Άρχισαν σήμερα στη Γερμανία, παρουσία ειδικής επιτροπής του Πολεμικού Ναυτικού, οι δοκιμές θαλάσσης του πρώτου υποβρυχίου Type 214, του «ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ». Σύμφωνα με τον προγραμματισμό σήμερα το υποβρύχιο θα πραγματοποιούσε τον πρώτο δοκιμαστικό πλόα.

Σκοπός των δοκιμών είναι η εξακρίβωση στην πράξη της θεραπείας των διαφόρων προβλημάτων που είχαν εντοπιστεί στο υποβρύχιο, κατά τη διάρκεια προγενέστερου κύκλου δοκιμών. Σύμφωνα με πληροφορίες του defencenet.gr η σημερινή ημέρα θα αφιερωθεί σε ένα δοκιμαστικό πλόα όπου θα αξιολογηθεί η γενική συμπεριφορά του υποβρυχίου. Αύριο, Παρασκευή 16 Φεβρουαρίου 2007, αναμένεται να διεξαχθούν όλες εκείνες οι δοκιμές που απαιτούνται ώστε να διαπιστωθεί η αποτελεσματικότητα των όποιων διορθωτικών παρεμβάσεων του κατασκευαστή για κάθε ένα από τα προβλήματα που είχαν εντοπιστεί. Ειδικότερα σε ότι αφορά την κλίση και την ταχύτητα επαναφοράς του υποβρυχίου, σε περίπτωση που αύριο, οι καιρικές συνθήκες δεν είναι οι κατάλληλες, οι δοκιμές θα επαναληφθούν και άλλη ημέρα. Εξυπακούεται ότι το αποτέλεσμα των δοκιμών και κατά συνέπεια η αποτελεσματικότητα των διορθωτικών παρεμβάσεων που έχουν γίνει από τον κατασκευαστεί θα είναι καταλυτικό για την περαιτέρω εξέλιξη του προγράμματος.

Όπως έχει ήδη αναφερθεί στο defencenet.gr αλλά και την “ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ”, τα κυριότερα προβλήματα που είχαν εντοπιστεί στο «ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ» ήταν:

-Πρόβλημα ευστάθειας στην επιφάνεια υπό ορισμένες συνθήκες και συγκεκριμένα με ύψος κύματος 3 μέτρα και μήκος 56 μέτρα, κυματισμός που συνήθως συναντάται στον Ατλαντικό, το υποβρύχιο λαμβάνει κλίση 45-60% ως προς το κάθετο επίπεδο. Γενικά πάντως το υποβρύχιο παρουσιάζει αυξημένη διατοίχιση.

-Προβλήματα στη λειτουργία του εξελιγμένου συστήματος μάχης ISUS, που οφείλονται στην ολοκλήρωση των υποσυστημάτων.

-Υποδεέστερες των αναμενόμενων επιδόσεων του σόναρ πλευρικής διάταξης (FAS: Flank Array Sonar).

-Θόρυβο στις χαμηλές συχνότητες που πιθανά να οφείλεται στον άξονα ή την προπέλα του υποβρυχίου. Το πρόβλημα σύμφωνα με πηγές του Πολεμικού Ναυτικού απαιτεί άμεση και ριζική αντιμετώπιση καθώς άπτεται της επιχειρησιακής λειτουργίας του υποβρυχίου.

-Προβληματική λειτουργία ορισμένων ειδικών φίλτρων του αναερόβιου συστήματος πρόωσης (AIP: Air Independent Propulsion) που διασφαλίζουν την καθαρότητα του υδρογόνου σε ποσοστό 99,999%. Αν αυτή δεν επιτευχθεί έστω και αν η απόκλιση είναι πολύ μικρή, αυξάνει η θερμοκρασία του νερού που αποβάλλεται από τις κυψέλες καυσίμου (PEM-FC), με ότι αυτό συνεπάγεται για την παρατηρησιμότητα και κατ’ επέκταση την επιβιωσιμότητα του υποβρυχίου. Επιπρόσθετα αυξάνεται η φθορά και απομειούται η διάρκεια ζωής των  κυλίνδρων μεταλλικού υδριδίου.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Σύμφωνα με πηγές του Πολεμικού Ναυτικού μερικά από τα προβλήματα (και ιδιαίτερα τα σχετικά με την ολοκλήρωση ηλεκτρονικών συστημάτων) δεν είναι ασυνήθιστα για μία νέα σχεδίαση οποιουδήποτε τύπου, και παρουσιάζονται συχνά σε αντίστοιχες περιπτώσεις. Το Πολεμικό Ναυτικό για τη μελέτη και αξιολόγηση των προβλημάτων συνέστησε ειδική επιτροπή διερεύνησης υπό τη Διοίκηση Διοικητικής Μέριμνας Ναυτικού (ΔΔΜΝ), η οποία εργάζεται παράλληλα με την επιτροπή παρακολούθησης της εξέλιξης της σύμβασης. Επισημαίνεται ότι ενώ η αρχική συμβατική ημερομηνία παραλαβής του υποβρυχίου ήταν η 30 Σεπτεμβρίου 2005, αυτή στη συνέχεια μετατοπίστηκε για τις 30 Σεπτεμβρίου 2006.