αεροσκάφη θα έρθουν στην Ελλάδα τον Ιανουάριο του 2022. Με την έλευση τους στην Ελλάδα, θα ξεκινήσει άμεσα η επιχειρησιακή εκπαίδευση, αν και όπως αναφέρει στην απάντηση του το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας: «Εφόσον απαιτηθεί, τα αεροσκάφη θα είναι έτοιμα να αναλάβουν επιχειρησιακή δράση την επόμενη μέρα μετά την άφιξη τους».

Δείτε την έκτακτη εκπομπή του Pronews Tv όπου ο Τάσος Γκουριώτης και ο Πάνος Σπαγόπουλος αποκαλύπτουν όλο το παρασκήνιο που οδήγησε στη μεγάλη ανατροπή και στην επιλογή των γαλλικών φρεγατών FDI αντί των αμερικανικών MMSC.

Διαβάστε ολόκληρο το ρεπορτάζ στο defencenet.gr.

Δείτε την έκτακτη εκπομπή του Pronews Tv όπου ο Τάσος Γκουριώτης και ο Πάνος Σπαγόπουλος αποκαλύπτουν όλο το παρασκήνιο που οδήγησε στη μεγάλη ανατροπή και στην επιλογή των γαλλικών φρεγατών FDI αντί των αμερικανικών MMSC.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.